Przedmioty w rejestracji Przedm. obligatoryjne - st. magisterskie w j. polskim I rok (wszystkie kierunki) sem. zim. 2023/24 2400-2024Z-PL2-OBL1
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024Z - Semestr zimowy 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2024Z | |||||
2400-M1IiEPKAW |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie uczestników z najważniejszymi metodami statystyki wielowymiarowej. Metody te służą do analizy zjawisk opisywanych przez więcej niż jedną zmienną objaśnianą. Znajdują zastosowanie przy analizie dużych zbiorów danych, umożliwiając wydobycie z danych najbardziej istotnych informacji. Stanowią podstawę współczesnych metod uczenia maszynowego. Celem dodatkowym jest przygotowanie uczestników do praktycznego stosowania poznanych procedur statystycznych oraz samodzielnej interpretacji uzyskanych wyników. Uczestnicy poznają najbardziej popularne i przydatne metody stosowane w badaniach społecznych i badaniach rynku. Zajęcia są prowadzone w środowisku Stata/Python. |
|
|||
2400-M1EPBP |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy oraz trening umiejętności praktycznych dot. planowania, organizowania i przeprowadzania projektów w zakresie badań marketingowych, z zastosowaniem różnorodnych metod i technik badań ilościowych i jakościowych, adekwatnie do celu i kontekstu. Zajęcia prowadzone są w formie wykładu, dyskusji, prac projektowych oraz ćwiczeń związanych z przeprowadzaniem badań marketingowych wg wybranych metodyk i obszarów badawczych. |
|
|||
2400-M1ANGC1 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają zapoznać studenta ze słownictwem i terminologią wykorzystywaną w języku angielskim w obszarze ekonomii, finansów i biznesu, dać możliwość wypowiadania swojego zdania, dyskutowania, referowania, streszczania i przytaczania opinii w zakresie tematów objętych zajęciami. Pozwalają na słuchanie wiadomości z kraju i ze świata dotyczących spraw finansowych i ekonomicznych, czytanie artykułów z prasy anglojęzycznej (The Economist, The Financial Times), śledzenie wykładów i prezentacji zamieszczonych w internecie. Materiały pozwalają na utrwalanie i poszerzanie zakresu słownictwa i struktur językowych, jak również są źródłem informacji na temat tego, co aktualnie dzieje się w świecie, jakie tematy są przedmiotem dyskusji w parlamentach, firmach, itd. Podręczniki MacKenziego (English for Business Studies - a course for Business and Economics students), Carolyn Walker (English for Business Studies in Higher Education Studies) dostarczają potrzebnych ćwiczeń utrwalających. |
|
|||
2400-M1EPMM |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zrozumienie marketingowych motywów i decyzji podejmowanych przez firmy funkcjonujące na rynkach zagranicznych. Analiza obejmuje również wzajemne oddziaływanie strategii marketingowych oraz otoczenia w wymiarze lokalnym, regionalnym i globalnym. Zajęcia podsumowuje analiza ewolucji globalnej strategii marketingowej oraz najlepszych praktyk marketingowych. Poszczególne kategorie, koncepcje i procesy przedstawione są w ujęciu teoretycznym a następnie uzupełnione przykładami z konkretnej praktyki firm. |
|
|||
2400-M1IiEMAŻ |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
- Przedmioty kierunkowe (obowiązkowe) do wyboru - studia II stopnia IE - grupa 1 (3*30h) (Wydział Nauk Ekonomicznych)
Skrócony opis
Celem zajęć jest poznanie podstawowego kanonu metod analizy aktuarialnej w ubezpieczeniach związanych z życiem. Kurs obejmuje w miarę kompletny zarys zagadnień związanych z ubezpieczeniem jednej osoby od ryzyka związanego z jednym zdarzeniem demograficznym. Stosunkowo pobieżnie omawiane jest ubezpieczenie wielu osób oraz ubezpieczenie wielu zdarzeń. Pomijane są zagadnienia matematyki emerytalnej. |
|
|||
