Market Research
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-0550211006 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Market Research |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Przedmioty dla 1 roku, 2 sem., wieczorowe uzup. IBP Przedmioty dla 1 roku, 1 sem., stacjonarne, IBP Przedmioty dla 1 roku, 2 sem., stacjonarne, IBP (Nowy Program ważny od 2022/2023) Przedmioty dla 2 roku, 3 sem., stacjonarne, IBP (Nowy Program ważny od 2022/2023) Przedmioty dla studentów ERSAMUS na Wydziale Zarządzania UW w semestrze zimowym |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Rola danych pochodzących z badań marketingowych w podejmowaniu decyzji marketingingowych. Proces badań marketingowych. Definicja problemu, formułowanie celów, gromadzenie danych. Badania ilościowe, jakościowe i eksperymentalne. Dane wtórne, syndykatowe i podstawowe. Konstruowanie narzędzi badań marketingowych. Analiza i interpretacja danych. Raportowanie wyników. |
Pełny opis: |
Celem tego kursu jest nauczanie nowoczesnego podejścia do badań marketingowych. Nauczyciel jest praktykiem i pracował dla wielu agencji badań rynkowych. Podczas kursu studenci poznają różne rodzaje badań marketingowych: metody i techniki. Omówione zostaną wszystkie ważne obszary badań: marka, komunikacja, innowacja, CX (doświadczenie klienta), eksploracja i U&A (użycie i postawy). Podczas kursu zaplanowano wiele praktycznych zadań, a także ocena jest zaprojektowana w taki sposób – studenci będą musieli zaplanować, przeprowadzić i zgłosić badanie marketingowe. |
Literatura: |
Belk, R., Fisher, E. & Kozinets, R.V. (2012). Qualitative Consumer and Marketing Research. Sage Publishing. Burns, A.C., Veeck, A. F. & Bush, R.F. (2017). Marketing Research 8th edition. Pearson. Maison, D. (2018). Qualitative Marketing Research. Understanding Consumer Behaviour. Routledge. |
Efekty uczenia się: |
Student/Studentka po ukończeniu kursu: W zakresie wiedzy: • Zna i rozumie terminologię i podstawowe modele teoretyczne w zakresie badań marketingowych (K_W01) • Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady, procedury i praktyki dotyczące prowadzenia badań marketingowych (K_W02). • Zna i rozumie procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne i ekologiczne oraz ich wpływ na interpretację wyników badań marketingowych (K_W05) • Zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form badań marketingowych (K_W06) W zakresie umiejętności: • Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu badań marketingowych do rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów związanych funkcjonowaniem organizacji na rynku (K¬_U01) • Potrafi prawidłowo interpretować procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne, ekologiczne i ich wpływ na interpretację wyników badań marketingowych (K_U02) • Potrafi samodzielnie i zespołowo przygotować analizy, diagnozy i raporty z przeprowadzonych badań marketingowych oraz komunikatywnie je prezentować, wykorzystując narzędzia informatyczno-komunikacyjne (K_U03) • Potrafi planować, organizować pracę własną i zespołową w ramach badań marketingowych (K_U05) • Posiada zdolność do samokształcenia się i podnoszenia zdobytych kwalifikacji w zakresie badań marketingowych (K_U06) W zakresie postaw: • Gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do sytuacji i zjawisk związanych z prowadzeniem badań marketingowych (K_K01) • Gotów jest do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w zakresie prowadzenia badań marketingowych (K_K02) • Gotów jest do przestrzegania standardów etycznych związanych z prowadzeniem badań marketingowych (K_K03) |
Metody i kryteria oceniania: |
Projekt badawczy (badania jakościowe i ilościowe – przygotowanie, badanie i raportowanie) – 70% Analiza wybranej marki – 30% Wszystkie szczegóły zostaną przedstawione podczas pierwszego spotkania. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Ścibor-Rylski | |
Prowadzący grup: | Michał Ścibor-Rylski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Egzamin lub zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.