Consumer Protection in EU
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2105-EPE-L-D5CPEU |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.6
|
Nazwa przedmiotu: | Consumer Protection in EU |
Jednostka: | Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych |
Grupy: |
European politics and economics - DZIENNE I STOPNIA 5 semestr 3 rok |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Skrócony opis: |
(tylko po angielsku) The student learns the basic rights and obligations of consumers in accordance with EU law. The student learns to apply the existing consumer rights in practice. The student is ready to critically analyze current legal solutions and search for modernization of existing normative regulations. |
Pełny opis: |
(tylko po angielsku) 1. Introduction. Consumers and their behaviour on the market. 2. Understand consumption and consumer values. Customer awareness importance. 3. Understanding the market and companies' behaviour. Company practices requiring consumer protection. 4. Consumer awareness relevance and strategies - implications on business. 5. Consumer policy on the European market. The evolution of consumer policy in the EU. 6. Consumer rights. Institutions of consumer rights protection. 7. Negative law and market integration. 8. Regulating the substance of consumer transactions. 9. Product liability. 10. European private law. 11. Advertising and marketing law. 12. Product safety regulation. 13. Access to justice. |
Literatura: |
(tylko po angielsku) Weatherill, S. (2013). EU consumer law and policy. Edward Elgar Publishing. Smyczek, S. (ed.). 2019. Consumer protection standards in Europe.Warszawa: Wydawnictwo Placet Documents and information available at: https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/consumer-protection-law/consumer-contract-law/consumer-rights-directive_en ; curia.eu |
Efekty uczenia się: |
Knowledge: After completing the course a student: - knows basic UE directives and regulations related to consumer protection (K_W07), - understands the impact of EU consumer protection policy on respective regulations in member states (K_W08). - knows consumer protection legal framework in the EU (K_W07), - understands the impact of consumer protection law on customers' and firm's behaviour (K_W07), - understands the importance of customer rights (K_W12) Skills: - can analyse legal rules related to customer protection (K_U05), - can solve simple legal cases related to customer protection (K_U05), - can predict the impact of customer protection rules on customer's and firm's behaviour (K_U10) Social competences: - is ready to play an active role in movements related to customer protection (K_K03), - can contribute to establishment of the customer protection organization (K_K03) |
Metody i kryteria oceniania: |
(tylko po angielsku) Active participation in in-class discussions - 10 % In-class presentations - 20 % Written exam - 70% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Lewczuk | |
Prowadzący grup: | Anna Lewczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Lewczuk | |
Prowadzący grup: | Anna Lewczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.