2400-M1EPNEG |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy i ćwiczenie praktycznych umiejętności związanych ze sprawną komunikacją, rozwiązywaniem konfliktów i negocjacji. Negocjacje zostaną przedstawione jako skuteczna metoda rozwiązywania konfliktów i podejmowania decyzji grupowych, wymagająca wysokiego poziomu umiejętności komunikacyjnych. Studenci będą uczyć się i ćwiczyć budowanie strategii negocjacyjnych oraz stosowanie technik prowadzenia negocjacji, w tym społeczno-ekonomicznego i kulturowego kontekstu negocjacji. W celu uzyskania efektu rozwoju kompetencji studentów związanych ze sprawnym udziałem w negocjacjach, w trakcie zajęć odbędą się warsztaty polegające na prowadzeniu gier negocjacyjnych. Ocena tych gier zespołowych oraz ocena eseju napisanego przez studentów indywidualnie będą podstawą do uzyskania zaliczenia przedmiotu. |
|
|||
2400-M1IiEPNA |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają umożliwiać zdobycie umiejętności tworzenia procedur, funkcji i programów do analiz statystycznych i ekonometrycznych. Programowanie narzędzi analitycznych ma pozwalać zgłębić znajomość technik analizy i modelowania poznanych na licencjackim etapie studiów. Przedmiot ma wzmocnić samodzielność analityczną studentów na innych przedmiotach II etapu studiów. Studenci wykorzystywać będą głównie wiedzę z przedmiotów Statystyka Matematyczna i Ekonometria. Zdobyta wiedza i umiejętności mają stanowić podstawę dla przedmiotów ze studiów magisterskich na specjalizacji Informatyka i Ekonometria |
|
|||
2400-M1FiRRPACCA |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
- Przedmioty kierunkowe do wyboru - studia II stopnia EP - grupa 3 (4*30h) (Wydział Nauk Ekonomicznych)
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zasadami rachunkowości podatkowej, w tym z różnicami trwałymi i przejściowymi między wynikiem finansowym brutto a dochodem podatkowym, zasadami tworzenia i rozliczania aktywów i rezerw z tytułu odroczonego podatku dochodowego, kalkulacją dochodu i podstawy do opodatkowania oraz wyniku finansowego netto, jak również rozliczania podatku od towarów i usług strukturą sprzedaży. Podczas zajęć Słuchacze zostaną zapoznani ze sporządzaniem deklaracji podatkowej VAT-7 i zeznania podatkowego CIT-8 oraz praktykami ujawnień w sprawozdaniu finansowym informacji o podatku dochodowym i różnicach między wynikiem finansowym brutto a dochodem podatkowym. |
|
|||
2400-M1PPRZ |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studenci zdobędą wiedzę, umiejętności i kompetencje analizowania wpływu kosztów na efektywność zarządzania jednostek gospodarczych, wyciągania wniosków z informacji zarządczych, podejmowania podstawowych decyzji menedżerskich, planowania w jednostkach gospodarczych. W ramach zajęć przedstawione będą następujące tematy: pojęcie, funkcje i cel rachunkowości zarządczej; informacje kosztowe w podejmowaniu decyzji krótkoterminowych i długoterminowych, wykorzystanie informacji o kosztach do podejmowania decyzji menedżerskich; podstawy rachunku kosztów, koncepcja Activity Based Costing w zarządzaniu efektywnością zasobów; rachunkowość ośrodków odpowiedzialności, ocena efektywności działania, koncepcja Strategicznej Karty Wyników, budżetowanie. Zaliczenie na podstawie kolokwium, prezentacji studium przypadku w zespole, prac domowych i aktywności podczas zajęć. |
|
|||
2400-M1FiRSF(ACCA) |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
- Przedmioty kierunkowe do wyboru - studia II stopnia EM - grupa 3 (3*30h) (Wydział Nauk Ekonomicznych)
Skrócony opis
W trakcie wykładu studenci zdobywają wiedzę o regulacjach i założeniach koncepcyjnych sprawozdawczości finansowej, potrzebie założeń koncepcyjnych oraz cech jakościowych użytecznych informacji, wycenie i ujmowaniu transakcji w sprawozdaniach finansowych jak również ocenie kondycji finansowej przedsiębiorstwa. Wykład ma formę spotkań bezpośrednich, w trakcie których zwraca się uwagę na aktywny udział w zajęciach. Po zaprezentowaniu zagadnień teoretycznych, na zajęciach będą dyskutowane praktyczne przykłady omawianych problemów. Dzięki temu studenci uczą się identyfikować, wyceniać oraz ujmować transakcje w sprawozdaniu finansowym a także przeprowadzać krótką analizę finansową jednostki. |
