Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe [4100-6SSEMDYP] Semestr letni 2024/25
Seminarium dyplomowe, grupa nr 6

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe [4100-6SSEMDYP]
Zajęcia: Semestr letni 2024/25 [2024L] (w trakcie)
Seminarium dyplomowe [SEM-DYP], grupa nr 6 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 13:15 - 14:45
sala 18
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Data i miejsceProwadzący
2025-03-31 13:15 : 14:45 sala 18
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22
2025-04-14 13:15 : 14:45 sala 18
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22
2025-05-05 13:15 : 14:45 sala 18
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22
2025-05-19 13:15 : 14:45 sala 18
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Jacek Romaniuk
Literatura:

Barker, Chris. Cultural Studies: Theory and Practice. London: Sage, 2005.

Craven, Wayne. American Art: History and Culture. Boston: McGraw – Hill, 2003.

Crothers Lane, Globalization and American Popular Culture, 4th ed., Rowman and Littlefield, 2018.

Farmer Alan, Sanders Vivienne, An Introduction to American History 1860-1990, Hodder Education Group, 2002.

Gibaldi, Joseph. MLA Handbook for Authors of Research Papers. MLA. Seventh edition.

Gołębiowski, Marek. Leksykon kultury amerykańskiej. Warszawa: Wydawnictwo Twoj Styl, 1996.

Griffith Robert, Baker Paula, Major Problems in American History Since 1945, Cengage Learning, 2013.

Harmer, Jeremy. The Practice of English Language Teaching. Harlow: Pearson, 2007.

Horwitz Richard P., The American Studies Anthology, SR Book, 2004.

Hutcheon, Linda. The Politics of Postmodernism. London: Routledge, 2002.

Johnson Gill, Culture in our Classrooms Teaching Language through Cultural Content, Delta Publishing, 2010.

Kłoskowska, Antonina. Socjologia kultury. Warszawa: PWN, 1981.

Kostyal K.M., Who's Who in American History: Leaders, Visonaries, and Icons Who Shaped Our Nation, National Geographic Society, 2017.

Kottak, Conrad Phillip, ed. Researching American Culture: A Guide for Student Anthropologists. Ann Arbor: University of Michigan Press, 1998.

Mihułka, Krystyna. „Dylematy współczesnej glottodydaktyki: Język – kultura, interlingwalizm – interkulturowość”. Języki Obce w Szkole 3.2014. 78 – 87.

Moran, Patrick R. Teaching Culture: Perspectives in Practice.Boston: Heinle & Heinle, 2001.

Radway, Janice A. Et al. eds. American Studies: An Anthology. Malden: Wiley-Blackwell, 2009.

Rawlinson, Mark. American Visual Culture. London: Bloomsbury, 2009.

Rokicki, Jarosław. Kolor, pochodzenie, kultura. Rasa i grupa etniczna w społeczeństwie Stanów Zjednoczonych Ameryki. Kraków: Uniwersitas, 2002.

Rothenberg, Paula S., ed. Race, Class, and Gender in the United States: An Integrated Study. New York: Worth Publishers, 2001.

Sollors, Werner, ed. Interracialism: Black-White Intermarriage in American History, Literature, and Law. Oxford: Oxford University Press, 2000.

Storey, John. An Introductory Guide to Cultural Theory and Popular Culture. Athens: The University of Georgia Press, 1993.

Zakres tematów:

1. Baśnie amerykańskie i ich wykorzystanie na I/II etapie edukacyjnym

2. Teksty piosenek amerykańskich i ich zastosowanie do nauki słownictwa w języku angielskim

3. Rozwój świadomości kulturowej wśród dzieci na II etapie edukacyjnym poprzez wykorzystanie wybranego tekstu literatury amerykańskiej

4. Wybrane aspekty historii USA i ich wykorzystanie w nauce języka angielskiego

5. Zastosowanie wybranego tekstu kultury amerykańskiej do nauki języka angielskiego

6 .Prezentacje rozdziałów napisanych przez dyplomantów

Metody dydaktyczne:

- metody podawcze: prezentacja multimedialna, wykład

- metody aktywizujące studentów: wypowiedzi w trakcie zajęć

- samodzielna praca studentów podczas zajęć : lektura tekstu, wykonanie zadania, przygotowanie krótkiej wypowiedzi na zadany temat, obejrzenie filmu, odsłuchanie nagrania

- nauczanie spiralne czyli nawiązujące do poprzednich treści

- debriefing - rozmowa o wykonanym zadaniu

Metody i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceny są jednakowe we wszystkich grupach seminaryjnych.

