Język hebrajski - poziom średniozaawansowany
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3623-HEBOB1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.0
|
Nazwa przedmiotu: | Język hebrajski - poziom średniozaawansowany |
Jednostka: | Wydziałowa Szkoła Języków Wschodnich |
Grupy: |
lektoraty języka hebrajskiego Szkoły Języków Wschodnich Wydziału Orientalistycznego Lektoraty oferowane w rejestracjach żetonowych (akceptowane przez WNE jako lektoraty języków obcych) Lektoraty Szkoły Języków Wschodnich Wydziału Orientalistycznego Lektoraty Wydziału Orientalistycznego |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | hebrajski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Skrócony opis: |
B1 według Modern Languages: Learning, Teaching, Assessment. A Common European Framework of Reference oznacza docelowy poziom kursu języka obcego w zakresie sprawności językowych dla studentów rozpoczynających naukę na kursie średnio zaawansowanym. |
Pełny opis: |
Po kursie na tym poziomie student rozumie główny sens wypowiedzi sformułowanej wyraźnie, w języku standardowym, na temat mu znany, związany z pracą, szkołą, czasem wolnym itp. Rozumie najważniejsze informacje w programach radiowych i TV dotyczące wydarzeń współczesnych, lub tematów związanych z zainteresowaniami osobistymi lub zawodowymi, gdy mówi się dość wolno i wyraźne. Potrafi zrozumieć teksty zawierające najczęściej używane wyrażenia związane z życiem codziennym i zawodowym. Rozumie opis wydarzeń, uczuć i życzeń zawartych w listach prywatnych. Radzi sobie w większości sytuacji, które mogą się zdarzyć w podróży po krajach danego obszaru językowego. Potrafi bez przygotowania uczestniczyć w rozmowach na tematy mu znane i go interesujące, lub odnoszące się do życia codziennego (np. rodzina, zainteresowania, praca, podróże i wydarzenia bieżące). Potrafi łączyć wyrazy i wyrażenia w prosty sposób, aby opisać doświadczenia i wydarzenia, swoje marzenia, nadzieje, ambicje. Umie podać przyczyny i wyjaśnienia, sformułować opinie i plany. Umie opowiedzieć jakąś historię, oraz zrelacjonować treść filmu lub książki, albo opisać swoje reakcje. Potrafi napisać prosty zwarty tekst na temat mu znany lub go interesujący. Umie napisać list osobisty opisujący doświadczenia i wrażenia. |
Efekty uczenia się: |
Poziom B1 Po ukończeniu kursu student: UMIEJĘTNOŚCI B1_U1 - swobodnie komunikuje się w obrębie tematyki związanej z życiem codziennym oraz w typowych sytuacjach społecznych B1_U2 – rozumie teksty i komunikaty werbalne różnego typu, związane z zainteresowaniami osobistymi i zawodowymi B1_U3 - rozumie informacje zawarte w wybranych materiałach codziennego użytku i prostych tekstach o tematyce popularno-naukowej B1_U4 – potrafi napisać prosty tekst zbudowany ze zdań złożonych na temat znany mu bądź dotyczący jego zainteresowań B1_U5 - potrafi wykorzystywać niektóre źródła popularno-naukowe w studiowanym języku WIEDZA B1_W1 - posiada pogłębioną wiedzę o kulturze, historii i geografii kraju bądź regionu B1_W2 – posiada wiedzę o społeczeństwie danego obszaru językowego B1_W3 – ma świadomość kompleksowej natury języka (m. in. gramatyka, fleksja, frazeologia) oraz jego złożoności KOMPETENCJE SPOŁECZNE B1_K1 – współpracuje w grupie, posługując się językiem nauczanym B1_K2 – zna strategie uczenia się i rozumie potrzebę samokształcenia oraz uczenia się przez całe życie B1_K3 – zna normy obyczajowe i formy zachowania się obowiązujące na danym obszarze kulturowo-językowym B1_K4 – jest wrażliwy na problemy wynikające z odmienności kulturowej |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Na ocenę na zaliczenie zajęć językowych składają się następujące elementy - aktywność na zajęciach - 25% oceny, - wyniki sprawdzianów, testów cząstkowych, prac domowych - 25% oceny, - wynik testu końcowego zaliczeniowego - 50% oceny przy czym, aby uzyskać ocenę pozytywną na zaliczenie semestru należy wykazać się osiągnięciami w odniesieniu do każdej z wyżej wymienionych kategorii (nie otrzyma zaliczenia student, który otrzyma 0% w którejś kategorii, czyli nie przejawił żadnej aktywności w jednej z nich) Skala ocen 99 – 100% - 5 (celujący) 93 - 98% - 5 (bardzo dobry) 87 - 92% - 4+ (dobry plus) 77 - 86% - 4 (dobry) 71 - 76% - 3+ (dostateczny plus) 60 - 70% - 3 (dostateczny) Za zaliczenie 60 godzin zajęć, czyli osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się, student otrzymuje 2 ECTS. 2. Ponadto lektor określi szczegółowe zasady i kryteria zaliczania i poda je do wiadomości studentów na pierwszych zajęciach w danym roku akademickim. 3. W semestrze obejmującym 60 godzin zajęć (30x2 godziny) można opuścić 3 zajęcia bez usprawiedliwienia; w przypadku lektoratów o wymiarze 30 godzin w semestrze, zajęć półinternetowych oraz e-lektoratów, dopuszczalne jest opuszczenie 2 zajęć bez usprawiedliwienia w semestrze; opuszczone zajęcia należy zaliczyć zgodnie z wymaganiami prowadzącego zajęcia. Wymagania te lektor podaje do wiadomości studentów na pierwszych zajęciach. 4. Ocena na zaliczenie (oraz punkty ECTS) jest wpisywana do systemu USOS. 5. Ocenę niedostateczną można wpisać jedynie na skutek niesatysfakcjonujących wyników w nauce, potwierdzonych ocenami testu zaliczeniowego, sprawdzianów, prac domowych itp. 6. Student rejestruje się i wyrejestrowuje się z zajęć samodzielnie (w serwisie rejestracji żetonowej) wyłącznie podczas trwania tur rejestracji. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT LEK
ŚR CZ LEK
PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 60 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Agata Szepe | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT LEK
ŚR CZ LEK
PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 60 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Agata Szepe | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.