Seminarium dyplomowe [4100-6SSEMDYP]
Semestr letni 2024/25
Seminarium dyplomowe,
grupa nr 5
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe [4100-6SSEMDYP] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2024/25 [2024L]
(w trakcie)
Seminarium dyplomowe [SEM-DYP], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 13:15 - 14:45
sala 15 Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 8 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Monika Galbarczyk | ||||||||||||||||
Literatura: |
Zastosowanie nowoczesnych technologii w nauczaniu: • B, Bodomo, Adams. Computer-Mediated Communication for Linguistics and Literacy: Technology and Natural Language Education: Technology and Natural Language Education. IGI Global, 2009. • Chapelle, Carol A. English Language Learning and Technology: Lectures on Applied Linguistics in the Age of Information and Communication Technology. John Benjamins Publishing, 2003. • Dudeney, Gavin, i Nicky Hockly. How to Teach English with Technology. Pearson/Longman, 2007. • Harasim, Linda. Learning Theory and Online Technologies. Taylor & Francis, 2017. • Huang, Ronghuai, i in. Educational Technology: A Primer for the 21st Century. Springer, 2019. • Iinuma, Mizuho. Learning and Teaching with Technology in the Knowledge Society: New Literacy, Collaboration and Digital Content. Springer, 2015. • McFarlane, Angela. Information Technology and Authentic Learning: Realising the Potential of Computers in the Primary Classroom. Routledge, 2003. • Mehlenbacher, Brad. Instruction and Technology: Designs for Everyday Learning. MIT Press, 2010. • Miller, Michelle D. Minds Online. Harvard University Press, 2014. • Reich, Justin. Best Ideas for Teaching with Technology: A Practical Guide for Teachers, by Teachers. M.E. Sharpe. • Shank, Patti. The Online Learning Idea Book: 95 Proven Ways to Enhance Technology-Based and Blended Learning. John Wiley & Sons, 2011. • Thomas, Michael. Deconstructing Digital Natives: Young People, Technology, and the New Literacies. Taylor & Francis, 2011. • Thomas, Michael, i Hayo Reinders. Task-Based Language Learning and Teaching with Technology. Bloomsbury Publishing, 2013. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tytuł seminarium: Nowoczesne technologie cyfrowe na lekcjach języka angielskiego w szkole podstawowej Głównym tematem seminarium jest wykorzystanie nowoczesnych technologii w nauczaniu języka angielskiego jako języka obcego na poziomie szkoły podstawowej. Wraz z intensywnym rozwojem narzędzi cyfrowych i ich szerokim zastosowaniem w edukacji, coraz więcej nauczycieli języków obcych wykorzystuje strony i aplikacje internetowe we wprowadzaniu, ćwiczeniu, utrwalaniu i testowaniu zagadnień językowych, jak i w monitorowaniu i ocenianiu postępów uczniów czy zarządzaniu klasą. Seminarium odpowiada na pytanie: W jakim zakresie i w jaki sposób nowoczesne technologie cyfrowe mogą być wykorzystane na lekcjach języka angielskiego w szkole podstawowej, tak aby stanowiły skuteczne wsparcie procesu nauczania i uczenia się? Przykładowe zakresy tematyczne: • nauczanie wybranych podsystemów języka (gramatyka, słownictwo, wymowa) • rozwijanie sprawności językowych (słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie – nacisk na wybraną sprawność lub sprawności zintegrowane) • wykorzystanie materiałów autentycznych (nagrania, filmy, komiksy, broszury, opowiadania, przedmioty codziennego użytku) • wykorzystanie elementów sztuki i materiałów audio-wizualnych • wykorzystanie prac projektowych i wycieczek terenowych • wykorzystanie gier i grywalizacji • formy pracy w klasie językowej: praca w parach i grupach, praca indywidualna • tworzenie własnych materiałów dydaktycznych (tradycyjnych i cyfrowych) wspomagających treści nauczania Każda praca, bez względu na zakres tematyczny, powinna w sposób szczególny uwzględniać aspekt cyfrowości czyli wykorzystania odpowiednich stron internetowych, aplikacji oraz innych narzędzi cyfrowych, które w znacznym stopniu wspomogą realizację celów dydaktycznych wyznaczonych przez studentów w ramach wybranego tematu. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Pierwsze spotkania w ramach zajęć seminaryjnych w sali będą spotkaniami grupowymi, poświęconymi omówieniu wymagań określonych dla treści i formatu pracy licencjackiej oraz określeniu zasad pracy i uzyskania zaliczenia. Kolejne spotkania będą się odbywać w formie indywidualnych konsultacji. Celem seminarium w pierwszym semestrze będzie napisanie kompletnego rozdziału teoretycznego, a w drugim – rozdziału praktycznego, w którym zostanie przedstawiony odpowiedni model identyfikujący i omawiający wybrany problem dydaktyczny lub lukę dydaktyczną. Równolegle, jako komponent cyfrowy seminarium (repozytoryjny, komunikacyjny, organizacyjny i refleksyjny), zostanie wykorzystana ogólnouniwersytecka platforma Kampus. Na wspólnym kursie online zostaną zgromadzone wszelkiego rodzaju materiały bazowe i pomocnicze, a także wypracowane wspólnie „biblioteki” narzędzi cyfrowych przydatnych w nauczaniu poszczególnych elementów języka angielskiego. Studenci będą mogli zamieszczać różnego rodzaju materiały własne związane z samą pracą dyplomową. Prowadzący wspomaga i prowadzi uczestników seminarium w następującym zakresie: • wybór zakresu tematycznego i prawidłowe sformułowanie tematu pracy dyplomowej • zaprojektowanie części teoretycznej i praktycznej pracy • dobór i weryfikacja źródeł bibliograficznych • informacja zwrotna (w formie ustnej i pisemnej) dotyczącej postępów w tworzeniu pracy Pierwsze spotkania w ramach zajęć seminaryjnych w sali będą spotkaniami grupowymi, poświęconymi omówieniu wymagań określonych dla treści i formatu pracy licencjackiej oraz określeniu zasad pracy i uzyskania zaliczenia. Kolejne spotkania będą się odbywać w formie indywidualnych konsultacji. Celem seminarium w pierwszym semestrze będzie napisanie kompletnego rozdziału teoretycznego, a w drugim – rozdziału praktycznego, w którym zostanie przedstawiony odpowiedni model identyfikujący i omawiający wybrany problem dydaktyczny lub lukę dydaktyczną. Równolegle, jako komponent cyfrowy seminarium (repozytoryjny, komunikacyjny, organizacyjny i refleksyjny), zostanie wykorzystana ogólnouniwersytecka platforma Kampus. Na wspólnym kursie online zostaną zgromadzone wszelkiego rodzaju materiały bazowe i pomocnicze, a także wypracowane wspólnie „biblioteki” narzędzi cyfrowych przydatnych w nauczaniu poszczególnych elementów języka angielskiego. Studenci będą mogli zamieszczać różnego rodzaju materiały własne związane z samą pracą dyplomową. Prowadzący wspomaga i prowadzi uczestników seminarium w następującym zakresie: • wybór zakresu tematycznego i prawidłowe sformułowanie tematu pracy dyplomowej • zaprojektowanie części teoretycznej i praktycznej pracy • dobór i weryfikacja źródeł bibliograficznych • informacja zwrotna (w formie ustnej i pisemnej) dotyczącej postępów w tworzeniu pracy Seminarium dyplomowe/licencjackie dąży do realizacji następujących efektów uczenia się: K_W01 K_W02 K_W09 K_W13 K_U01 K_U02 K_U03 K_U05 K_U09 K_U11 K_U13 K_U15 K_U16 K_U17 K_K02 K_K06 Wiedza: absolwent zna i rozumie: K_W01 w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, teorie, instytucje, procesy, zjawiska