Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe [4100-6SSEMDYP] Semestr letni 2024/25
Seminarium dyplomowe, grupa nr 5

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe [4100-6SSEMDYP]
Zajęcia: Semestr letni 2024/25 [2024L] (w trakcie)
Seminarium dyplomowe [SEM-DYP], grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 13:15 - 14:45
sala 15
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Data i miejsceProwadzący
2025-03-31 13:15 : 14:45 sala 15
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22
2025-04-14 13:15 : 14:45 sala 15
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22
2025-05-05 13:15 : 14:45 sala 15
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22
2025-05-19 13:15 : 14:45 sala 15
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 8
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Monika Galbarczyk
Literatura:

Zastosowanie nowoczesnych technologii w nauczaniu:

• B, Bodomo, Adams. Computer-Mediated Communication for Linguistics and Literacy: Technology and Natural Language Education: Technology and Natural Language Education. IGI Global, 2009.

• Chapelle, Carol A. English Language Learning and Technology: Lectures on Applied Linguistics in the Age of Information and Communication Technology. John Benjamins Publishing, 2003.

• Dudeney, Gavin, i Nicky Hockly. How to Teach English with Technology. Pearson/Longman, 2007.

• Harasim, Linda. Learning Theory and Online Technologies. Taylor & Francis, 2017.

• Huang, Ronghuai, i in. Educational Technology: A Primer for the 21st Century. Springer, 2019.

• Iinuma, Mizuho. Learning and Teaching with Technology in the Knowledge Society: New Literacy, Collaboration and Digital Content. Springer, 2015.

• McFarlane, Angela. Information Technology and Authentic Learning: Realising the Potential of Computers in the Primary Classroom. Routledge, 2003.

• Mehlenbacher, Brad. Instruction and Technology: Designs for Everyday Learning. MIT Press, 2010.

• Miller, Michelle D. Minds Online. Harvard University Press, 2014.

• Reich, Justin. Best Ideas for Teaching with Technology: A Practical Guide for Teachers, by Teachers. M.E. Sharpe.

• Shank, Patti. The Online Learning Idea Book: 95 Proven Ways to Enhance Technology-Based and Blended Learning. John Wiley & Sons, 2011.

• Thomas, Michael. Deconstructing Digital Natives: Young People, Technology, and the New Literacies. Taylor & Francis, 2011.

• Thomas, Michael, i Hayo Reinders. Task-Based Language Learning and Teaching with Technology. Bloomsbury Publishing, 2013.

Zakres tematów:

Tytuł seminarium: Nowoczesne technologie cyfrowe na lekcjach języka angielskiego w szkole podstawowej

Głównym tematem seminarium jest wykorzystanie nowoczesnych technologii w nauczaniu języka angielskiego jako języka obcego na poziomie szkoły podstawowej. Wraz z intensywnym rozwojem narzędzi cyfrowych i ich szerokim zastosowaniem w edukacji, coraz więcej nauczycieli języków obcych wykorzystuje strony i aplikacje internetowe we wprowadzaniu, ćwiczeniu, utrwalaniu i testowaniu zagadnień językowych, jak i w monitorowaniu i ocenianiu postępów uczniów czy zarządzaniu klasą. Seminarium odpowiada na pytanie: W jakim zakresie i w jaki sposób nowoczesne technologie cyfrowe mogą być wykorzystane na lekcjach języka angielskiego w szkole podstawowej, tak aby stanowiły skuteczne wsparcie procesu nauczania i uczenia się?

Przykładowe zakresy tematyczne:

• nauczanie wybranych podsystemów języka (gramatyka, słownictwo, wymowa)

• rozwijanie sprawności językowych (słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie – nacisk na wybraną sprawność lub sprawności zintegrowane)

• wykorzystanie materiałów autentycznych (nagrania, filmy, komiksy, broszury, opowiadania, przedmioty codziennego użytku)

• wykorzystanie elementów sztuki i materiałów audio-wizualnych

• wykorzystanie prac projektowych i wycieczek terenowych

• wykorzystanie gier i grywalizacji

• formy pracy w klasie językowej: praca w parach i grupach, praca indywidualna

• tworzenie własnych materiałów dydaktycznych (tradycyjnych i cyfrowych) wspomagających treści nauczania

Każda praca, bez względu na zakres tematyczny, powinna w sposób szczególny uwzględniać aspekt cyfrowości czyli wykorzystania odpowiednich stron internetowych, aplikacji oraz innych narzędzi cyfrowych, które w znacznym stopniu wspomogą realizację celów dydaktycznych wyznaczonych przez studentów w ramach wybranego tematu.

