Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Religious Arts and Symbols

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3600-7-RAABI5-RAS(Z)
Kod Erasmus / ISCED: 08.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0229) Nauki humanistyczne (inne) Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Religious Arts and Symbols
Jednostka: Wydział Orientalistyczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali
w sali i w terenie

Skrócony opis:

A survey of main examples of arts and symbols (regarding artistic aspect and religious value) of the selected religions of Asia and Africa with a focus on Buddhism and Islam.

Pełny opis:

This course explores the rich and diverse religious art and symbols of Asia and Africa, spanning various cultures, traditions, and time periods. Through a multidisciplinary approach, students will delve into the artistic expressions, symbolism, and aesthetics of two major religions in Asia and Africa - Islam and Buddhism. Students gain insights into the cultural, social, and historical contexts in which these artworks were created and used. Through visual analysis, critical inquiry, and contextual understanding, students will develop a deeper appreciation and understanding of the rich and complex world of religious art and symbols in Asia and Africa.

Literatura:

Beer R., The Encyclopedia of Tibetan symbols and motifs, Shambhala, 1999.

Burckhardt T. , Art of Islam: Language and Meaning, World Wisdom, 2009.

Clunas C., Art in China, Oxford University Press 2009.

Hattstein M., D. Peter, Islam: Art and Architecture, H.F.Ullmann Publishing Gmbh, 2000.

Clarke Ch., The art of Africa. A resource for educators, The Metropolitan Museum of Art, 2006.

Harris C., In the Image of Tibet: Tibet Painting After 1959, Reaktion Books, 1999.

Miller L., The ‘Look of Tibet’ Without Religion: A Case Study in Contemporary Tibetan Art in Lhasa, „Himalaya, The Journal of the Association for Nepal and Himalayan Studies”, 36, 2016, nr 1, s. 56-79.

Meyer B., Picturing the invisible. Visual culture and the study of religion, "Method and Theory in the Study of Religion" 27 (2015), p. 333-360.

Morgan D., The sacred gaze. Religious visual culture in theory and practice. Berkeley 2005.

Morgan D., Visual religion, "Religion" 30:1 (2000), p. 41-53.

Willett F., African art, 3rd ed.,Thames and Hudson, 2003.

Sharifi, A.I. Liminality and Experience: The 1979 Revolution in Iran and Shia Religious Symbols, "Journal of the Irish Society for the Academic Study of Religions", 6, 2018, p. 60-83.

Efekty uczenia się:

Alumnus:

is familiar with the impact of religion on society, in particular in the field of law, religious conflicts, interfaith dialogue, religious rites and practices, art and religious symbols

is able to analyze and evaluate the impact of religion on society, in particular in the field of law, religious conflicts, interfaith dialogue, religious rites and practices, art and religious symbols

has an in-depth ability to formulate their own opinions and conclusions in speech and writing in English at the level of at least B2+

is ready to enrich them with knowledge about different religious worldviews from the regions of Asia and Africa, while appreciating the value of their own tradition and cultural heritage

Metody i kryteria oceniania:

Written exam (test).

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Agata Bareja-Starzyńska, Magdalena Pinker
Prowadzący grup: Paulina Koniuch, Agnieszka Kozyra, Katarzyna Marciniak, Magdalena Pinker, Marek Piszczek, Magdalena Rodziewicz, Magdalena Szpindler
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Agata Bareja-Starzyńska, Magdalena Pinker
Prowadzący grup: Magdalena Pinker
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)