International Marketing – Selected Issues
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2400-ZEWW626 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.3
|
Nazwa przedmiotu: | International Marketing – Selected Issues |
Jednostka: | Wydział Nauk Ekonomicznych |
Grupy: |
Anglojęzyczna oferta zajęć WNE UW Przedmioty kierunkowe do wyboru - studia II stopnia EM - grupa 2 (1*30h) Przedmioty wyboru kierunkowego dla studiów licencjackich EM Przedmioty wyboru kierunkowego dla studiów licencjackich MSEM |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | nieobowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest umożliwienie uczestnikom uzyskanie pogłębionej wiedzy z działań w sferze marketingu firm funkcjonujących na zróżnicowanych rynkach zagranicznych w kluczowych, wybranych sferach marketingu międzynarodowego. Główne koncepcje, teorie, formy operacyjne jak również strategie są przedmiotem analizy zarówno z teoretycznego jak i praktycznego/stosowanego punktu odniesienia poprzez prezentacje uczestników na zajęciach jak i w dyskusji ogólnej. |
Pełny opis: |
1/Zrozumienie i wyjaśnienie podstawowych kategorii marketingu i jego zakresu, marketingu relacyjnego oraz marketingu międzynarodowego/globalnego 2/Wyjaśnienie globalnego otoczenia marketingowego. Wyzwania dla globalnych menadżerów marketingowych. a/Otoczenie społeczne i kulturowe firm. Teoretyczne modele klasyfikujące kultury. Rola religii, języka i procesu komunikowania się. Implikacje marketingowe adaptacji do otoczenia społeczno-kulturowego b/Otoczenie polityczne i prawne/regulacyjne. Ryzyko związane z wkraczaniem na obce rynki , kwestie prawne i etyczne. 3/Formy i istota reakcji firm na globalne możliwości/okazje wynikające z funkcjonowania na rynkach zagranicznych. Orientacja etnocentryczna, policentryczna, regiocentryczna i geocentryczna. 4/Segmentacja, wybór rynku docelowego , pozycjonowanie i repozycjonowanie na rynkach zagranicznych. a/Ocena potencjału rynku i wybór krajowego rynku docelowego oraz segmentów docelowych b/Decyzje dotyczące produktu. Marketing masowy, skoncentrowany i zróżnicowany c/Kryteria pozycjonowania 5/Motywy wkraczania na rynki zagraniczne i dalszej na nich ekspansji: ich relatywne znaczenie i klasyfikacje 6/Strategie wkraczania na rynki zagraniczne i strategie dalszej ekspansji na owych rynkach: determinanty stopnia zaangażowania, alokacji zasobów oraz rola czynnika czasu 7/Decyzje dotyczące produktu i wyboru strategii marki na rynkach zagranicznych a/Koncepcje produktu podstawowego b/Przenieść, dostosować czy stworzyć: opcje strategiczne w marketingu międzynarodowym c/Podstawowe strategie marki na rynkach zagranicznych d/Wycena kapitału marki. e/Rola efektu kraju pochodzenia (EKP). Składniki EKP. Wyznaczniki strategii oparte na EKP. 8/Decyzje cenowe dla rynków zagranicznych. Cele i strategie. Incoterms. Ceny w szarej strefie. Eskalacja cenowa. 9/Międzynarodowe marketingowe kanały dystrybucji oraz międzynarodowa logistyka. a/Wykorzystanie różnych kanałów dystrybucji na tym samym rynku b/Międzynarodowa dystrybucja na szczeblu detalicznym. Analiza 250 największych międzynarodowych detalistów. c/Zarządzanie logistyką 10/Międzynarodowe strategie w sferze promocji. Standaryzacja lub adaptacja sprzedaży osobistej, reklamy, promocji sprzedaży, public relations i rozgłosu oraz marketingu bezpośredniego. 11/Strategiczne składniki współczesnej przewagi konkurencyjnej |
Literatura: |
Mark C. Green, Warren J. Keegan. Global Marketing. Tenth edition. Pearson, London 2020. Raporty i artykuły z czasopism naukowych poświęcone poszczególnym zagadnieniom Strony internetowe związane z tematyką zajęć |
Efekty uczenia się: |
Student ma pogłębioną wiedzę o specyfice marketingu międzynarodowego , w szczególności w odniesieniu do marketingu w obrębie jednego kraju. Ma również pogłębioną wiedzę o procesach umiędzynarodowienia przedsiębiorstw, które warunkują posługiwanie się marketingiem międzynarodowym. Ma także pogłębioną wiedzę o wieloprzekrojowym wpływie kultury danego kraju na zachowanie i decyzje nabywców. Wiedza ta obejmuje również zróżnicowane sposoby, formy i kryteria dostosowywania się ze swoją ofertą produktową przedsiębiorstw zagranicznych do specyfiki otoczenia społeczno-kulturowego w danym kraju oraz/lub regionie geograficznym lub realizacji strategii standaryzacji i globalizacji składników mieszanki marketingowej, dążącej do ujednolicenia gustów i zachowania nabywców. S2A_W02_W03_W04_W05. Student zna i rozumie m. in. teorię międzynarodowego cyklu życia produktu R. Vernona, globalizacji rynków T. Levitta i jej krytykę w ujęciu Y. Winda, teorię efektu kraju pochodzenia oraz eskalacji cen. Student ma pogłębioną wiedzę dotyczącą metod i zakresu badań marketingowych umożliwiających budowanie i realizację strategii marketingowych na rynkach zagranicznych o zróżnicowanym poziomie rozwoju gospodarczego i otoczenia społeczno-kulturowego. S2A_W06_W07_W08 Student potrafi wyszukiwać oraz identyfikować informacje służące do określenia czynników kształtujących zachowanie nabywców na rynkach zagranicznych oraz strategii i ofert dóbr i usług zagranicznych producentów/sprzedawców. Student potrafi analizować dane z punktu widzenia m.in. teorii międzynarodowego cyklu życia produktu, globalizacji rynków, efektu kraju pochodzenia i eskalacji cen w celu oceny zakresu stosowania i adaptacji odpowiednich strategii marketingu międzynarodowego i konkretnych narzędzi marketingowych. S2A_U02 _U03_U06_U08_U09. Student wykazuje umiejętność profesjonalnego wykonywania zadań (odnoszenie do stanu wiedzy teoretycznej dotyczącej marketingu międzynarodowego oraz marketingu jako takiego) S2A_K01 Umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów składników i całościowych strategii marketingowych przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne owych strategii. S2A_K05 Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy . S2A_K07 |
Metody i kryteria oceniania: |
Prezentacje na zajęciach (50% oceny końcowej) oraz praca zaliczeniowa (50% oceny końcowej). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Wolniak | |
Prowadzący grup: | Radosław Wolniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.