z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: językoznawstwo, literaturoznawstwo oraz nauki o kulturze i religii, właściwych dla kierunku nauczanie języka angielskiego, zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języka angielskiego w przedszkolu, na pierwszym i/lub drugim etapie edukacyjnym K_W02 niezbędną terminologię z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: językoznawstwo, literaturoznawstwo, nauki o kulturze i religii, właściwą dla nauczania języka angielskiego K_W09 metodykę wykonywania typowych zadań, normy, procedury stosowane w różnych obszarach działalności pedagogicznej K_W13 podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego Umiejętności: absolwent potrafi: K_U01 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku angielskim K_U02 samodzielnie planować i realizować typowe projekty związane z nauczaniem języka angielskiego w warunkach przedszkolnych, szkolnych i w warunkach innych instytucji edukacyjnych nauczających języka angielskiego na drugim etapie K_U03 diagnozować potrzeby, możliwości i zdolności każdego ucznia oraz projektować i realizować zindywidualizowane programy kształcenia i wychowania K_U05 obserwować i ocenić przydatność różnorodnych metod, procedur, dobrych praktyk do realizacji zadań i rozwiązywania problemów dotyczących nauczania języka angielskiego oraz wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania K_U09 dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające zmian w przyszłym działaniu K_U11 argumentować merytorycznie w języku angielskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski K_U13 przygotować prace pisemne w języku angielskim, właściwe dla studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł K_U15 w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie w języku angielskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień nauczycielskich z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin właściwych dla kierunku studiów K_U16 prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie w języku angielskim, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i poglądów różnych autorów K_U17 posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1 ESOKJ, z uwzględnieniem specyfiki języka akademickiego i języka komunikacji szkolnej⃰, lub językiem angielskim na poziomie C1 i językiem obcym lektoratowym na poziomie B1 ESOKJ Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do: K_K02 refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia K_K06 odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceny są jednakowe we wszystkich grupach seminaryjnych. Warunkiem zaliczenia bloku zajęć seminaryjnych jest zaliczenie obydwu kursów/przedmiotów: seminarium dyplomowego/licencjackiego i zajęć przygotowujących do seminarium na ocenę pozytywną. Ocena końcowa jest wystawiana i wpisywana do USOSweb przez promotora pracy w porozumieniu z prowadzącym zajęcia przygotowujące do seminarium wg następującego przelicznika: 1) seminarium dyplomowe/licencjackie stanowi 65% oceny końcowej, 2) zajęciach przygotowujące do seminarium stanowi 35% oceny końcowej*, Student uzyskuje zaliczenie w każdym semestrze na podstawie: - obecności na zajęciach (limit nieobecności jest wskazany w opisie przedmiotu dla danej grupy seminaryjnej), - przygotowania i aktywnego udziału w zajęciach stacjonarnych i online, - terminowego i zgodnego z instrukcją wykonywania zadań na zajęciach i na platformie CKC UW, zgodnie z grafikiem seminarium, - uzyskania pozytywnych ocen za poszczególne zadania, a w szczególności za przygotowanie