Metody dydaktyczne:

Pierwsze spotkania w ramach zajęć seminaryjnych w sali będą spotkaniami grupowymi, poświęconymi omówieniu wymagań określonych dla treści i formatu pracy licencjackiej oraz określeniu zasad pracy i uzyskania zaliczenia. Kolejne spotkania będą się odbywać w formie indywidualnych konsultacji.

Celem seminarium w pierwszym semestrze będzie napisanie kompletnego rozdziału teoretycznego, a w drugim – rozdziału praktycznego, w którym zostanie przedstawiony odpowiedni model identyfikujący i omawiający wybrany problem dydaktyczny lub lukę dydaktyczną.

Równolegle, jako komponent cyfrowy seminarium (repozytoryjny, komunikacyjny, organizacyjny i refleksyjny), zostanie wykorzystana ogólnouniwersytecka platforma Kampus. Na wspólnym kursie online zostaną zgromadzone wszelkiego rodzaju materiały bazowe i pomocnicze, a także wypracowane wspólnie „biblioteki” narzędzi cyfrowych przydatnych w nauczaniu poszczególnych elementów języka angielskiego. Studenci będą mogli zamieszczać różnego rodzaju materiały własne związane z samą pracą dyplomową.

Prowadzący wspomaga i prowadzi uczestników seminarium w następującym zakresie:

• wybór zakresu tematycznego i prawidłowe sformułowanie tematu pracy dyplomowej

• zaprojektowanie części teoretycznej i praktycznej pracy

• dobór i weryfikacja źródeł bibliograficznych

• informacja zwrotna (w formie ustnej i pisemnej) dotyczącej postępów w tworzeniu pracy

Pierwsze spotkania w ramach zajęć seminaryjnych w sali będą spotkaniami grupowymi, poświęconymi omówieniu wymagań określonych dla treści i formatu pracy licencjackiej oraz określeniu zasad pracy i uzyskania zaliczenia. Kolejne spotkania będą się odbywać w formie indywidualnych konsultacji.

Celem seminarium w pierwszym semestrze będzie napisanie kompletnego rozdziału teoretycznego, a w drugim – rozdziału praktycznego, w którym zostanie przedstawiony odpowiedni model identyfikujący i omawiający wybrany problem dydaktyczny lub lukę dydaktyczną.

Równolegle, jako komponent cyfrowy seminarium (repozytoryjny, komunikacyjny, organizacyjny i refleksyjny), zostanie wykorzystana ogólnouniwersytecka platforma Kampus. Na wspólnym kursie online zostaną zgromadzone wszelkiego rodzaju materiały bazowe i pomocnicze, a także wypracowane wspólnie „biblioteki” narzędzi cyfrowych przydatnych w nauczaniu poszczególnych elementów języka angielskiego. Studenci będą mogli zamieszczać różnego rodzaju materiały własne związane z samą pracą dyplomową.

Prowadzący wspomaga i prowadzi uczestników seminarium w następującym zakresie:

• wybór zakresu tematycznego i prawidłowe sformułowanie tematu pracy dyplomowej

• zaprojektowanie części teoretycznej i praktycznej pracy

• dobór i weryfikacja źródeł bibliograficznych

• informacja zwrotna (w formie ustnej i pisemnej) dotyczącej postępów w tworzeniu pracy


Seminarium dyplomowe/licencjackie dąży do realizacji następujących efektów uczenia się:

K_W01 K_W02 K_W09 K_W13

K_U01 K_U02 K_U03 K_U05 K_U09 K_U11 K_U13 K_U15 K_U16 K_U17

K_K02 K_K06

Wiedza: absolwent zna i rozumie:

