Kultura i historia Wielkiej Brytanii dla nauczycieli języka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4100-3SKIHWBDNJO |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.1
|
Nazwa przedmiotu: | Kultura i historia Wielkiej Brytanii dla nauczycieli języka |
Jednostka: | Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe semestru III w CKNJOiEE UW - studia I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
2.50
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Założenia (opisowo): | Konwersatorium jest poświęcone wybranym aspektom kultury i historii Wielkiej Brytanii od czasów najdawniejszych do współczesności oraz problematyce wykorzystania komponentu kulturowego w procesie nauczania języka angielskiego w szkole. Zajęcia są prowadzone w trybie mieszanym (14 godzin stacjonarnie + 16 godzin zdalnie, asynchronicznie) |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Zapoznanie studentów z głównymi aspektami kultury i historii Wielkiej Brytanii. Podniesienie świadomości językowej i kompetencji interkulturowej studentów poprzez zwrócenie ich uwagi na teksty dotyczące wybranych elementów kultury i historii Wielkiej Brytanii, a także wielokulturowości na obszarze Wysp Brytyjskich. Wskazanie dostępnych źródeł informacji i sposobów pogłębienia własnej wiedzy w zakresie kultury i historii Anglii oraz propozycje, jak można wprowadzać elementy kulturowe i historii obszaru w kontekście nauczania języka angielskiego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. |
Pełny opis: |
Konwersatorium poświęcone jest kulturze i historii Wielkiej Brytanii. Poszczególne tematy mogą być omawiane fragmentarycznie na kilku zajęciach. Szczegółowy harmonogram kursu: 1. Geografia Wysp Brytyjskich (regiony geograficzne i kulturowe). 2. Podstawowa wiedza o społeczeństwie brytyjskim: ustrój polityczny, instytucje państwowe, rola monarchy. 3. Najważniejsze i przełomowe wydarzenia historyczne: okres anglosaski; Anglia pod panowaniem Normanów; Plantageneci; początki parlamentu angielskiego, monarchia Tudorów: schizma Henryka VIII, panowanie Elżbiety I; panowanie Stuartów; wojna domowa; restauracja Stuartów; era królowej Wiktorii, dekolonizacja i dewolucja; Brexit. 4. System edukacji w Wielkiej Brytanii. 5. Wielokulturowość i wieloetniczność. 6. Podstawy nauczania zintegrowanego- CLIL |
Literatura: |
Diniejko, A. English-Speaking Countries: The United Kingdom and the Republic of Ireland (Warszawa: WSiP, 1999; updated e-book, 2023); Kenneth O. Morgan, ed., The Oxford Illustrated History of Britain (OUP, 1994 i nowsze wydania); John Oakland, British Civilization. An Introduction (Routledge: London and New York, 2011); lektura uzupełniająca: W. Lipoński, Dzieje kultury brytyjskiej, Warszawa 2005; PowerPoint Presentations. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA K_W01 ma uporządkowaną podstawową wiedzę z zakresu historii i kultury brytyjskiej zorientowaną na zastosowania praktyczne w nauczaniu języka angielskiego H1P_W01 K_W02 ma uporządkowaną wiedzę podstawową w zakresie historii i kultury brytyjskiej, zorientowaną na zastosowania praktyczne w wybranej sferze działalności H1P_W02 K_W03 zna podstawową terminologię z zakresu historii i kulturoznawstwa, właściwych dla nauczania języków obcych H1P_W03 UMIEJĘTNOŚCI K_U02 umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z nauczaniem języków obcych H1P_U02 K_U09 posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułowania wniosków H1P_U10 K_U12 posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych, w języku angielskim, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł H1P_U13 KOMPETENCJE SPOŁECZNE K_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie H1P_K01 K_K03 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania H1P_K03 K_K05 ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy, różnojęzyczności i wielokulturowości w odniesieniu do grup etniczych zamieszkujących terytorium Wielkiej Brytanii H1P_K05 K_K10 dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki H1A_K04 S1A_K04 |
Metody i kryteria oceniania: |
metody oceniania: - quizy, zadania problemowe, zadania otwarte - punktowane ma platformie kampus come - wymagane uzyskanie 60 % punktów - test semestralny (na zajęciach stacjonarnych ) - wymagane uzyskanie 60% punktów - ocena końcowa w zależności od końcowego wyniku procentowego na platformie kampus come (40% oceny końcowej) oraz wyniku testu (60% oceny końcowej) według schematu: 60% - 70% -dst 71% - 79% - dst plus 80% -85% - db 86% - 90% db plus 91% -100% bdb Dopuszczalna jedna nieobecność na zajęciach stacjonarnych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-29 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Hanna Gozdawa-Gołębiowska | |