poszczególnych elementów składowych pracy ocenianych w danym semestrze. Kryteria oceny zadań i prac studentów (mogą różnić się w zależności od charakteru zadania): - terminowość wykonania zadania, - zgodność z instrukcją (również w zakresie formatowania), - kompletność, - klarowność i logika wywodu, - wnikliwość i jakość argumentacji, - organizacja treści i zgodność treści z tematem pracy, - liczba, dobór i dokumentacja źródeł (odpowiednio styl APA, MLA), - poprawność opisu projektu dydaktycznego i wniosków oraz kompletność dokumentacji raportu z - badań i wniosków, - poprawność językowa (styl, gramatyka, słownictwo, pisownia), w tym prawidłowe zastosowanie rejestru akademickiego. Warunkiem koniecznym do uzyskania zaliczenia w poszczególnych semestrach na wszystkich seminariach jest: Semestr I (1) seminarium dyplomowe/licencjackie, - terminowe złożenie i zatwierdzenie tematu i abstraktu pracy dyplomowej/licencjackiej w terminie wskazanym przez promotora* (abstrakt ma długość ok. 300 słów, abstrakt określa zakres tematyczny pracy, cel pracy, opis problemu dydaktycznego/luki w materiałach dydaktycznych, które będą obiektem analizy w projekcie dydaktycznym, planowane rozwiązania i działania (plan i opis)/opis materiałów dydaktycznych, które powstaną w ramach pracy, 5 pozycji bibliograficznych), *termin jest jednakowy we wszystkich grupach seminaryjnych i jest ustalany i ogłaszany przez Koordynatora seminariów licencjackich w zależności od daty rozpoczęcia semestru zimowego na około 1.5 miesiąca po rozpoczęciu zajęć dydaktycznych - terminowe zatwierdzenie planu rozdziału teoretycznego pracy (plan zawiera tytuł rozdziału, tytuły sekcji i podsekcji tematycznych wraz ze źródłami na jakich będą się opierać), - opracowanie, złożenie i zatwierdzenie poszczególnych sekcji oraz kompletnego rozdziału teoretycznego pracy wraz z bibliografią (minimum 15 pozycji) zgodnie z grafikiem seminarium, (2) zajęciach przygotowujące do seminarium, - uzyskanie pozytywnych ocen za poszczególne zadania, - !!! szczegółowe warunki zaliczenia określone są w opisie przedmiotu, Semestr II (1) seminarium dyplomowe/licencjackie , - zatwierdzenie planu rozdziału praktycznego pracy (plan zawiera tytuł rozdziału, cel rozdziału, tytuły sekcji i podsekcji tematycznych), - opracowanie, złożenie i zatwierdzenie poszczególnych sekcji oraz kompletnego rozdziału praktycznego pracy zgodnie z grafikiem seminarium, (2) zajęciach przygotowujące do seminarium, - uzyskanie pozytywnych ocen za poszczególne zadania, - !!! szczegółowe warunki zaliczenia określone są w opisie przedmiotu. Opis i struktura pracy - wymogi formalne Formatowanie Objętość pracy licencjackiej to co najmniej 26 stron znormalizowanego wydruku komputerowego bez załączników i bibliografii (przy czym poszczególne rozdziały mają nie mniej niż 12 stron wydruku) Znormalizowany wydruk komputerowy to: - 1800 znaków na stronie (w tym spacje i znaki interpunkcyjne) w układzie: 60 znaków w wierszu, 30 wierszy na stronie, - odstęp między wierszami (interlinia) 1,5 pkt., - tekst główny: czcionka Times New Roman 12 pkt., - tytuły rozdziałów: czcionka Times New Roman 14 + pogrubienie, - przypis dolny: Times 10 pkt., interlinia: 1 pkt., - standardowe marginesy (2.5 cm) oraz wcięcia akapitowe - tekst wyjustowany, brak wiszących liter na końcu wiersza. Styl bibliograficzny Promotor pracy wybiera styl bibliograficzny stosowany w danej grupie seminaryjnej (APA, MLA, Chicago Style etc.). Styl bibliograficzny określa reguły dotyczące zapisu elementów tekstu tj. odsyłacze, formatowanie wykazu źródeł/bibliografii, statystyki, formatowanie