Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom ponad średnio-zaawansowany, studia zaoczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4024-ANGOB2-20-Z
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język angielski - poziom ponad średnio-zaawansowany, studia zaoczne
Jednostka: Centrum Nauczania Języków Obcych
Grupy: Lektoraty Centrum Nauczania Języków Obcych dla studentów studiów niestacjonarnych - zaocznych
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

języki obce

Skrócony opis:

B2 według Modern Languages: Learning, Teaching, Assessment. A Common European Framework of Reference oznacza docelowy poziom kursu języka obcego w zakresie sprawności językowych dla studentów rozpoczynających naukę na kursie ponad średnio zaawansowanym.

Pełny opis:

Po kursie na tym poziomie student potrafi zrozumieć dłuższą wypowiedź, wykład oraz nawet złożoną dyskusję pod warunkiem, że temat wypowiedzi jest mu znany. Potrafi zrozumieć większość wiadomości i programów TV, dotyczących bieżących wydarzeń. Rozumie filmy w wersji oryginalnej, jeśli aktorzy posługują się językiem literackim (standardowym). Rozumie artykuły i reportaże dotyczące współczesnych problemów, których autorzy przestawiają szczegółowe opinie i argumenty. Jest w stanie zrozumieć współczesną prozę literacką. Potrafi porozumiewać się z płynnością i spontanicznością, która umożliwia normalną komunikację z rozmówcą posługującym się danym językiem jako ojczystym. Może brać czynny udział w dyskusji, wyjaśniając i podtrzymując swoje poglądy. Potrafi zaprezentować jasny i szczegółowy opis w szerokim zakresie tematów z różnych dziedzin związanych ze swoimi zainteresowaniami. Umie przedstawić swój pogląd na dany temat, podając argumenty za i przeciw. Potrafi napisać przejrzysty, precyzyjny tekst na tematy związane ze swoimi zainteresowaniami. Umie napisać krótki esej lub sprawozdanie, przekazując informacje lub przedstawiając argumenty za i przeciw. Potrafi napisać list, podając istotę i wagę osobistych doświadczeń i wrażeń.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu kursu, student:

(Umiejętności)

1. interpretuje pisemnie i ustnie informacje przedstawione w formie graficznej, jeśli dotyczą znanego mu tematu.

2. wyraża dość swobodnie i poprawnie swoją opinię na tematy znane, oraz związane z tematyką studiów i karierą zawodową, uzasadniając je w dyskusji.

3. dokonuje syntezy przeczytanego tekstu bądź wypowiedzi usłyszanej, na przykład podczas wykładu, prezentacji, programu telewizyjnego, dotyczącej szerokiej tematyki życia społecznego, akademickiego i zawodowego.

4. tworzy spójny i logiczny tekst na tematy mu znane w postaci opisu, rozprawki, sprawozdania, listu formalnego i nieformalnego.

5. wygłasza, zgodnie z konwencją, prezentacje dotyczące tematów zawodowych i akademickich.

6. nawiązuje rozmowę na tematy codzienne w sposób dość swobodny i zrozumiały, przy użyciu wymaganych kulturowo środków werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach formalnych i nieformalnych, zachowując odpowiedni rejestr językowy.

(Wiedza i postawy)

7. wykorzystuje wiedzę o kulturze danego obszaru językowego, zdobytą na zajęciach.

8. sprawnie współpracuje w grupie, efektywnie wyznaczając sobie i innym zadania.

9. identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego samokształcenia.

10. Akceptuje różnorodność postaw i opinii w kontaktach interpersonalnych.

Metody i kryteria oceniania:

1. Na ocenę na zaliczenie zajęć językowych składają się następujące elementy

- aktywność na zajęciach - 25% oceny,

- wyniki sprawdzianów, testów cząstkowych, prac domowych - 25% oceny,

- wynik testu końcowego zaliczeniowego - 50% oceny

przy czym, aby uzyskać ocenę pozytywną na zaliczenie semestru należy wykazać się osiągnięciami w odniesieniu do każdej z wyżej wymienionych kategorii (nie otrzyma zaliczenia student, który otrzyma 0% w którejś kategorii, czyli nie przejawił żadnej aktywności w jednej z nich)

Skala ocen

99 – 100% - 5 (celujący)

93 - 98% - 5 (bardzo dobry)

87 - 92% - 4+ (dobry plus)

77 - 86% - 4 (dobry)

71 - 76% - 3+ (dostateczny plus)

60 - 70% - 3 (dostateczny)

Za zaliczenie 60 godzin zajęć, czyli osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się, student otrzymuje 2 ECTS.