K_W01 w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, teorie, instytucje, procesy, zjawiska z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: językoznawstwo, literaturoznawstwo oraz nauki o kulturze i religii, właściwych dla kierunku nauczanie języka angielskiego, zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języka angielskiego w przedszkolu, na pierwszym i/lub drugim etapie edukacyjnym

K_W02 niezbędną terminologię z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: językoznawstwo, literaturoznawstwo, nauki o kulturze i religii, właściwą dla nauczania języka angielskiego

K_W09 metodykę wykonywania typowych zadań, normy, procedury stosowane w różnych obszarach działalności pedagogicznej

K_W13 podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego

Umiejętności: absolwent potrafi:

K_U01 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku angielskim

K_U02 samodzielnie planować i realizować typowe projekty związane z nauczaniem języka angielskiego w warunkach przedszkolnych, szkolnych i w warunkach innych instytucji edukacyjnych nauczających języka angielskiego na drugim etapie

K_U03 diagnozować potrzeby, możliwości i zdolności każdego ucznia oraz projektować i realizować zindywidualizowane programy kształcenia i wychowania

K_U05 obserwować i ocenić przydatność różnorodnych metod, procedur, dobrych praktyk do realizacji zadań i rozwiązywania problemów dotyczących nauczania języka angielskiego oraz wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania

K_U09 dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające zmian w przyszłym działaniu

K_U11 argumentować merytorycznie w języku angielskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski

K_U13 przygotować prace pisemne w języku angielskim, właściwe dla studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł

K_U15 w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie w języku angielskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień nauczycielskich z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin właściwych dla kierunku studiów

K_U16 prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie w języku angielskim, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i poglądów różnych autorów

K_U17 posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1 ESOKJ, z uwzględnieniem specyfiki języka akademickiego i języka komunikacji szkolnej⃰, lub językiem angielskim na poziomie C1 i językiem obcym lektoratowym na poziomie B1 ESOKJ

Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do:

K_K02 refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia

K_K06 odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania

Metody i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceny są jednakowe we wszystkich grupach seminaryjnych.

Warunkiem zaliczenia bloku zajęć seminaryjnych jest zaliczenie obydwu kursów/przedmiotów: seminarium dyplomowego/licencjackiego i zajęć przygotowujących do seminarium na ocenę pozytywną.

Ocena końcowa jest wystawiana i wpisywana do USOSweb przez promotora pracy w porozumieniu z prowadzącym zajęcia przygotowujące do seminarium wg następującego przelicznika:

1) seminarium dyplomowe/licencjackie stanowi 65% oceny końcowej,

2) zajęciach przygotowujące do seminarium stanowi 35% oceny końcowej*,

Student uzyskuje zaliczenie w każdym semestrze na podstawie:

- obecności na zajęciach (limit nieobecności jest wskazany w opisie przedmiotu dla danej grupy seminaryjnej),

- przygotowania i aktywnego udziału w zajęciach stacjonarnych i online,

- terminowego i zgodnego z instrukcją wykonywania zadań na zajęciach i na platformie CKC UW, zgodnie z grafikiem seminarium,

- uzyskania pozytywnych ocen za poszczególne zadania, a w szczególności za przygotowanie poszczególnych elementów składowych pracy ocenianych w danym semestrze.

Kryteria oceny zadań i prac studentów (mogą różnić się w zależności od charakteru zadania):

- terminowość wykonania zadania,

- zgodność z instrukcją (również w zakresie formatowania),

- kompletność,

- klarowność i logika wywodu,

- wnikliwość i jakość argumentacji,

- organizacja treści i zgodność treści z tematem pracy,

- liczba, dobór i dokumentacja źródeł (odpowiednio styl APA, MLA),

- poprawność opisu projektu dydaktycznego i wniosków oraz kompletność dokumentacji raportu z - badań i wniosków,

- poprawność językowa (styl, gramatyka, słownictwo, pisownia), w tym prawidłowe zastosowanie rejestru akademickiego.