|
|||
2400-M2IiETG |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia obejmują podstawowe pojęcia i twierdzenia teorii gier, a także zastosowania tej nauki w naukach społecznych |
|
|||
2400-M1FiRWAR |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Głównym celem zajęć jest kompleksowe zapoznanie studentów z finansowymi i marketingowymi (marketing mix) aspektami procesu wprowadzenia na rynek nowego produktu, w tym konstrukcji filarów tzw. biznes planu przedsięwzięcia. W trakcie zajęć studenci poznają metody pozyskiwania i analizy potrzebnych informacji zewnętrznych, w tym w obszarze otoczenia makroekonomicznego, zasady wyceny i oceny projektów inwestycyjnych oraz budowy prognoz będących ich podstawą, analizy ryzyka przedsięwzięcia, a także przygotowania adekwatnej strategii marketingowej. Metodyka zajęć zakłada harmonijne łączenie elementów teoretycznych z praktycznymi, w tym indywidualne konsultacje przygotowywanych projektów. |
|
|||
2400-M1PPZMAK |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest przedstawienie zaawansowanych teorii makroekonomicznych i wyników weryfikujących je badań empirycznych. Po ukończeniu wykładu studenci będą posiadali wiedzę dotyczącą funkcjonowania gospodarki na poziomie pozwalającym na wyjaśnianie i interpretowanie zjawisk makroekonomicznych przy wykorzystaniu zaawansowanych modeli i metodologii. Wykład stanowi niezbędny element wykształcenia ekonomisty na poziomie magisterskim. Wykład składa się z trzech części poświęconych teoriom wzrostu gospodarczego, ekonomii monetarnej i ekonomii rynku pracy. Jest przeznaczony dla słuchaczy studiów II stopnia na kierunku Ekonomia, Informatyka i Ekonometria oraz Finanse, Inwestycje i Rachunkowość. Podstawą zaliczenia jest egzamin pisemny. |
|
|||
2400-M1PPZMIK |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot obejmuje najważniejsze zagadnienia oraz modele z dziedziny teorii mikroekonomii. Omówione zostaną również sposoby zastosowania modeli do opisu współczesnych problemów gospodarki globalnej i narodowej. Wykazana zostanie przydatność mikroekonomii do szkicowania mikro-fundamentów dla modeli przewidujących skutki polityk (np.: polityki klimatycznej) oraz ekonometrycznych modeli strukturalnych |
|
|||
2400-M1EPZKL |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
1. Celem zajęć jest ukazanie specyfiki zarządzania zasobami ludzi oraz dostarczenie słuchaczom różnych kształcących doświadczeń w tej dziedzinie. Firmy coraz bardziej korzystają z kapitału intelektualnego ludzi, ich motywacji i zdolności do uczenia się widząc w tym obszarze przedsiębiorstwa coraz większe źródło wartości i przewagi nad konkurencją. 2. Treść: Nauka zarządzania kapitałem ludzkim z pozycji menedżera i rozwoju osobistego 3. Metoda: konwersatorium i ćwiczenia 4. Studenci studiów zaocznych 5. Forma zaliczenia: aktywne uczestnictwo na zajęciach; referat końcowy |
|
|||
2400-M1EPZP |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podczas zajęć uczestnicy poznają również dwie główne metodyki, które są standardami zarządzania w krajach Unii Europejskiej (PRINCE2 oraz MSP), gdzie: - PRINCE2 jest obecnie stosowana przez wielkie światowe korporacje, jak i niewielkie firmy usługowe, a umiejętność jej stosowania przez menedżerów projektów jest weryfikowana systemem egzaminów i certyfikatów. Metodyka PRINCE2 od kilku lat jest już z powodzeniem stosowana w Polsce zarówno w obszarze administracji jak i firm komercyjnych. - MSP - Zarządzanie programami jest to strategicznie i taktycznie koordynowane organizowanie, kierowanie i wdrażanie grupy projektów oraz działań związanych ze zmianami w celu osiągania zamierzonych skutków i realizowania korzyści o strategicznym znaczeniu dla biznesu. |
|
|||