Przedmioty ogólnouniwersyteckie humanistyczne (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Uniwersytet Warszawski)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024Z - Semestr zimowy 2024/25 2024L - Semestr letni 2024/25 2024 - Rok akademicki 2024/25 2025Z - Semestr zimowy 2025/26 2025L - Semestr letni 2025/26 2025 - Rok akademicki 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2024Z | 2024L | 2024 | 2025Z | 2025L | 2025 | |||||
4024-TJWS-OG |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia kierowane są do studentów wschodniosłowiańskich wszystkich wydziałów UW, którzy mówią już płynnie po polsku, ale chcą skuteczniej i bardziej poprawnie posługiwać się polszczyzną oraz pozbyć się typowych błędów wynikających z interferencji międzyjęzykowej z języków wschodniosłowiańskich (białoruski, rosyjski, ukraiński) i ich dialektów. Dzięki wiedzy zdobytej na zajęciach i poprzez praktyczne ćwiczenia słuchacze pozbędą się trudności ortograficznych, fonetycznych, leksykalnych i gramatycznych oraz nauczą się samodzielnie poprawiać swoje i cudze błędy oraz zaczną panować nad swoim językiem, co zagwarantuje im lepszą komunikację interpersonalną. |
|
||
2900-MK1-HSMK-OG |
![]() |
brak | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
3700-AL-THHT-OG | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu jest przedstawienie głównych postulatów, postaci i tekstów związanych z tzw. zwrotem kulturowym w humanistyce w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych ubiegłego wieku, a w szczególności wpływem nowego paradygmatu kulturowego na badania literackie. Przyjrzymy się narzędziom i praktykom interpretacyjnym zaproponowanym przez zwolenników Nowego Historyzmu, materializmu kulturowego i szeroko pojętych badań kulturowych. |
|
||
3700-AL-TPTS-OG |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Postawienie teologii w ramach dyskursu humanistycznego otwiera perspektywę porównawczą refleksji prawosławnej, katolickiej i ewangelickiej, także w dialogu z innymi tradycjami i religiami; refleksji nad tym, co w nich wspólne i co odrębne. Język teologii jawi się jako samodzielny język humanistyki, będący kluczem do opisania człowieka i świata. Teologia jako jęz. humanistyki posługuje się bezpośrednim doświadczeniem człowieka, przekładając formy życia, twórczości, zachowań, uczuć, relacji społecznych na kategorie dyskursywne, wokół których na nowo budowany jest orbis humanum. Poprzez takie sproblematyzowanie teologii w jej polu zainteresowania są malarstwo, rzeźba, architektura, muzyka, literatura, doświadczenie mistyczne, liturgiczne czy ascetyczne. W ten sposób buduje się system nadrzędnych kategorii, wyznaczających dyskurs filozoficzny. Każda z wymienionych dziedzin, w obszarze teologii zyskuje nową interpretację, dla każdej z nich teologia staje się kluczem hermeneutycznym |
|
||
3106-AmPop-OG | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podczas niniejszego kursu zajmiemy się analizą związku między muzyką a kwestiami społeczno-politycznymi w kulturze amerykańskiej, koncentrując się na muzyce popularnej od XIX do XXI wieku. Gatunki takie jak punk, rap, folk i blues służyły jako platformy do wyrażania poglądów na temat społeczeństwa, polityki i tożsamości społeczności. Przeanalizujemy zarówno elementy liryczne (np. podwójne znaczenia w pieśniach duchowych, język protest songów), jak i cechy muzyczne (np. melodia, barwa, rytm) w kontekście społecznej i politycznej historii Stanów Zjednoczonych w ciągu ostatnich 200 lat. |
|
||
