Przedmioty obowiązkowe semestru II w CKNJOiEE UW - studia I stopnia (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023L - Semestr letni 2023/24 2024L - Semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2023L | 2024L | |||||
4100-2SDYDOGOLO |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład z dydaktyki ogólnej przygotowuje studenta do wykonywania zawodu nauczyciela. Celem kursu jest opanowanie podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu dydaktyki ogólnej/podstaw dydaktyki. Obejmuje on przede wszystkim zapoznanie studentów z prawidłowościami charakterystycznymi dla procesu kształcenia/nauczania i procesu uczenia się wraz z czynnikami wyzwalającymi go, warunkami w jakich on zachodzi, z jego przebiegiem oraz skutkami. Wykład omawia również aktualne i przeszłe główne nurty i trendy w teoriach uczenia się i nauczania oraz najbardziej wpływowe systemy dydaktyczne. |
|
||||
4100-2SERIWO |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z edukacją różnojęzyczną i wielokulturową oraz kluczowymi dokumentami z tego obszaru. Studenci poznają podstawy różnorodności językowej na świecie, z naciskiem na sytuację w Polsce i w Europie. Omówione zostaną mechanizmy polityki edukacyjnej i językowej Unii Europejskiej, Rady Europy, ONZ oraz Europejskiego Centrum Języków Nowożytnych (ECML). Przedstawione będą instytucje promujące edukację na rzecz różnorodności językowej i kulturowej oraz najważniejsze europejskie programy edukacyjne. Zajęcia mają również na celu rozwijanie kompetencji różnojęzycznej i wielokulturowej studentów, wzmacniając ich otwartość na różnorodność kulturową i językową. Dzięki temu studenci kształtują postawy sprzyjające akceptacji i zrozumieniu odmienności językowej oraz kulturowej. |
|
||||
4100-2SFDNJOI |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu jest rozwijanie i kształtowanie świadomości oraz wrażliwości fonetycznej studentów; przygotowanie ich do samodzielnej pracy nad własną wymową angielską; dalsze wspomaganie studentów w pozbywaniu się niekorzystnych cech własnej wymowy i w osiągnięciu wymowy prawidłowej, umożliwiającej płynną komunikację i późniejsze nauczanie |
|
||||
4100-2SGADNO |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu, który prezentuje i praktycznie wdraża współczesne podejście do nauczania i uczenia się gramatyki angielskiej w ramach kształcenia językowego jest usystematyzowanie i pogłębienie znajomości gramatyki angielskiej poprzez rozwijanie świadomości gramatycznej studentów w oparciu o specjalnie dobrane zbiory zdań/ćwiczeń gramatycznych rozwiązywanych przez studentów. Omawiane są następujące tematy: czasy gramatyczne, zdania warunkowe, czasowniki modalne, mowa zależna, komplementacja czasownika, przedimki i zdania względne, kategoria liczby oraz strona bierna. |
|
||||
4100-2SGFDNO |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot obejmuje kształcenie w zakresie wiedzy o komunikacji i języku, szczególny akcent położony został na gramatykę języka francuskiego dla nauczycieli. Celem kursu, który prezentuje i praktycznie wdraża współczesne podejście do nauczania i uczenia się gramatyki w ramach kształcenia językowego, jest systematyzacja i pogłębienie znajomości gramatyki języka francuskiego poprzez rozwijanie świadomości gramatycznej studentów w oparciu o specjalnie dobrane zbiory zadań/ćwiczeń gramatycznych rozwiązywanych przez studentów. |
|
||||
4100-2SGNDNO |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot obejmuje kształcenie w zakresie wiedzy o komunikacji i języku, szczególny akcent położony został na gramatykę języka niemieckiego - specjalność: dla nauczycieli. Celem kursu, który prezentuje i praktycznie wdraża współczesne podejście do nauczania i uczenia się w ramach kształcenia językowego, jest systematyzacja i pogłębienie znajomości gramatyki języka niemieckiego poprzez rozwijanie świadomości gramatycznej studentów w oparciu o specjalnie dobrane zbiory zadań i ćwiczeń gramatycznych rozwiązywanych przez studentów. |