Warunkiem koniecznym do uzyskania zaliczenia w poszczególnych semestrach na wszystkich seminariach jest:

Semestr I

(1) seminarium dyplomowe/licencjackie,

- terminowe złożenie i zatwierdzenie tematu i abstraktu pracy dyplomowej/licencjackiej w terminie wskazanym przez promotora* (abstrakt ma długość ok. 300 słów, abstrakt określa zakres tematyczny pracy, cel pracy, opis problemu dydaktycznego/luki w materiałach dydaktycznych, które będą obiektem analizy w projekcie dydaktycznym, planowane rozwiązania i działania (plan i opis)/opis materiałów dydaktycznych, które powstaną w ramach pracy, 5 pozycji bibliograficznych),

*termin jest jednakowy we wszystkich grupach seminaryjnych i jest ustalany i ogłaszany przez Koordynatora seminariów licencjackich w zależności od daty rozpoczęcia semestru zimowego na około 1.5 miesiąca po rozpoczęciu zajęć dydaktycznych

- terminowe zatwierdzenie planu rozdziału teoretycznego pracy (plan zawiera tytuł rozdziału, tytuły sekcji i podsekcji tematycznych wraz ze źródłami na jakich będą się opierać),

- opracowanie, złożenie i zatwierdzenie poszczególnych sekcji oraz kompletnego rozdziału teoretycznego pracy wraz z bibliografią (minimum 15 pozycji) zgodnie z grafikiem seminarium,

(2) zajęciach przygotowujące do seminarium,

- uzyskanie pozytywnych ocen za poszczególne zadania,

- !!! szczegółowe warunki zaliczenia określone są w opisie przedmiotu,

Semestr II

(1) seminarium dyplomowe/licencjackie ,

- zatwierdzenie planu rozdziału praktycznego pracy (plan zawiera tytuł rozdziału, cel rozdziału, tytuły sekcji i podsekcji tematycznych),

- opracowanie, złożenie i zatwierdzenie poszczególnych sekcji oraz kompletnego rozdziału praktycznego pracy zgodnie z grafikiem seminarium,

(2) zajęciach przygotowujące do seminarium,

- uzyskanie pozytywnych ocen za poszczególne zadania,

- !!! szczegółowe warunki zaliczenia określone są w opisie przedmiotu.

Opis i struktura pracy - wymogi formalne

Formatowanie

Objętość pracy licencjackiej to co najmniej 26 stron znormalizowanego wydruku komputerowego bez załączników i bibliografii (przy czym poszczególne rozdziały mają nie mniej niż 12 stron wydruku)

Znormalizowany wydruk komputerowy to:

- 1800 znaków na stronie (w tym spacje i znaki interpunkcyjne) w układzie: 60 znaków w wierszu, 30 wierszy na stronie,

- odstęp między wierszami (interlinia) 1,5 pkt.,

- tekst główny: czcionka Times New Roman 12 pkt.,

- tytuły rozdziałów: czcionka Times New Roman 14 + pogrubienie,

- przypis dolny: Times 10 pkt., interlinia: 1 pkt.,

- standardowe marginesy (2.5 cm) oraz wcięcia akapitowe

- tekst wyjustowany, brak wiszących liter na końcu wiersza.

Styl bibliograficzny

Promotor pracy wybiera styl bibliograficzny stosowany w danej grupie seminaryjnej (APA, MLA, Chicago Style etc.).

Styl bibliograficzny określa reguły dotyczące zapisu elementów tekstu tj. odsyłacze, formatowanie wykazu źródeł/bibliografii, statystyki, formatowanie tabel, użycie kursywy, niektóre reguły ortograficzne.

Informacja o stylu bibliograficznym stosowanym na danym seminarium podana jest w opisie przedmiotu dla poszczególnych grup seminaryjnych.