tabel, użycie kursywy, niektóre reguły ortograficzne. Informacja o stylu bibliograficznym stosowanym na danym seminarium podana jest w opisie przedmiotu dla poszczególnych grup seminaryjnych. Struktura pracy dyplomowej/licencjackiej - strony tytułowe (zgodna ze standardowymi wymaganiami na Uniwersytecie Warszawskim), - oświadczenie promotora o dopuszczeniu pracy do dalszego postępowania oraz oświadczenie studenta o samodzielnym wykonaniu pracy oraz o zgodności wersji drukowanej pracy z jej wersją elektroniczną, - streszczenie w języku polskim (do 800 znaków), około 16 wierszy, - lista słów kluczowych (maksymalnie 5 słów) formułowanych w mianowniku liczby pojedynczej, pisanych w jednym ciągu z przecinkami, - tytuł pracy w języku polskim (tytuł pracy nie może być pisany drukowanymi literami), - spis treści, spis tabel, spis rysunków (schematów, map, itp.), spis załączników, - wstęp (we wstępie należy zarysować ogólne tło badanego problemu, wskazać przesłanki wyboru tematu pracy, określić cel i zakres pracy, przedstawić ogólne informacje o zawartości poszczególnych rozdziałów pracy, wskazać zidentyfikowany problem dydaktyczny/lukę w materiałach dydaktycznych a także streścić wyniki przeprowadzonych działań dydaktycznych/ opisać i zastosowanie stworzonych materiałów dydaktycznych), - rozdziały zawierające zasadniczy tekst pracy podzielone na odpowiednie sekcje i podsekcje - w tym rozdział teoretyczny pracy (przegląd literatury i badań) oraz rozdział opisujący projekt dydaktyczny, - wnioski - należy wskazać wnioski wynikające z pracy, określić stopień realizacji celu pracy w oparciu o wyniki podjętych działań, odnieść się do założeń i celu projektu dydaktycznego oraz określić czy i w jakim stopniu zaplanowane działania doprowadziły do rozwiązania zidentyfikowanego problemu/ stworzone materiały wypełniły lukę w materiałach dydaktycznych, wskazać implikacje pedagogiczne wyników projektu) - wykaz cytowanej literatury (wyłącznie pozycje, do których autor odnosi się w pracy) w alfabetycznej kolejności, zgodny z wymogami opisu bibliograficznego (minimum 15 pozycji), - załączniki (np. dokumentacja projektu, kopie materiałów dydaktycznych testy, karty pracy, dokumentacja fotograficzna). Wymagania merytoryczne 1) rozdział teoretyczny - obejmuje 15 stron znormalizowanego wydruku (nie mniej niż 12 stron), - stanowi przegląd literatury tematu z zakresu wskazanego w tytule pracy, - zawiera bibliografię, która obejmuje min. 15 pozycji: - źródła akademickie o charakterze naukowym stanowiące prezentację wyników badań (! nie omówienia teoretyczne) związanych tematycznie z nauczaniem/przyswajaniem języków obcych; dopuszczalne są trzy rodzaje tekstów naukowych: - artykuł w czasopiśmie naukowym recenzowanym, - rozdział ze zbioru pod redakcją, - monografia naukowa, - źródła o charakterze dydaktycznym tj. podręczniki metodyczne, strony internetowe, artykuły branżowe, - w tym źródła napisane w języku obcym innym niż język pracy, - w tym źródła polskojęzyczne, - ponadto źródła o charakterze popularnonaukowym, 2) rozdział praktyczny - obejmuje 15 stron znormalizowanego wydruku (nie mniej niż 12 stron) - dopuszcza się dwa modele/dwie struktury projektu dydaktycznego: MODEL I (1) praca pisemna, której treść powstaje na podstawie action research (badanie w działaniu) przeprowadzonego przez autora, (2) rozdział stanowi opis cyklu refleksyjnego/struktura rozdziału odzwierciedla strukturę cyklu: identyfikacja problemu - planowanie rozwiązań - wdrażanie rozwiązań - ocena skuteczności wdrożonych rozwiązań - refleksja, (3) problem dotyczy grupy uczniów lub przypadków