Experiential learning of R-CRAN statistical program by using a generative AI model (Chat GPT)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2400-ZU2WW084 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Experiential learning of R-CRAN statistical program by using a generative AI model (Chat GPT) |
Jednostka: | Wydział Nauk Ekonomicznych |
Grupy: |
Przedmioty wolnego wyboru dla II roku studiów zaocznych |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | nieobowiązkowe |
Skrócony opis: |
Kurs ma na celu wprowadzenie do statystycznego programu R-cran. Jest przeznaczony dla programu magisterskiego dla wszystkich, którzy chcą nauczyć się zaawansowanego oprogramowania statystycznego i używać go w analizie biznesowej oraz pracy naukowej. Programowanie w R-cran będzie nauczane w sposób eksperymentalny. Po krótkim wprowadzeniu, od studentów oczekuje się aktywnego wykorzystywania możliwości generatywnej sztucznej inteligencji (Chat GPT) do tworzenia własnych kodów. Kurs odbywa się w laboratorium komputerowym, ale w przypadku braku laboratoriów, studenci muszą pracować na własnych laptopach. Wymagania do zaliczenia: aktywność podczas zajęć oraz projekt grupowy. |
Pełny opis: |
Głównym celem tego kursu jest zapoznanie studentów z zaawansowanym oprogramowaniem statystycznym, co wymaga umiejętności programowania. Skoncentrujemy się na trzech kluczowych obszarach: i) tworzeniu efektywnego środowiska pracy, ii) organizacji różnych typów danych oraz iii) wizualizacji danych. Uczestnicy zdobędą niezbędną wiedzę z zakresu języka programowania R, aby skutecznie korzystać z pakietów R oraz samodzielnie tworzyć aplikacje wykorzystujące te zasoby. Ponadto kurs zapewnia wgląd w umiejętności informatyczne oraz praktyczne przykłady zastosowania analizy danych, motywując studentów do stosowania tych technik w ich własnych dziedzinach. Program nauczania jest podzielony na cztery bloki. Programowanie w R-cran będzie nauczane metodami eksperymentalnymi. Po krótkim wprowadzeniu, studenci są zachęcani do aktywnego angażowania się w technologie generatywnej AI, takie jak ChatGPT, w celach programistycznych. Blok 1: Wykorzystując swoje doświadczenie prowadzący przedstawi minimalne wprowadzenie do środowiska R tj. podstawowe elementy niezbędne do wykonania zadań analitycznych. Ten blok mocno wykorzystuje zasadę Pareto w swoim podejściu dydaktycznym. Przekazanie studentom podstawowy zestawu narzędzi pozwala przejść bezpośrednio do wykorzystania generatywnej AI w tworzenia własnych kodów. Blok 2: Przegląd - Moduł ten bada możliwości oprogramowania do analizy różnych danych statystycznych. Blok 3: Opanowanie - Skupienie na rozwijaniu umiejętności i wprowadzaniu zaawansowanych technik czyszczenia i przygotowywania danych. Blok 4: Współpraca - Grupy podejmą projekty obejmujące czyszczenie i przygotowywanie danych. Od uczestników oczekuje się dzielenia się swoimi zbiorami danych i spostrzeżeniami dotyczącymi zarządzania takimi danymi. |
Literatura: |
Kurs ten będzie oparty na Twoich własnych materiałach; docelowo materiały te przyjmą formę podręcznika/skryptu. Wykorzystane zostaną podręczniki internetowe (głównie w języku angielskim), takie jak: • Wprowadzenie do metod badawczych, Eric van Holm [https://bookdown.org/ejvanholm/Textbook/] • Wickham, H. i Grolemund, G. (2016). R jak nauka danych. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Student: • zna metodologie ilościowych badań społecznych i ekonomicznych, UMIEJĘTNOŚCI Student: • osiąga biegłość w środowisku obliczeniowym R-CRAN, • jest zdolny do przeprowadzenia zawansowanej analizy statystycznej pozyskanych danych, • potrafi zintegrować R-CRAN z funkcjonalnościami AI, • potrafi znaleźć związek między uzyskanymi wynikami a teorią ekonomiczną. POSTAWY Student: • potrafi połączyć wiedzę ekonomiczną z pracą zawodową i innymi obszarami nauk społecznych, • rozumie potrzebę posiadania „naukowej ciekawości”, • wykazuje kompetencje w pracy zespołowej i angażowaniu się działania zespołowe. |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Podstawą oceny są: • aktywność podczas zajęć: studenci mają przygotować raport ze swojej pracy i zamieścić go na platformie Moodle do końca dnia (40% oceny), • prezentacja raportu badawczego, który może być przygotowany w grupie do 3 osób (60% oceny). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
N KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Kopczewski | |
Prowadzący grup: | Tomasz Kopczewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.