3105-HPOWS-OG | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład będzie poświęcony omówieniu historii Paryża w średniowieczu: od XV wieku (okres Wojny Stuletniej) do Belle Époque (do 1914 r.), z uwzględnieniem zmienności jego znaczenia politycznego w Królestwie Francji, podczas Rewolucji, w Cesarstwie i przez cały XIX w; miejsce Paryża w historii politycznej, religijnej, społecznej i gospodarczej oraz historii kultury i sztuki późnośredniowiecznej i nowożytnej Francji. |
|
||
3001-ZTT-OG |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
3004-CPCN-OG |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiotem kursu są najważniejsze zjawiska, prądy i dzieła oraz najwybitniejsi twórcy współczesnej kultury polskiej. Kurs prowadzony asynchronicznie na platformie e-learningowej Kampus. |
|
||
3004-PIP-OG | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład ma charakter cyklu spotkań, których ideą przewodnią jest próba prezentacji i interpretacji najważniejszych zjawisk w kulturowych dziejach narodu polskiego, odniesionych do współczesności. Stanowi propozycję rozważań o polskiej specyfice oraz powtarzalności zbiorowych zachowań i mentalności narodowej. Traktuje o faktach i miejscach na kulturowej mapie Polski. Jest próbą szukania historycznych odniesień do polskiej współczesności w sferze życia społecznego i duchowego. Propozycja ta koresponduje z interdyscyplinarnym cyklem wykładów prezentujących wiedzę o Polsce i Polakach. |
|
||
4024-TWDAN-OG | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs dedykowany osobom, które poszukują nowych, niecodziennych sposobów rozwijania kreatywnego stosunku do otaczającej rzeczywistości. Miejscem, w którym zawsze było to możliwe dzięki spotkaniu z drugim człowiekiem był teatr. Dla nas taką przestrzenią będą gościnne progi Teatru i. S. I. Witkiewicza w Zakopanem, albowiem część tego kursu będzie realizowany w tymże Teatrze, pod opieką merytoryczną tworzących go artystów. Podczas warsztatów będziemy rozwijać szereg umiejętności niezbędnych w codziennym życiu, takich jak umiejętność pracy w zespole, umiejętność mediacji kulturowej i językowej. |
|
||
3201-OJF-OG |
50 couleurs du français (od 2025-10-01)
|
brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
- (od 2025-10-01) Courses in foreign languages
- (od 2025-10-01) Przedmioty ogólnouniwersyteckie humanistyczne
- (od 2025-10-01) Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim
Skrócony opis
Język francuski jest narzędziem komunikacyjnym w ponad 50 krajów na świecie. Nie mówi się jednak po francusku wszędzie tak samo, czy to chodzi o kraje (Francja, Kanada, Kamerun, Algieria, Vanuatu czy też np. w Nowej-Kaledoni); inne problematyki kryje lokalna literatura, lokalne komiksy czy lokalne seriale. Zajęcia te stanowią swoistą podróż dookoła świata frankofońskiego, aby student się zapoznał z wielorodną rzeczywistością tego świata i z niezwykłą migracją z Europy do wszystkich kontynentów, którą odbył ten „język paryski” przez wieki. Wszystko się odbędzie w miłej atmosferze rozmowy, gdyż nadrzędny cel zajęć jest dać studentom możliwość rozmawiać po francusku o ważnych dla tych krajów i świata tematach. |
|
|
4024-APSiE-OG |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Praktyczny kurs komunikacji publicznej dla celów akademickich, prowadzony po angielsku i przeznaczony dla studentów studiów drugiego stopnia. Z uwagi na tematykę i rodzaj zajęć, kurs wymaga zaawansowanego poziomu jezykowego (C1). |
|
||
3700-AL-AWE-OG |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