Struktura pracy dyplomowej/licencjackiej

- strony tytułowe (zgodna ze standardowymi wymaganiami na Uniwersytecie Warszawskim),

- oświadczenie promotora o dopuszczeniu pracy do dalszego postępowania oraz oświadczenie studenta o samodzielnym wykonaniu pracy oraz o zgodności wersji drukowanej pracy z jej wersją elektroniczną,

- streszczenie w języku polskim (do 800 znaków), około 16 wierszy,

- lista słów kluczowych (maksymalnie 5 słów) formułowanych w mianowniku liczby pojedynczej, pisanych w jednym ciągu z przecinkami,

- tytuł pracy w języku polskim (tytuł pracy nie może być pisany drukowanymi literami),

- spis treści, spis tabel, spis rysunków (schematów, map, itp.), spis załączników,

- wstęp (we wstępie należy zarysować ogólne tło badanego problemu, wskazać przesłanki wyboru tematu pracy, określić cel i zakres pracy, przedstawić ogólne informacje o zawartości poszczególnych rozdziałów pracy, wskazać zidentyfikowany problem dydaktyczny/lukę w materiałach dydaktycznych a także streścić wyniki przeprowadzonych działań dydaktycznych/ opisać i zastosowanie stworzonych materiałów dydaktycznych),

- rozdziały zawierające zasadniczy tekst pracy podzielone na odpowiednie sekcje i podsekcje - w tym rozdział teoretyczny pracy (przegląd literatury i badań) oraz rozdział opisujący projekt dydaktyczny,

- wnioski - należy wskazać wnioski wynikające z pracy, określić stopień realizacji celu pracy w oparciu o wyniki podjętych działań, odnieść się do założeń i celu projektu dydaktycznego oraz określić czy i w jakim stopniu zaplanowane działania doprowadziły do rozwiązania zidentyfikowanego problemu/ stworzone materiały wypełniły lukę w materiałach dydaktycznych, wskazać implikacje pedagogiczne wyników projektu)

- wykaz cytowanej literatury (wyłącznie pozycje, do których autor odnosi się w pracy) w alfabetycznej kolejności, zgodny z wymogami opisu bibliograficznego (minimum 15 pozycji),

- załączniki (np. dokumentacja projektu, kopie materiałów dydaktycznych testy, karty pracy, dokumentacja fotograficzna).

Wymagania merytoryczne

1) rozdział teoretyczny

- obejmuje 15 stron znormalizowanego wydruku (nie mniej niż 12 stron),

- stanowi przegląd literatury tematu z zakresu wskazanego w tytule pracy,

- zawiera bibliografię, która obejmuje min. 15 pozycji:

- źródła akademickie o charakterze naukowym stanowiące prezentację wyników badań (! nie omówienia teoretyczne) związanych tematycznie z nauczaniem/przyswajaniem języków obcych; dopuszczalne są trzy rodzaje tekstów naukowych:

- artykuł w czasopiśmie naukowym recenzowanym,

- rozdział ze zbioru pod redakcją,

- monografia naukowa,

- źródła o charakterze dydaktycznym tj. podręczniki metodyczne, strony internetowe, artykuły branżowe,

- w tym źródła napisane w języku obcym innym niż język pracy, - w tym źródła polskojęzyczne,

- ponadto źródła o charakterze popularnonaukowym,

2) rozdział praktyczny

- obejmuje 15 stron znormalizowanego wydruku (nie mniej niż 12 stron)

- dopuszcza się dwa modele/dwie struktury projektu dydaktycznego:

MODEL I

(1) praca pisemna, której treść powstaje na podstawie action research (badanie w działaniu) przeprowadzonego przez autora,

(2) rozdział stanowi opis cyklu refleksyjnego/struktura rozdziału odzwierciedla strukturę cyklu: identyfikacja problemu - planowanie rozwiązań - wdrażanie rozwiązań - ocena skuteczności wdrożonych rozwiązań - refleksja,

(3) problem dotyczy grupy uczniów lub przypadków indywidualnych,

(4) dokumentacja cyklu refleksyjnego zawiera:

- opis problemu zidentyfikowanego w pracy dydaktycznej w oparciu o doświadczenia własne lub obserwację innych nauczycieli wraz z refleksją nad jego przyczynami i skutkami - sekcja pt. Identyfikacja problemu dydaktycznego,