2. Ponadto lektor określi szczegółowe zasady i kryteria zaliczania i poda je do wiadomości studentów na pierwszych zajęciach w danym roku akademickim.

3. W semestrze obejmującym 60 godzin zajęć (30x2 godziny) można opuścić 3 zajęcia bez usprawiedliwienia; w przypadku lektoratów o wymiarze 30 godzin w semestrze, zajęć półinternetowych oraz e-lektoratów, dopuszczalne jest opuszczenie 2 zajęć bez usprawiedliwienia w semestrze; opuszczone zajęcia należy zaliczyć zgodnie z wymaganiami prowadzącego zajęcia. Wymagania te lektor podaje do wiadomości studentów na pierwszych zajęciach.

4. Ocena na zaliczenie (oraz punkty ECTS) jest wpisywana do systemu USOS.

5. Ocenę niedostateczną można wpisać jedynie na skutek niesatysfakcjonujących wyników w nauce, potwierdzonych ocenami testu zaliczeniowego, sprawdzianów, prac domowych itp.

6. Student rejestruje się i wyrejestrowuje się z zajęć samodzielnie (w serwisie rejestracji żetonowej) wyłącznie podczas trwania tur rejestracji.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Cegiełka, Izabella Grabowicz, Anna Łętowska-Mickiewicz
Prowadzący grup: Katarzyna Michałowska, Sylwia Twardo
Strona przedmiotu: http://www.szjo.uw.edu.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

języki obce

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Kurs języka angielskiego dla celów ogólnych dla osiągnięcia efektów przewidzianych dla poziomu B2 zgodnie z ESOKJ dla studentów UW

Literatura:

Przykładowe podręczniki

1. Speakout Upper-Intermediate, Pearson

2. Language Leader Upper-Intermediate, Pearson

3. New English File Upper-Intermediate, OUP

4. Innovations Upper-Intermediate, Thomson

5. New Inside Out Upper- Intermediate, Macmillan

6. Straightforward Upper - Intermediate, Macmillan

7. Face2Face Upper- Intermediate, CUP

materiały dodatkowe - teksty i nagrania

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Cegiełka, Izabella Grabowicz, Anna Łętowska-Mickiewicz
Prowadzący grup: Katarzyna Michałowska, Sylwia Twardo
Strona przedmiotu: http://www.szjo.uw.edu.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

języki obce

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Kurs języka angielskiego dla celów ogólnych dla osiągnięcia efektów przewidzianych dla poziomu B2 zgodnie z ESOKJ dla studentów UW

Literatura:

Przykładowe podręczniki

1. Speakout Upper-Intermediate, Pearson

2. Language Leader Upper-Intermediate, Pearson

3. New English File Upper-Intermediate, OUP

4. Innovations Upper-Intermediate, Thomson

5. New Inside Out Upper- Intermediate, Macmillan

6. Straightforward Upper - Intermediate, Macmillan

7. Face2Face Upper- Intermediate, CUP

materiały dodatkowe - teksty i nagrania

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Cegiełka, Izabella Grabowicz, Anna Łętowska-Mickiewicz
Prowadzący grup: Katarzyna Michałowska, Sylwia Twardo
Strona przedmiotu: http://www.szjo.uw.edu.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

języki obce

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Kurs języka angielskiego dla celów ogólnych dla osiągnięcia efektów przewidzianych dla poziomu B2 zgodnie z ESOKJ dla studentów UW

Literatura:

Przykładowe podręczniki

1. Speakout Upper-Intermediate, Pearson

2. Language Leader Upper-Intermediate, Pearson

3. New English File Upper-Intermediate, OUP

4. Innovations Upper-Intermediate, Thomson

5. New Inside Out Upper- Intermediate, Macmillan

6. Straightforward Upper - Intermediate, Macmillan

7. Face2Face Upper- Intermediate, CUP

materiały dodatkowe - teksty i nagrania

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7 (2024-10-21)