This course is for advanced students who are already able to write papers in English and who wish to learn how to improve their texts by revising and editing them according to standards of international scholarship and publishing. We will examine three aspects of academic writing in English. 1) Ethics – how to engage critically yet collegially with the writings of others and how to assure that one’s writing is truly one’s own, especially in light of available artificial-intelligence programs for generating prose. 2) Structure – how to articulate a clear, central argument in the paper’s title, abstract, and introduction, and how to support the argument with evidence in the body of the text. 3) English style – how to craft coherent paragraphs with lean, compelling sentences. Each student should submit to the instructor a short paper before the first class meeting, one that has been written prior to the course and on which the student will focus in the semester. |
|
||
3006-AF-OG | brak | brak |
![]() |
brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Proponowane zajęcia są kursem łaciny dla studentów mających wcześniej kontakt z tym językiem i pragnących poszerzyć swą wiedzę gramatyczną i przygotować się do samodzielnej pracy z tekstami oryginalnymi. |
|
||
3700-AL-ATKA-OG | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot poświęcony jest różnorakim manifestacjom adaptacji tekstu kultury, z naciskiem na adaptacje docelowe w formie filmu, serialu, gry wideo, słuchowiska i komiksu. Podczas zajęć słuchaczki i słuchacze analizują strategie adaptacyjne, ujmując je jednocześnie w ramy najważniejszych teorii kulturowych, odsłaniając tym samym nowe konteksty oraz funkcje danego medium i zdobywając kompetencje wymagane do świadomej recepcji tekstu kulturowego. |
|
||
3700-CS1-JNAH3-24-OG | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia przeznaczone są dla studentów i doktorantów, którzy ukończyli podstawowy kurs języka nahuatl. Nahuatl, zwany popularnie azteckim, był i jest do dziś jednym z najważniejszych języków tubylczych obu Ameryk. Wyjątkowy pod względem objętości i zawartości korpus tekstów spisanych w nim między XVI a XVIII w. pozwala na systematyczne badania terminologii rozwijanej w zetknięciu z kulturą europejską oraz zmian zachodzących w języku pod wpływem kontaktu z hiszpańskim. Translatorium poświęcone jest tłumaczeniu i lekturze tekstów (w tym wcześniej niepublikowanych) należących do różnych gatunków. Na przykładzie konkretnych źródeł podejmuje problematykę przekazu międzykulturowego odzwierciedlonego w języku, indiańskich reakcji na obcość kulturową oraz strategii adaptacyjnych. Celem zajęć jest zarazem kontynuacja nauki nahuatl na poziomie zaawansowanym. Część zajęć poświęcona jest słuchaniu i tłumaczeniu nagrań i tekstów współczesnych oraz konwersacjom z udziałem rdzennych użytkowników. |
|
||
3700-AL-AIS-OG |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The goal of the seminar is to trace the differences between AI simulation and literary fiction. Computer games immerse us in virtual reality, while films and novels transport us into worlds projected on movie screens and described on printed pages. Generative AI converses with us using the same natural language that is used by fictional characters dialoguing in a novel. Besides the obvious differences in media technology – for instance, a computer screen vs. a theatrical stage – are there distinct features and modes of reception that differentiate simulations generated by machines from fictions staged and described by humans? |
|
||
8111-AF9-OG |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Akademia Filmowa to cykl regularnych spotkań, na które składają się wykłady połączone z projekcją filmową. Przedmiotem wykładów jest historia filmu od jego początków po XXI wiek. Wykłady prowadzone są przez wybitnych specjalistów z historii kina. Zajęcia płatne 350 zł za semestr. |
|
||
8111-AF10-OG | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
semestr letni 2024/2025 Akademia Filmowa to cykl regularnych spotkań, na które składają się wykłady połączone z projekcją filmową. Przedmiotem wykładów jest historia filmu od jego początków po XXI wiek. Wykłady prowadzone są przez wybitnych specjalistów z historii kina. Zajęcia płatne 350 zł za semestr. |