|
||||
4100-2SJASDWO |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest omówienie najistotniejszych zagadnień dotyczących nauczania języka angielskiego specjalistycznego dla WOS, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów językowych w nauczaniu języka obcego specjalistycznego: gramatyka i słownictwo, nauczania sprawności mówienia i pisania na kursie języka obcego specjalistycznego, nauczania sprawności słuchania i czytania na kursie języka obcego specjalistycznego, rozwoju umiejętności poznawczych, roli materiałów w nauczaniu języka obcego specjalistycznego, modelu nauczania języka angielskiego dla WOS. |
|
||||
4100-2SKHKFDNJO |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu zdobycie podstaw uporządkowanej wiedzy z zakresu historii i kultury Francji oraz, w węższym zakresie, innych krajów i regionów francuskojęzycznych. Studenci zostaną przygotowani do samodzielnego projektowania lekcji języka francuskiego z wykorzystaniem materiałów związanych z kulturą. Zostaną omówione kwestie ogólne takie jak pojęcia kultury, cywilizacji, stereotypii, jak też definicja dokumentów autentycznych, ich rola w edukacji, różnorodność materiałów zw. z kulturą, kryteria doboru tego rodzaju materiałów, rodzaj ćwiczeń jakie mogą być zaproponowane uczącym się języka francuskiego. Dokładniej zostaną omówione wybrane materiały i tematy, takie jak – regiony Francji, kraje i regiony francuskojęzyczne, piosenka, malarstwo, sztuka kulinarna jako element cywilizacji – pod kątem ich specyficznych cech, umożliwiających optymalne wykorzystanie w procesie glottodydaktycznym. |
|
||||
4100-2SKHKNDNJO |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zorientowanie studentów w szerokim zakresie tematów związanych z kulturą i historią krajów niemieckojęzycznych oraz nabycie przez nich umiejętności interpretacji zjawisk kulturowych. |
|
||||
4100-2SMIKSO |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot poświęcony jest omówieniu relacji zachodzących między: komunikowaniem, komunikowaniem się, komunikowaniem masowym oraz międzykulturowym. Szczegółowej analizie poddany zostanie proces komunikowania jako wielofunkcyjny i wieloczynnikowy mechanizm o charakterze więziotwórczym i kulturotwórczym. Przedmiotem rozważań jest także polski system medialny oraz przyczyny i skutki jego przemian na przestrzeni dekad. |
|
||||
4100-2SNJAO |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć wchodzących w skład bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego (NJA) na roku pierwszym studiów pierwszego stopnia jest doskonalenie umiejętności językowych studentów w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie B2/B2+, określonym w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego (CEFR). Zajęcia koncentrują się na rozwijaniu: płynności komunikacyjnej, rozumienia ze słuchu, czytania ze zrozumieniem, tworzenia prac pisemnych oraz praktycznego zastosowania struktur leksykalno-gramatycznych. Myślą przewodnią wszystkich zajęć bloku przedmiotowego NJA jest nauka precyzyjnego i poprawnego stosowania języka zarówno w sytuacjach użytkowych, jak i w kontekście akademickim. |
|
||||
4100-2SNJFO |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu – języka francuskiego. Przedmiot obowiązkowy dla I roku studiów. Zakłada się, że student osiągnął efekty uczenia przewidziane w semestrze zimowym tego kursu. Przedmiot realizowany jest w dwóch grupach w formie ćwiczeń z podręcznikiem "C'est parti! 1" a następnie "C'est parti ! 2, Draco, 2019 |
|
||||
