Seminarium licencjackie łacińskie [3006-SLŁ3]
Rok akademicki 2023/24
Seminarium licencjackie,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium licencjackie łacińskie [3006-SLŁ3] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2023/24 [2023]
(w trakcie)
Seminarium licencjackie [SEM-LIC], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 11:30 - 13:00
sala 118 Budynek dydaktyczny - Krakowskie Przedmieście 1 jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
Liczba osób w grupie: | 2 |
Limit miejsc: | 10 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Bartłomiej Czarski |
Literatura: |
A. Wójcik, Problematyka literacka w twórczości Horacego, Poznań 1978. A. Wójcik, Talent i sztuka: rzecz o poezji Horacego, Wrocław 1986. Budzyńska-Daca, "Horatius Flaccus" kontra Horatius Flaccus: ody Sebastiana Petrycego wobec klasycznego wzorca, w: Pamiętnik Literacki (Lwów , 1902). 2004, z. 1, s. 65–76. Horacy, Ody i epody, tekst łac. do dr. przygot., wyboru przekładu dokonał, przedmową, życiorysem poety, wersyfikacją i koment. opatrzył Oktawiusz Jurewicz, Warszawa 2000. J. Budzyński, Horacjanizm w liryce polsko-łacińskiej Renesansu i Baroku, Wrocław 1985. J. Styka, Intertekstualne związki Horacego z poezją Katullusa: milczenie czy misterna aluzyjność?, w: Meander, 2003, nr 2, s. 218–231. M. A. Kubiaczyk, "Carmen saeculare" Horacego a program ideowy Oktawiana Augusta, w: Scripta Minora, [Nr] 9 (2014), s. 9–169. S. Stabryła, Problemy rzymskiej kultury literackiej w "Liście do Pizonów" Horacego, w: Prace Komisji Filologii Klasycznej PAU. Nr 44 (2013), s. 103–114. S. Stabryła, Studia Horatiana, w: Prace Komisji Filologii Klasycznej PAU. Nr 43 (2013), s. 3–75. Wójciki, Horacjańskie parafrazy Sebastiana Petrycego wobec rodzimego wzorca, W: Barok : historia, literatura, sztuka. 2000, nr 2, s. 25–46. |
Zakres tematów: |
Poezje Horacego: tekst, interpretacja i miejsce w tradycji. Podczas zajęć będziemy przede wszystkim czytać i omawiać poezje Horacego. Uwagę zwrócimy na wszystkie podjęte przez poetę gatunki. Jako kontekst dla tekstu łacińskiego zastosujemy między innymi staropolskie przekłady i komentarze, także w wersji starodrucznej: szczególną rolę odegrają parafrazy Sebastiana Petrycego „Horatius Flaccus w trudach więzienia moskiewskiego”. |
Metody dydaktyczne: |
- metody podające (wykład, objaśnienie i wyjaśnienie) - metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe, lektura i analiza tekstu) - metody problemowe (analiza zagadnień) |
Metody i kryteria oceniania: |
Wskazane przez studenta seminarium kończy się egzaminem licencjackim, jedno z pytań zadanych w ramach egzaminu nawiązuje do tematyki seminarium licencjackiego. Jeżeli student wskazuje to seminarium jako dyplomowe, warunkiem uzyskania zaliczenia jest złożenie pracy dyplomowej. Jeżeli to seminarium licencjackie nie jest dla studenta seminarium dyplomowym, obowiązują następujące kryteria oceny: - ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność) – 60% - praca pisemna – 40% Student ma prawo do 2 nieobecności w semestrze. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.