indywidualnych, (4) dokumentacja cyklu refleksyjnego zawiera: - opis problemu zidentyfikowanego w pracy dydaktycznej w oparciu o doświadczenia własne lub obserwację innych nauczycieli wraz z refleksją nad jego przyczynami i skutkami - sekcja pt. Identyfikacja problemu dydaktycznego, - opis planowanych rozwiązań/działań dydaktycznych wraz z ich uzasadnieniem w odniesieniu do problemu, literatury tematu przedstawionej w części teoretycznej i do Podstawy Programowej* ze wskazaniem w jaki sposób rozwiązania te mogą prowadzić do poprawy - sekcja pt. Planowane rozwiązania/działania, - plany autorskich lekcji wdrażających zaplanowane rozwiązania z uzasadnieniem w jaki sposób etapy lekcji realizują proponowane rozwiązanie, - sekcja pt. Opis lekcji, - plany lekcji zawierają: cele lekcji, opis etapów lekcji z uzasadnieniem i przewidywanym czasem realizacji, opis i kopie materiałów dydaktycznych, przewidywane problemy, inne elementy - Plany lekcji, - po-lekcyjny opis przebiegu lekcji - opis wydarzeń zgodnie ze stanem faktycznym - sekcja pt. Opis przebiegu lekcji, - po-lekcyjne refleksje dotyczące: - stopnia realizacji planowanych rozwiązań podczas lekcji - ich skutków dydaktycznych - oceny efektywności rozwiązań/wniosków i implikacji pedagogicznych - sekcja pt. Refleksje polekcyjne, MODEL II (1) praca pisemna i pakiet materiałów dydaktycznych/dzieło dydaktyczne - teacher resource pack', (2) pakiet/dzieło może zawierać autorskie materiały dydaktyczne, a także przedmioty materialne (np. kukiełki, flashcards, zestaw rekwizytów do historyjki, nagranie audio/audio-video bajki z materiałami, przedstawienia (drama), aplikacje cyfrowe do samodzielnej nauki etc.) czyli dzieło/wytwór o charakterze dydaktycznym, (3) rozdział stanowi opis procesu tworzenia materiałów dydaktycznych, (4) dokumentacja cyklu "twórczego" zawiera: - opis potrzeby/braku/luki w materiałach dydaktycznych istotnej z punktu widzenia aktualnej sytuacji w nauczaniu języków obcych zidentyfikowanej w oparciu o przegląd literatury, doświadczenia własne lub obserwację innych nauczycieli - sekcja pt. Identyfikacja luki w materiałach dydaktycznych, - pakiet materiałów/dzieło w formie fizycznej – kompletny, gotowy do realizacji/wdrożenia zestaw materiałów dydaktycznych do zastosowania w klasie językowej zgodnie z ich celem, - sekcja pt. Opis tworzonych materiałach dydaktycznych, - pakiet materiałów/dzieło w formie cyfrowej - zdjęcia lub nagranie wideo, które dołączone są do pracy jako załączniki, - komentarz do pakietu/dzieła uwzględniający - sekcja pt. Zastosowanie materiałów dydaktycznych, - opis celów dydaktycznych, językowych i innych jakie pozwala zrealizować zastosowanie pakietu w odniesieniu do Podstawy Programowej, - opis adresatów pakietu/dzieła: grupa wiekowa, poziom biegłości i inne, - opis aplikacji/implementacji/propozycja wykorzystania pakietu w klasie językowej, - określony typ licencji Creative Commons (np. taka, w której autor wyraża zgodę na wykorzystanie i adaptację pakietu/dzieła z zastrzeżeniem wskazania autora dzieła), * w odniesieniu do ESOKJ w przypadku pracy dotyczącej szkolnictwa niepublicznego Egzamin dyplomowy: Egzamin dyplomowy ma formę ustną i jest prowadzony w języku, w jakim została napisana praca. Warunkiem dopuszczenia studenta do egzaminu dyplomowego jest: - spełnienie wszystkich wymogów określonych w programie studiów, - uzyskanie za pracę licencjacką ostatecznej oceny nie mniejszej niż 3,0, - złożenie w sekretariacie podpisanej przez promotora pracy dyplomowej, - dostarczenie do sekretariatu niezbędnych dokumentów. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.