|
||
2700-AFAG2-OG | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Na program zajęć (wykładów, projekcji i dyskusji) składają się najwybitniejsze i najżywiej dyskutowane w ostatnich latach filmy dokumentalne. Film dokumentalny na początku XXI wieku nie tylko wyraźnie zyskuje na popularności, ale w świadomości wielu widzów pozostaje bardziej wiarygodnym i niezależnym niż film fabularny sposobem mówienia o rzeczywistości. Część druga Akademii Filmu Dokumentalnego w centrum stawia bohatera filmu dokumentalnego. Chcemy jednak potraktować to zagadnienie możliwie szeroko, a nawet metaforycznie, gdyż tak w swoich filmach bohaterów i “bohaterów” kreują twórcy współczesnych filmów dokumentalnych. Szczegóły: https://www.akademiadokumentalna.pl/uw-akademia-filmu-dokumentalnego-cz-2-202324 UWAGA! Warunkiem udziału w zajęciach jest wykupienie dostępu do zajęć. Koszt karnetu to: 165 zł. Kontakt w sprawach organizacyjnych: karolina@againstgravity.pl |
|
||
8119-APF-MK-MSO-OG |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Akademia Polskiego Filmu to ogólnopolski program edukacyjny, upowszechniający wiedzę o historii polskiego kina. W ramach APF realizowane są zajęcia dla studentów i wolnych słuchaczy w kinach i na uczelniach w wielu miastach, m.in. w Warszawie, Łodzi, Gdańsku. Przede wszystkim jest to i kurs historii polskiego filmu fabularnego,. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, składają się z godzinnych wykładów i projekcji filmu. Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest kupienie karnetu - 150 zł za semestr. Sprzedaż prowadzi kasa kina Iluzjon, ul. Narbutta 50a, tel. 22 848 33 33. Zarejestrowani w I turze studenci, którzy nie wykupią karnetów, będą mogli wyrejestrować się z zajęć w II turze. Karnety są sprzedawane do wyczerpania miejsc. Kontakt do koordynatora zajęć: Grzegorz Krause apfwarszawa@fina.gov.pl |
|
||
5100-OUIS-OG |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest pogłębianie kompetencji informacyjnych studentów poprzez zapoznanie uczestników zajęć z ofertą zasobów informacyjnych i wyszukiwawczych dostępnych na UW oraz ogólnodostępnych w sieci internet. Uczestnicy poznają narzędzia usprawniające proces pisania prac zaliczeniowych, dyplomowych i naukowych. Zajęcia przybliżają również koncepcje związane z otwartością w nauce, które uczestnicy mogą w praktyczny sposób wykorzystać w trakcie studiów oraz w pracy zawodowej. |
|
||
2400-ZEWW735-OG | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
1. Celem zajęć jest dostarczenie słuchaczom narzędzi i sposobów opanowywania zmian dokonujących się w ich życiu, pracy i organizacjach. Efektem nauki jest elastyczne podejście do zmian zachodzących w życiu. 2. Treść: Zmiany, którym podlegamy i których pragniemy, wymagają różnych podejść i strategii. Ważne są tzw. kluczowe momenty i rodzaj zmian, z jakimi mamy do czynienia: zmiany wywoływane i przychodzące bez naszej woli. 3. Metoda: konwersatorium i ćwiczenia 4. Studenci studiów dziennych/OGUN 5. Forma zaliczenia: napisanie referatu wykorzystujące nabyte umiejętności i zalecaną literaturę |
|
||
3600-AF-AACLA-OG | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
3800-ANK24-S-OG | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Seminarium ma charakter badawczy i wpisuje się w działalność Centrum Badań nad Tradycją Szkoły Lwowsko-Warszawskiej (slw.uw.edu). Celem seminarium jest zbadanie aktywności akademickiej kobiet z kręgu Szkoły Lwowsko-Warszawskiej (SLW). Jedną z najważniejszych cech tej szkoły jest „równouprawnienie płci” na skalę niespotykaną w tamtym czasie w żadnym innym ośrodku filozoficznym. |
|
||