Warunkiem zaliczenia bloku zajęć seminaryjnych jest zaliczenie obydwu kursów/przedmiotów: seminarium dyplomowego/licencjackiego i zajęć przygotowujących do seminarium na ocenę pozytywną.

Ocena końcowa jest wystawiana i wpisywana do USOSweb przez promotora pracy w porozumieniu z prowadzącym zajęcia przygotowujące do seminarium wg następującego przelicznika:

1) seminarium dyplomowe/licencjackie stanowi 65% oceny końcowej,

2) zajęciach przygotowujące do seminarium stanowi 35% oceny końcowej*,

Student uzyskuje zaliczenie w każdym semestrze na podstawie:

- obecności na zajęciach (limit nieobecności jest wskazany w opisie przedmiotu dla danej grupy seminaryjnej),

- przygotowania i aktywnego udziału w zajęciach stacjonarnych i online,

- terminowego i zgodnego z instrukcją wykonywania zadań na zajęciach i na platformie CKC UW, zgodnie z grafikiem seminarium,

- uzyskania pozytywnych ocen za poszczególne zadania, a w szczególności za przygotowanie poszczególnych elementów składowych pracy ocenianych w danym semestrze.

Kryteria oceny zadań i prac studentów (mogą różnić się w zależności od charakteru zadania):

- terminowość wykonania zadania,

- zgodność z instrukcją (również w zakresie formatowania),

- kompletność,

- klarowność i logika wywodu,

- wnikliwość i jakość argumentacji,

- organizacja treści i zgodność treści z tematem pracy,

- liczba, dobór i dokumentacja źródeł (odpowiednio styl APA, MLA),

- poprawność opisu projektu dydaktycznego i wniosków oraz kompletność dokumentacji raportu z - badań i wniosków,

- poprawność językowa (styl, gramatyka, słownictwo, pisownia), w tym prawidłowe zastosowanie rejestru akademickiego.

Warunkiem koniecznym do uzyskania zaliczenia w poszczególnych semestrach na wszystkich seminariach jest:

Semestr I

(1) seminarium dyplomowe/licencjackie,

- terminowe złożenie i zatwierdzenie tematu i abstraktu pracy dyplomowej/licencjackiej w terminie wskazanym przez promotora* (abstrakt ma długość ok. 300 słów, abstrakt określa zakres tematyczny pracy, cel pracy, opis problemu dydaktycznego/luki w materiałach dydaktycznych, które będą obiektem analizy w projekcie dydaktycznym, planowane rozwiązania i działania (plan i opis)/opis materiałów dydaktycznych, które powstaną w ramach pracy, 5 pozycji bibliograficznych),

*termin jest jednakowy we wszystkich grupach seminaryjnych i jest ustalany i ogłaszany przez Koordynatora seminariów licencjackich w zależności od daty rozpoczęcia semestru zimowego na około 1.5 miesiąca po rozpoczęciu zajęć dydaktycznych

- terminowe zatwierdzenie planu rozdziału teoretycznego pracy (plan zawiera tytuł rozdziału, tytuły sekcji i podsekcji tematycznych wraz ze źródłami na jakich będą się opierać),

- opracowanie, złożenie i zatwierdzenie poszczególnych sekcji oraz kompletnego rozdziału teoretycznego pracy wraz z bibliografią (minimum 15 pozycji) zgodnie z grafikiem seminarium,

(2) zajęciach przygotowujące do seminarium,

- uzyskanie pozytywnych ocen za poszczególne zadania,

- !!! szczegółowe warunki zaliczenia określone są w opisie przedmiotu,

Semestr II

(1) seminarium dyplomowe/licencjackie ,

- zatwierdzenie planu rozdziału praktycznego pracy (plan zawiera tytuł rozdziału, cel rozdziału, tytuły sekcji i podsekcji tematycznych),

- opracowanie, złożenie i zatwierdzenie poszczególnych sekcji oraz kompletnego rozdziału praktycznego pracy zgodnie z grafikiem seminarium,

(2) zajęciach przygotowujące do seminarium,

- uzyskanie pozytywnych ocen za poszczególne zadania,

- !!! szczegółowe warunki zaliczenia określone są w opisie przedmiotu.

Opis i struktura pracy - wymogi formalne

Formatowanie

Objętość pracy licencjackiej to co najmniej 26 stron znormalizowanego wydruku komputerowego bez załączników i bibliografii (przy czym poszczególne rozdziały mają nie mniej niż 12 stron wydruku)

Znormalizowany wydruk komputerowy to:

- 1800 znaków na stronie (w tym spacje i znaki interpunkcyjne) w układzie: 60 znaków w wierszu, 30 wierszy na stronie,

- odstęp między wierszami (interlinia) 1,5 pkt.,

- tekst główny: czcionka Times New Roman 12 pkt.,

- tytuły rozdziałów: czcionka Times New Roman 14 + pogrubienie,

- przypis dolny: Times 10 pkt., interlinia: 1 pkt.,

- standardowe marginesy (2.5 cm) oraz wcięcia akapitowe

- tekst wyjustowany, brak wiszących liter na końcu wiersza.

