Przedmioty obowiązkowe semestru VI w CKNJOiEE UW - studia I stopnia (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023L - Semestr letni 2023/24 2024L - Semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2023L | 2024L | |||||
4100-6SDPIIEE |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest wyposażenie studentów w wiedzę teoretyczną, umiejętności oraz kompetencje społeczne niezbędne do wykonywania zawodu nauczyciela języka angielskiego na II poziomie edukacyjnym szkoły podstawowej (klasy 4-8). |
|
||||
4100-6SGKWSO |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot prezentuje najważniejsze konflikty przełomu XX i XXI w. na świecie. Uczestnicy poznają ich przyczyny, przebieg oraz konsekwencje w ujęciu zarówno regionalnym, jak i globalnym. |
|
||||
4100-6SFRAEGZC1 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zakłada się, że student osiągnął efekty uczenia przewidziane w semestrze poprzednim tego kursu. Zakres i format egzaminu końcowego dla specjalności francuskiej na poziomie C1 według ESOKJ. |
|
||||
4100-6SNIEMEGZC1 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zakres i format egzaminu końcowego dla II specjalności niemieckiej na poziomie C1 według ESOKJ Egzamin składa się z dwóch odrębnych części: egzaminu pisemnego i egzaminu ustnego. Student przystępuje do obu części egzaminu (niezależnie od wyników egzaminu pisemnego). Aby zdać cały egzamin należy zdać każdą z obu części na co najmniej 60%. Wynik końcowy stanowi wtedy sumę obu wyników. Wynik punktowy jest przeliczany na ocenę szkolną według załączonej. |
|
||||
4100-6SLFJDNJ |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Konwersatorium ma na celu przedstawienie problematyki włączania literatury do procesu glottodydaktycznego. Zostaną omówione kwestie ogólne takie jak definicja literatury, jej rola w edukacji, teksty literackie a inne materiały zw. z literaturą, kryteria doboru tego rodzaju materiałów, rodzaj ćwiczeń jakie mogą być zaproponowane uczącym się języka obcego, możliwość rozwijania sprawności językowych i kompetencji kulturowej podczas pracy z literaturą w klasie językowej. Dokładniej zostaną omówione wybrane gatunki literackie – bajka, baśń i nowela – pod kątem ich specyficznych cech, umożliwiających optymalne wykorzystanie w procesie glottodydaktycznym. |
|
||||
4100-6SLNJDNJ |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Głównym celem zajęć jest zwrócenie uwagi na 1. ogólne kierunki rozwoju literatury niemieckiej, w tym również na literaturę dla dzieci i młodzieży, 2. usytuowanie wybranych tekstów i zjawisk literackich w zmieniających się realiach społecznych i kulturowych krajów niemieckojęzycznych, 3. znaczenie kompetencji literackiej w procesie nauczania języka obcego. |
|
||||
4100-6SNJAKA |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Praktyczny kurs języka angielskiego na trzecim roku ma zachęcić studentów do dzielenia się doświadczeniami z innymi członkami grupy i pr;edstawiania swojego punktu widzenia dotyczącego różnorodnych zagadnień. Kurs ma na celu budowanie krytycznego dystansu wobec szeregu problemów społecznych i kulturowych; a także zachęcenie studentów do przyjęcia większej niezależności i odpowiedzialności za swoje studia. Kurs ma także stymulować i wspierać rozwój poczucia pewności siebie studenta w zakresie umiejętności słuchania, jak i posługiwania się mówionym językiem angielskim, co ma przygotać studentów do ich przyszłej roli w klasie. Większość materiałów używanych podczas zajęć to materiały autentyczne, ze szczególnym uwzględnieniem materiałów pozwalających rozwijać sprawność słuchania. |
|
||||
4100-6SNJFKA |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zakłada się, że student osiągnął efekty uczenia przewidziane w semestrze zimowym tego kursu. Zajęcia mają na celu rozwijanie umiejętności studentów w zakresie czterech sprawności językowych: rozumienia ze słuchu, czytania ze zrozumieniem, mówienia i pisania. Wszystkie sprawności są ćwiczone w sposób zintegrowany. Zajęcia kładą również nacisk na praktyczne zastosowanie gramatyki. Ponadto celem zajęć jest wdrażanie studenta do autonomicznego posługiwania się językiem francuskim. |
|
||||
4100-6SNJNKA |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu podniesienie kompetencji językowej studentów w zakresie dyskursu akademickiego, ze szczególnym uwzględnieniem pisania prac naukowych, wygłaszania referatów i udziału w dyskusjach naukowych. Zajęcia odbywają się wyłącznie w języku specjalności. Ponadto zajęcia kładą nacisk na rozwijanie autonomii studenta, a także rozwijanie umiejętności obserwacji i oceny procesu nauczania i uczenia się języka obcego. |
|
||||
4100-6SPOUE |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć "Polityka oświatowa Unii Europejskiej" jest dostarczenie studentom syntetycznej (historyczno-porównawczej) wiedzy dotyczącej współczesnych priorytetów edukacyjnych Unii Europejskiej, paradygmatów edukacyjnych oraz struktur i zasad funkcjonowania systemów edukacyjnych i szkolnictwa wyższego w UE. |
|
||||
4100-6SPKKDIIEEANG |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem praktyki pedagogicznej jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela w klasach 4-8 szkoły podstawowej w zakresie nauczania języka angielskiego i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki szczegółowej (metodyki nauczania języka angielskiego w tym wczesnego nauczania języka angielskiego) z rzeczywistością pedagogiczną w działalności praktycznej. |
|
||||
4100-6SSEMDYP |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Seminarium dyplomowe/licencjackie ma na celu przygotowanie studenta do samodzielnego zredagowania pracy dyplomowej składającej się z części teoretycznej i praktycznej. Część teoretyczna to przegląd literatury tematu związanej z zakresem tematycznym pracy. Część praktyczna zawiera udokumentowany opis autorskiego projektu dydaktycznego zaplanowanego i przeprowadzonego przez autora pracy. Seminarium dyplomowe/licencjackie jest realizowane jako blok zajęć seminaryjnych składający się z dwóch przedmiotów/kursów: (1) seminarium dyplomowe/licencjackie (15 godzin, forma zajęć: seminarium, tryb stacjonarny, kurs prowadzone przez promotora pracy w jednym z trzech języków: angielskim, francuskim lub niemieckim), (2) zajęcia przygotowujące do seminarium (15 godzin, forma zajęć: wykład, tryb zdalny, synchroniczny, kurs prowadzony w języku polskim i opcjonalnie w języku seminarium. |
|
||||
4100-6SUCZWŻSP |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Formy i warunki partycypacji politycznej i społecznej; Problem podmiotowości politycznej; Partycypacja konwencjonalna i niekonwencjonalna, prawna i bezprawna; Formy artykulacji interesów. Konflikty polityczne: geneza, formy, sposoby rozwiązywania; Demokracja w teorii i praktyce. Prezentacja projektów grupowych. |
|
||||
4100-6SWOAINJO |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest wyposażenie studentów w pogłębioną wiedzę z zakresu wiedzy o akwizycji i przyswajania języków. Studenci zapoznają się z głównymi nurtami i teoriami z zakresu przyswajania języka ojczystego i języków obcych. Analizują czynniki kształtujące proces uczenia się języka tj. wiek, kontekst, różnice indywidualne i poznają ich wzajemne zależności i interakcje. |
|
||||