- opis planowanych rozwiązań/działań dydaktycznych wraz z ich uzasadnieniem w odniesieniu do problemu, literatury tematu przedstawionej w części teoretycznej i do Podstawy Programowej* ze wskazaniem w jaki sposób rozwiązania te mogą prowadzić do poprawy - sekcja pt. Planowane rozwiązania/działania,

- plany autorskich lekcji wdrażających zaplanowane rozwiązania z uzasadnieniem w jaki sposób etapy lekcji realizują proponowane rozwiązanie, - sekcja pt. Opis lekcji,

- plany lekcji zawierają: cele lekcji, opis etapów lekcji z uzasadnieniem i przewidywanym czasem realizacji, opis i kopie materiałów dydaktycznych, przewidywane problemy, inne elementy - Plany lekcji,

- po-lekcyjny opis przebiegu lekcji - opis wydarzeń zgodnie ze stanem faktycznym - sekcja pt. Opis przebiegu lekcji,

- po-lekcyjne refleksje dotyczące:

- stopnia realizacji planowanych rozwiązań podczas lekcji

- ich skutków dydaktycznych

- oceny efektywności rozwiązań/wniosków i implikacji pedagogicznych

- sekcja pt. Refleksje polekcyjne,

MODEL II

(1) praca pisemna i pakiet materiałów dydaktycznych/dzieło dydaktyczne - teacher resource pack',

(2) pakiet/dzieło może zawierać autorskie materiały dydaktyczne, a także przedmioty materialne (np. kukiełki, flashcards, zestaw rekwizytów do historyjki, nagranie audio/audio-video bajki z materiałami, przedstawienia (drama), aplikacje cyfrowe do samodzielnej nauki etc.) czyli dzieło/wytwór o charakterze dydaktycznym,

(3) rozdział stanowi opis procesu tworzenia materiałów dydaktycznych,

(4) dokumentacja cyklu "twórczego" zawiera:

- opis potrzeby/braku/luki w materiałach dydaktycznych istotnej z punktu widzenia aktualnej sytuacji w nauczaniu języków obcych zidentyfikowanej w oparciu o przegląd literatury, doświadczenia własne lub obserwację innych nauczycieli - sekcja pt. Identyfikacja luki w materiałach dydaktycznych,

- pakiet materiałów/dzieło w formie fizycznej – kompletny, gotowy do realizacji/wdrożenia zestaw materiałów dydaktycznych do zastosowania w klasie językowej zgodnie z ich celem, - sekcja pt. Opis tworzonych materiałach dydaktycznych,

- pakiet materiałów/dzieło w formie cyfrowej - zdjęcia lub nagranie wideo, które dołączone są do pracy jako załączniki,

- komentarz do pakietu/dzieła uwzględniający - sekcja pt. Zastosowanie materiałów dydaktycznych,

- opis celów dydaktycznych, językowych i innych jakie pozwala zrealizować zastosowanie pakietu w odniesieniu do Podstawy Programowej,

- opis adresatów pakietu/dzieła: grupa wiekowa, poziom biegłości i inne,

- opis aplikacji/implementacji/propozycja wykorzystania pakietu w klasie językowej,

- określony typ licencji Creative Commons (np. taka, w której autor wyraża zgodę na wykorzystanie i adaptację pakietu/dzieła z zastrzeżeniem wskazania autora dzieła),

* w odniesieniu do ESOKJ w przypadku pracy dotyczącej szkolnictwa niepublicznego

Egzamin dyplomowy:

Egzamin dyplomowy ma formę ustną i jest prowadzony w języku, w jakim została napisana praca.

Warunkiem dopuszczenia studenta do egzaminu dyplomowego jest:

- spełnienie wszystkich wymogów określonych w programie studiów,

- uzyskanie za pracę licencjacką ostatecznej oceny nie mniejszej niż 3,0,

- złożenie w sekretariacie podpisanej przez promotora pracy dyplomowej,

- dostarczenie do sekretariatu niezbędnych dokumentów.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6 (2025-03-04)