Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Academic Skills 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4030-AS2-OG
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Academic Skills 2
Jednostka: Uniwersyteckie Centrum Badań nad Środowiskiem Przyrodniczym i Zrównoważonym Rozwojem
Grupy: Przedmioty ogólnouniwersyteckie humanistyczne
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

During the course students will acquire skills and vocabulary in English at C1 level for critically analysing and writing academic texts. As a result of this, they will develop skills in presenting their ideas visually, orally and in written form at an academic level suitable for writing an MA thesis.

Pełny opis:

Academic Skills for Thesis-writing

• Understanding the structure of research articles/MA thesis

+ Literature review

+ Theoretical framework

+ Methods

+ Results

+ Discussion and Conclusion

• Effective presentation skills (oral, written, visual)

• Improving note-taking and oganisational skills

• Expanding relevant academic vocabulary

• Summary, coherence and cohesion skills

• Revising and correcting errors and style

• Presenting and promoting research results

Literatura:

Bailey (2003) Academic Writing: A practical guide for students. Nelson

Girden. (2011). Evaluating research articles from start to finish. Third edition. Sage Publications

Lebrun, J.-L. (2011). Scientific writing 2.0: a reader and writer’s guide. New Jersey: World Scientific: Chapter 15, pp. 209-234

McCarthy & O’Dell. (2016). Academic vocabulary in use. Cambridge

Parija & Kate (eds). (2018). Thesis writing for Master’s and PhD program. Springer

Peterson, Todd C., Sofie R. Kleppner, and Crystal M. Botham. 2018. “Ten simple rules for scientists: Improving your writing productivity” Plos

Pyrczak & Tcherni-Buzzeo. (2019). Evaluating research in academic journals - Seventh edition. Routledge

Schimel, Joshua. (2012). Writing Science. Oxford University Press

The academic phrasebank - The University of Manchester, phrasebank.manchester.ac.uk

(Lecturer’s own materials)

Efekty uczenia się:

On completion of the course, a student will:

• be able to critically evaluate an academic article (K_W01, K_W07, K_U01)

• be able to clearly express their opinions, both orally and in writing (K_U06, K_U08, K_U09)

• be able to constructively discuss their own and other’s opinions

• be able to write an article review (K_U06, K_U09)

• be able to write a discursive, academic essay (K_U06, K_U08, K_U09)

• have raised his/her confidence in approaching and analysing academic literature (K_K01, K_K02)

Metody i kryteria oceniania:

Attendance & active participation 30pts

Short presentation 20pts

Essay 50pts

Assessment for a grade

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)