Styl bibliograficzny

Promotor pracy wybiera styl bibliograficzny stosowany w danej grupie seminaryjnej (APA, MLA, Chicago Style etc.).

Styl bibliograficzny określa reguły dotyczące zapisu elementów tekstu tj. odsyłacze, formatowanie wykazu źródeł/bibliografii, statystyki, formatowanie tabel, użycie kursywy, niektóre reguły ortograficzne.

Informacja o stylu bibliograficznym stosowanym na danym seminarium podana jest w opisie przedmiotu dla poszczególnych grup seminaryjnych.

Struktura pracy dyplomowej/licencjackiej

- strony tytułowe (zgodna ze standardowymi wymaganiami na Uniwersytecie Warszawskim),

- oświadczenie promotora o dopuszczeniu pracy do dalszego postępowania oraz oświadczenie studenta o samodzielnym wykonaniu pracy oraz o zgodności wersji drukowanej pracy z jej wersją elektroniczną,

- streszczenie w języku polskim (do 800 znaków), około 16 wierszy,

- lista słów kluczowych (maksymalnie 5 słów) formułowanych w mianowniku liczby pojedynczej, pisanych w jednym ciągu z przecinkami,

- tytuł pracy w języku polskim (tytuł pracy nie może być pisany drukowanymi literami),

- spis treści, spis tabel, spis rysunków (schematów, map, itp.), spis załączników,

- wstęp (we wstępie należy zarysować ogólne tło badanego problemu, wskazać przesłanki wyboru tematu pracy, określić cel i zakres pracy, przedstawić ogólne informacje o zawartości poszczególnych rozdziałów pracy, wskazać zidentyfikowany problem dydaktyczny/lukę w materiałach dydaktycznych a także streścić wyniki przeprowadzonych działań dydaktycznych/ opisać i zastosowanie stworzonych materiałów dydaktycznych),

- rozdziały zawierające zasadniczy tekst pracy podzielone na odpowiednie sekcje i podsekcje - w tym rozdział teoretyczny pracy (przegląd literatury i badań) oraz rozdział opisujący projekt dydaktyczny,

- wnioski - należy wskazać wnioski wynikające z pracy, określić stopień realizacji celu pracy w oparciu o wyniki podjętych działań, odnieść się do założeń i celu projektu dydaktycznego oraz określić czy i w jakim stopniu zaplanowane działania doprowadziły do rozwiązania zidentyfikowanego problemu/ stworzone materiały wypełniły lukę w materiałach dydaktycznych, wskazać implikacje pedagogiczne wyników projektu)

- wykaz cytowanej literatury (wyłącznie pozycje, do których autor odnosi się w pracy) w alfabetycznej kolejności, zgodny z wymogami opisu bibliograficznego (minimum 15 pozycji),

- załączniki (np. dokumentacja projektu, kopie materiałów dydaktycznych testy, karty pracy, dokumentacja fotograficzna).

Wymagania merytoryczne

1) rozdział teoretyczny

- obejmuje 15 stron znormalizowanego wydruku (nie mniej niż 12 stron),

- stanowi przegląd literatury tematu z zakresu wskazanego w tytule pracy,

- zawiera bibliografię, która obejmuje min. 15 pozycji:

- źródła akademickie o charakterze naukowym stanowiące prezentację wyników badań (! nie omówienia teoretyczne) związanych tematycznie z nauczaniem/przyswajaniem języków obcych; dopuszczalne są trzy rodzaje tekstów naukowych:

- artykuł w czasopiśmie naukowym recenzowanym,

- rozdział ze zbioru pod redakcją,

- monografia naukowa,

- źródła o charakterze dydaktycznym tj. podręczniki metodyczne, strony internetowe, artykuły branżowe,

- w tym źródła napisane w języku obcym innym niż język pracy, - w tym źródła polskojęzyczne,

- ponadto źródła o charakterze popularnonaukowym,

2) rozdział praktyczny

- obejmuje 15 stron znormalizowanego wydruku (nie mniej niż 12 stron)

- dopuszcza się dwa modele/dwie struktury projektu dydaktycznego:

MODEL I

(1) praca pisemna, której treść powstaje na podstawie action research (badanie w działaniu) przeprowadzonego przez autora,