3106-AllChopin-OG | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wszystko, co musisz wiedzieć o Fryderyku Chopinie to przedmiot prowadzony wspólnie przez sześcioro wykładowców Instytutu Muzykologii specjalizujących się w różnych obszarach chopinologii. Uczestnictwo w kursie pozwoli uzyskać gruntowną wiedzę na temat muzyki Fryderyka Chopina, pozwalając docenić i czerpać przyjemność z dziedzictwa najsłynniejszego i najbardziej rozpoznawalnego w świecie absolwenta Uniwersytetu Warszawskiego. |
|
||
3002-KON2024K39-OG | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W dobie kryzysu klimatyczno-ekologicznego coraz wyraźniej rysuje się konieczność przebudowy dominującego obecnie modelu ekonomiczno-społecznego, opartego na wzroście. Idee takie jak postwzrost (dewzrost, degrowth) zdobywają coraz większą popularność, inspirują liczne inicjatywy społeczne, ale też budzą kontrowersje. Na zajęciach porozmawiamy o różnych alternatywnych modelach społeczno-ekonomicznych, które mogą stanowić odpowiedź na kryzys klimatyczno-ekologiczny. |
|
||
4219-SD075-OG |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem tego przeglądowego kursu jest przyjrzenie się jak definicje współczesnego amerykańskiego horroru zmieniały się i rozszerzały od jego początków w latach 1960-tych aż po jego współczesne intermedialne odsłony. Poprzez analizę różnorodnych tekstów krytycznych, dyskusje oraz pokazy wybranych filmów studenci będą mieli okazję zapoznać się ze sposobami krytycznego odczytania horroru i skonceptualizowania jego skomplikowanej relacji z ciałem ludzkim, płcią kulturową, klasą i rasą. Będziemy również analizować horror filmowy jako przestrzeń, w której społeczne i kulturowe fobie mogą być zbadane i poddane dyskusji, i będziemy pytać, czy w wybranych podgatunkach horroru lęki te zostają przepędzone czy jedynie zwiększone. |
|
||
3223-APMC-OG | brak |
![]() |
brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład stanowi historyczny przegląd form amerykańskiej muzyki popularnej od połowy XIX wieku do czasów obecnych. Muzyka popularna traktowana jest jako rozwinięcie tradycji literatury popularnej i tradycji wernakularnej, komentarz do zmian społecznych i kulturowych, część przemysłu rozrywkowego (związki z kinem) i pole, na którym można dostrzec wpływ wynalazków technologicznych na tworzenie i odbiór kultury popularnej. Zajęcia dzielą się na dwie części: kursową (w dużej mierze historyczną) oraz interpretację współczesnych zjawisk muzycznych i kulturowych. Omawiane gatunki muzyczne obejmują m.in. wodewil, jazz, swing, rock'n'roll, hip-hop, heavy metal, country i americana. |
|
||
3201-ADMM-OG |
Analiza dyskursu multimodalnego (od 2025-10-01)
|
brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
- (od 2025-10-01) Przedmioty ogólnouniwersyteckie humanistyczne
- (od 2025-10-01) Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim
Skrócony opis
Współczesna komunikacja ma w znacznej mierze charakter multimodalny. Celem kursu jest przedstawienie wybranych metod i narzędzi analizy takich komunikatów, a następnie ich zastosowanie w odniesieniu do różnych gatunków i kontekstów. W centrum zainteresowania są między innymi reklama komercyjna i społeczna (w ujęciu semiotyki Barthesa oraz gramatyki wizualnej Kressa i van Leeuwena), mass media (np. semiotyka zdjęć prasowych Harta i model analizy dyskursu mediów Bednarek i Caple), dyskurs polityczny, systemy informacji w przestrzeni miejskiej, czy gatunki komunikacji elektronicznej (np. media społecznościowe, memy). Ponadto omawiane są modele krytycznej analizy dyskursu multimodalnego, a także zagadnienia związane z edukacją w zakresie rozwoju kompetencji multimodalnej (multimodal literacy, Kress i van Leeuwen). Liczba godzin: 30 ECTS: 2 |
|
|