4100-2SNJNO |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Moduł 1: Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu- języka niemieckiego. Przedmiot obowiązkowy dla studentów I roku. |
|
||||
4100-2SNAOPPO |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zakres tematyczny przedmiotu obejmuje zagadnienia związane z funkcjonowaniem państwa jako szczególnej organizacji społecznej, która była i jest przedmiotem refleksji naukowej w obszarze nauk społecznych i humanistycznych. Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi definicjami i pojęciami dotyczącymi państwa, zarówno państwa współczesnego, jak również analiza ewolucji państwa i zmieniających się teorii, koncepcji na temat istoty, funkcji, zadań państwa. W drugim semestrze omawiane są problemy istoty i funkcji prawa jako jednego z regulatorów stosunków społecznych w państwie oraz instrumentu władzy państwa. Pojęcia państwa i pojęcie prawa pozostając ze sobą w genetycznym związku ewaluowały wraz z rozwojem społecznym. Osią rozważań są pojęcia: państwo policyjne - państwo prawa - demokratyczne państwo prawne. |
|
||||
4100-2SPSZZEPSO |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs Pedagogika szkolna i metody pracy wychowawczej z uczniem ze SPE jest przynależny modułowi przygotowania psychologiczno-pedagogicznego i jest w CKNJOiEE ściśle związany z realizacją standardu nauczycielskiego - przygotowuje przyszłych nauczycieli języka obcego do pracy z dziećmi z różnorodnymi niepełnosprawnościami i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ukazując humanistyczną i personalistyczną perspektywę inkluzji pedagogicznej (a także wskazując ryzyka związane z jej niewłaściwą implementacją). |
|
||||
4100-2SPRPEDPSYCHO |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem praktyk psychologiczno-pedagogicznych (I i II etap edukacyjny) jest nabycie przez studenta doświadczeń i umiejętności oraz pogłębienie refleksji w obszarze sytuacji i relacji wychowawczych, pod kierunkiem doświadczonego praktyka – mentora, a w szczególności zapoznanie się ze specyfiką pracy nauczyciela w szkole podstawowej. Praktyki psychologiczno-pedagogiczne umożliwiają studentowi przeniesienie zagadnień teoretycznych, przedstawianych na zajęciach z zakresu psychologii i pedagogiki, do praktyki szkolnej. Student ma możliwość obserwowania oraz ćwiczenia metod pracy wychowawczej z dziećmi, wykorzystywania nabytej wiedzy do oceny sytuacji i rozwiązywania problemów. Ma również za zadanie współdziałać w zespole nauczycielskim, zgodnie z zasadami etyki zawodu. |
|
||||
4100-2SOCJO |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Po ukończeniu kursu student zdobędzie podstawy usystematyzowanej wiedzy z zakresu socjologii ogólnej. Będzie rozumiał procesy i zjawiska zachodzące we współczesnym świecie i w Polsce. Uczestnik konwersatorium przyswoi podstawowe pojęcia socjologiczne, nauczy się je adekwatnie definiować, rozumieć oraz nabędzie umiejętność stosowania ich w opisie i analizie rzeczywistości społecznej i politycznej. Ważny dydaktyczny cel stanowi wyposażenie studenta w elementarną wiedzę o współczesnych i klasycznych koncepcjach socjologicznych, a także wyrobienie podstawowych kompetencji interpretacji wyników badań socjologicznych. Student przyswoi także wiedzę o wybranych problemach społecznych, a zwłaszcza współczesnego społeczeństwa polskiego, będzie je rozumiał, zauważał ich przejawy i wielowymiarowo interpretował. |
|
||||
4100-2STIKO |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs jest poświęcony rozwijaniu kompetencji cyfrowych w uczeniu się oraz nauczaniu. Powstał z myślą o studentach - przyszłych nauczycielach języków obcych, którzy chcieliby z sukcesem wykorzystać innowacyjne formy, metody i narzędzia w samokształceniu, a zwłaszcza akwizycji języka obcego. |
|
||||