(2) rozdział stanowi opis cyklu refleksyjnego/struktura rozdziału odzwierciedla strukturę cyklu: identyfikacja problemu - planowanie rozwiązań - wdrażanie rozwiązań - ocena skuteczności wdrożonych rozwiązań - refleksja,

(3) problem dotyczy grupy uczniów lub przypadków indywidualnych,

(4) dokumentacja cyklu refleksyjnego zawiera:

- opis problemu zidentyfikowanego w pracy dydaktycznej w oparciu o doświadczenia własne lub obserwację innych nauczycieli wraz z refleksją nad jego przyczynami i skutkami - sekcja pt. Identyfikacja problemu dydaktycznego,

- opis planowanych rozwiązań/działań dydaktycznych wraz z ich uzasadnieniem w odniesieniu do problemu, literatury tematu przedstawionej w części teoretycznej i do Podstawy Programowej* ze wskazaniem w jaki sposób rozwiązania te mogą prowadzić do poprawy - sekcja pt. Planowane rozwiązania/działania,

- plany autorskich lekcji wdrażających zaplanowane rozwiązania z uzasadnieniem w jaki sposób etapy lekcji realizują proponowane rozwiązanie, - sekcja pt. Opis lekcji,

- plany lekcji zawierają: cele lekcji, opis etapów lekcji z uzasadnieniem i przewidywanym czasem realizacji, opis i kopie materiałów dydaktycznych, przewidywane problemy, inne elementy - Plany lekcji,

- po-lekcyjny opis przebiegu lekcji - opis wydarzeń zgodnie ze stanem faktycznym - sekcja pt. Opis przebiegu lekcji,

- po-lekcyjne refleksje dotyczące:

- stopnia realizacji planowanych rozwiązań podczas lekcji

- ich skutków dydaktycznych

- oceny efektywności rozwiązań/wniosków i implikacji pedagogicznych

- sekcja pt. Refleksje polekcyjne,

MODEL II

(1) praca pisemna i pakiet materiałów dydaktycznych/dzieło dydaktyczne - teacher resource pack',

(2) pakiet/dzieło może zawierać autorskie materiały dydaktyczne, a także przedmioty materialne (np. kukiełki, flashcards, zestaw rekwizytów do historyjki, nagranie audio/audio-video bajki z materiałami, przedstawienia (drama), aplikacje cyfrowe do samodzielnej nauki etc.) czyli dzieło/wytwór o charakterze dydaktycznym,

(3) rozdział stanowi opis procesu tworzenia materiałów dydaktycznych,

(4) dokumentacja cyklu "twórczego" zawiera:

- opis potrzeby/braku/luki w materiałach dydaktycznych istotnej z punktu widzenia aktualnej sytuacji w nauczaniu języków obcych zidentyfikowanej w oparciu o przegląd literatury, doświadczenia własne lub obserwację innych nauczycieli - sekcja pt. Identyfikacja luki w materiałach dydaktycznych,

- pakiet materiałów/dzieło w formie fizycznej – kompletny, gotowy do realizacji/wdrożenia zestaw materiałów dydaktycznych do zastosowania w klasie językowej zgodnie z ich celem, - sekcja pt. Opis tworzonych materiałach dydaktycznych,

- pakiet materiałów/dzieło w formie cyfrowej - zdjęcia lub nagranie wideo, które dołączone są do pracy jako załączniki,

- komentarz do pakietu/dzieła uwzględniający - sekcja pt. Zastosowanie materiałów dydaktycznych,

- opis celów dydaktycznych, językowych i innych jakie pozwala zrealizować zastosowanie pakietu w odniesieniu do Podstawy Programowej,

- opis adresatów pakietu/dzieła: grupa wiekowa, poziom biegłości i inne,

- opis aplikacji/implementacji/propozycja wykorzystania pakietu w klasie językowej,

- określony typ licencji Creative Commons (np. taka, w której autor wyraża zgodę na wykorzystanie i adaptację pakietu/dzieła z zastrzeżeniem wskazania autora dzieła),

* w odniesieniu do ESOKJ w przypadku pracy dotyczącej szkolnictwa niepublicznego

Egzamin dyplomowy:

Egzamin dyplomowy ma formę ustną i jest prowadzony w języku, w jakim została napisana praca. Warunkiem dopuszczenia studenta do egzaminu dyplomowego jest:

- spełnienie wszystkich wymogów określonych w programie studiów,

- uzyskanie za pracę licencjacką ostatecznej oceny nie mniejszej niż 3,0,

- złożenie w sekretariacie podpisanej przez promotora pracy dyplomowej,

- dostarczenie do sekretariatu niezbędnych dokumentów.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6 (2025-03-04)