Przedmioty w rejestracji Przedmioty obligatoryjne - I rok studia zaoczne - całoroczne i sem. zimowy 2022/2023 2400-2022Z-ZU-OBL1
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2022Z - Semestr zimowy 2022/23 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2022Z | |||||
2400-ZU1MM-I |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu jest zaprezentowanie wybranych elementów rachunku różniczkowego, całkowego i macierzowego. Kurs obejmuje najważniejsze zagadnienia i techniki algebry liniowej i analizy matematycznej. Omówione zostaną pojęcia: funkcji i jej własności, pochodne funkcji jednej i wielu zmiennych, kryteria optymalizacji funkcji, metody całkowania przez podstawianie oraz przez części, całka nieoznaczona i oznaczona, całka zbieżna i rozbieżna, metody obliczania wyznaczników, metody odwracania macierzy, metody rozwiązywania układów równań liniowych. Wiedza zdobyta w czasie trwania kursu jest stosowana na kolejnych kursach (np. statystyka matematyczna i ekonometria). Student zalicza przedmiot na podstawie prac domowych (10%) i egzaminu pisemnego (90%). |
|
||
2400-ZU1MIZ1 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot obejmuje najważniejsze zagadnienia oraz modele z dziedziny teorii mikroekonomii. Omówione zostaną również sposoby zastosowania modeli do opisu współczesnych problemów gospodarki globalnej i narodowej. Wykazana zostanie przydatność mikroekonomii do szkicowania mikro-fundamentów dla modeli przewidujących skutki polityk (np.: polityki klimatycznej) oraz ekonometrycznych modeli strukturalnych. |
|
||
2400-ZU1RZF |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedstawienie roli i funkcji rachunku kosztów oraz jego tradycyjnych i nowoczesnych koncepcji. Zapoznanie z zasadami klasyfikacji kosztów według różnych kryteriów, a także z metodami ich kalkulacji. Informacje kosztowe w podejmowaniu decyzji krótkoterminowych i długoterminowych. Wykorzystanie informacji o kosztach do podejmowania decyzji menedżerskich. Activity Based Costing w zarządzaniu efektywnością zasobów. Rachunkowość ośrodków odpowiedzialności, ocena efektywności działania. Strategiczna Karta Wyników. Studenci zdobędą umiejętności i kompetencje analizowania wpływu kosztów na efektywność zarządzania funkcjonowania jednostek gospodarczych, wyciągania wniosków z informacji zarządczych, podejmowania podstawowych decyzji menedżerskich, planowania w jednostkach gospodarczych. |
|
||
2400-ZU1SG |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładów jest zapoznanie studentów z założeniami teoretycznymi oraz samymi przemianami dziejącymi się w globalnej gospodarce w XXI w. Procesy te są wynikiem czterech rewolucji przemysłowych oraz upowszechnienie się reguł neoliberalizmu ekonomicznego. Przemiany te obejmuj przebudowę stosunków społecznych, politycznych i gospodarczych. Miały miejsce rewolucyjne zmiany demograficzne np. starzenie się populacji, migracje. Towarzyszy temu zjawisku zmiana stosunków pracy związana z np.: cyfryzacją, automatyzacją, robotyzacją, offshoringiem, outsourcingiem, reshoringiem. Skutkiem tego jest zaniżanie wynagrodzeń i duże rozwarstwienie dochodowe. W Europie jest powszechnym zjawiskiem długoletnie, strukturalne bezrobocie, zwłaszcza u osób przed 24 rokiem życia i po 50 roku życia. Przy omawianych tematach zostaną pokazane trendy i megatrendów takie jak np. cyfryzacja, nowoczesne technologie informatyczne, urbanizacja, wzrost znacznie komunikacji lotniczej, zmiany w kulturze |
|
||
2400-ZU1ZKL |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy oraz trening umiejętności praktycznych dot. planowania, organizowania i przeprowadzania projektów w zakresie badań marketingowych, z zastosowaniem różnorodnych metod i technik badań ilościowych i jakościowych, adekwatnie do celu i kontekstu. Zajęcia prowadzone są w formie wykładu, dyskusji, prac projektowych oraz ćwiczeń związanych z przeprowadzaniem badań marketingowych wg wybranych metodyk i obszarów badawczych |
|
||