Prowadzący grup: | Hanna Gozdawa-Gołębiowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zapoznanie studentów z głównymi aspektami kultury i historii Wielkiej Brytanii. Podniesienie świadomości językowej i kompetencji interkulturowej studentów poprzez zwrócenie ich uwagi na teksty dotyczące wybranych elementów kultury i historii Wielkiej Brytanii, a także wielokulturowości na obszarze Wysp Brytyjskich. Wskazanie dostępnych źródeł informacji i sposobów pogłębienia własnej wiedzy w zakresie kultury i historii Anglii oraz propozycje, jak można wprowadzać elementy kulturowe i historii obszaru w kontekście nauczania języka angielskiego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. |
|
Pełny opis: |
Konwersatorium poświęcone jest kulturze i historii Wielkiej Brytanii. Poszczególne tematy mogą być omawiane fragmentarycznie na kilku zajęciach. Szczegółowy harmonogram kursu: 1. Geografia Wysp Brytyjskich (regiony geograficzne i kulturowe). 2. Podstawowa wiedza o społeczeństwie brytyjskim: ustrój polityczny, instytucje państwowe, rola monarchy. 3. Najważniejsze i przełomowe wydarzenia historyczne: okres anglosaski; Anglia pod panowaniem Normanów; Plantageneci; początki parlamentu angielskiego, monarchia Tudorów: schizma Henryka VIII, panowanie Elżbiety I; panowanie Stuartów; wojna domowa; restauracja Stuartów; era królowej Wiktorii, dekolonizacja i dewolucja; Brexit. 4. System edukacji w Wielkiej Brytanii. 5. Wielokulturowość i wieloetniczność. 6. Podstawy nauczania zintegrowanego- CLIL |
|
Literatura: |
Diniejko, A. English-Speaking Countries: The United Kingdom and the Republic of Ireland (Warszawa: WSiP, 1999; updated e-book, 2021); Kenneth O. Morgan, ed., The Oxford Illustrated History of Britain (OUP, 1994 i nowsze wydania); John Oakland, British Civilization. An Introduction (Routledge: London and New York, 2011); lektura uzupełniająca: W. Lipoński, Dzieje kultury brytyjskiej, Warszawa 2005; PowerPoint Presentations. |
|
Uwagi: |
zajęcia prowadzone w trybie hybrydowym: w sali (według planu zajęć-co drugi tydzień) oraz asynchronicznie na platformie KAMPUS COME. Dopuszczalna jedna nieobecność na zajęciach stacjonarnych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Diniejko | |
Prowadzący grup: | Danuta Romaniuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zapoznanie studentów z głównymi aspektami kultury i historii Wielkiej Brytanii. Podniesienie świadomości językowej i kompetencji interkulturowej studentów poprzez zwrócenie ich uwagi na teksty dotyczące wybranych elementów kultury i historii Wielkiej Brytanii, a także wielokulturowości na obszarze Wysp Brytyjskich. Wskazanie dostępnych źródeł informacji i sposobów pogłębienia własnej wiedzy w zakresie kultury i historii Anglii oraz propozycje, jak można wprowadzać elementy kulturowe i historii obszaru w kontekście nauczania języka angielskiego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. |
|
Pełny opis: |
Konwersatorium poświęcone jest kulturze i historii Wielkiej Brytanii. Poszczególne tematy mogą być omawiane fragmentarycznie na kilku zajęciach. Szczegółowy harmonogram kursu: 1. Geografia Wysp Brytyjskich (regiony geograficzne i kulturowe). 2. Podstawowa wiedza o społeczeństwie brytyjskim: ustrój polityczny, instytucje państwowe, rola monarchy. 3. Najważniejsze i przełomowe wydarzenia historyczne: okres anglosaski; Anglia pod panowaniem Normanów; Plantageneci; początki parlamentu angielskiego, monarchia Tudorów: schizma Henryka VIII, panowanie Elżbiety I; panowanie Stuartów; wojna domowa; restauracja Stuartów; era królowej Wiktorii, dekolonizacja i dewolucja; Brexit. 4. System edukacji w Wielkiej Brytanii. 5. Wielokulturowość i wieloetniczność. 6. Podstawy nauczania zintegrowanego- CLIL |
|
Literatura: |
Diniejko, A. English-Speaking Countries: The United Kingdom and the Republic of Ireland (Warszawa: WSiP, 1999; updated e-book, 2021); Kenneth O. Morgan, ed., The Oxford Illustrated History of Britain (OUP, 1994 i nowsze wydania); John Oakland, British Civilization. An Introduction (Routledge: London and New York, 2011); lektura uzupełniająca: W. Lipoński, Dzieje kultury brytyjskiej, Warszawa 2005; PowerPoint Presentations. |
|
Uwagi: |
zajęcia prowadzone w trybie hybrydowym: w sali (według planu zajęć-co drugi tydzień) oraz asynchronicznie na platformie KAMPUS COME. Dopuszczalna jedna nieobecność na zajęciach stacjonarnych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.