Kształcenie kompetencji komunikacyjnych języka C - angielski, poz.2 [3200-L1-0KKKCA2]
Semestr letni 2024/25
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Kształcenie kompetencji komunikacyjnych języka C - angielski, poz.2 [3200-L1-0KKKCA2] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2024/25 [2024L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Kamilla Kosewska, Dominik Kudła, Jadwiga Marczyk, Karolina Rosales Miranda |
Literatura: |
LEKSYKA/MÓWIENIE/SŁUCHANIE Materiały obowiązkowe: Evans, V., Listening and Speaking Skills, Express Publishing 2002 MacAndrew, R., Taboos and Issues, Heinle 2003 McCarthy, M., O’Dell, F., English Vocabulary in Use (Advanced), CUP 2005 Otto B., Otto M., Here Is the News, Poltext 2010 Materiały dodatkowe: MacAndrew, R., Instant Discussions, Heinle 2003 McCarthy, M., O’Dell, F., English Collocations in Use, CUP 2005 McCarthy, M., O’Dell, F., English Vocabulary in Use (Upper-intermediate), CUP 2005 Skipper, M., Advanced Grammar and Vocabulary, Express Publishing 2002 Vince, M., Advanced Language Practice, Macmillan 2003 Wright, J., Idioms Organizer, Heinle 2002 Bieżące materiały publikowane na witrynach internetowych : wiadomości, reportaże, recenzje, materiały edukacyjne, nagrania audio i audiowizualne Materiały BBC: Nieposkromiona natura, Sztuka uliczna, Rembrandt (Simon Schama –Potęga sztuki) GRAMATYKA/PRAGMATYKA Foley, M., and Hall, D. 2005. Longman Advanced Learner's Grammar. A Self-Study Reference and Practice Book with Answers, Longman Gethin, H. 1992. Grammar in Context. Proficiency Level English. London: Nelson. Graver B.D., Advanced English Practice, Third edition. OUP, 1996. Greenbaum, S. Quirk, R. 1995. A Student’s Grammar of English Language, London: Longman. Hewings, M. 2006. Advanced Grammar in Use. Second Edition. Edition with answers and CD ROM. Cambridge: CUP. Side, R., and Wellman, G. 2004. Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Harlow: Longman. Swan, M. 1997. Practical English Usage, Oxford: Oxford University Press. PISANIE/CZYTANIE Blass, L., 2008. Creating Meaning. Advanced Reading and Writing. Oxford. Evans V. 2008, Successful Writing Proficiency, Express Publishing. Macpherson, R., 2007. English for Writers and Translators, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Macpherson, R., 2009. Advanced Written English, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Smalzer, W. R., 1995. Write to be Read, Cambridge University Press UMIEJĘTNOŚCI UZUPEŁNIAJĄCE: FONETYKA PRAKTYCZNA (WYMOWA) Literatura podstawowa: - Wymowa brytyjska: Baker A., Ship or Sheep, Cambridge University Press 2006. Ponsoby M., How Now Brown Cow?, Prentice Hall 1999. - Wymowa amerykańska: Baker A. and S. Goldstein, Pronunciation Pairs, Cambridge University Press 2007 Sawala K., Szczegóła T., Jankowski M., Say It Right. Multimedialny kurs wymowy i słownictwa angielskiego, SuperMemo World Literatura uzupełniająca: - Wymowa brytyjska: Carley P. , Mees I. M. , Collins B. English Phonetics and Pronunciation Practice, Routledge 2017 Eckert H. and Barry W., The Phonetics and Phonology of English Pronunciation (2nd edition), Wissenschaflicher Verlag Trier 2005. Hewings M., English Pronunciation in Use. Advanced, Cambridge University Press 2007. Jones D., Cambridge English Pronouncing Dictionary, Cambridge University Press 2006. Lindsey G., Szigetvári P., CUBE pronunciation dictionary, http://cubedictionary.org/ Mańkowska A., Nowacka M., Kłoczowska M., “How Much Wood Would a Woodchuck Chuck”: English Pronunciation Practice Book, WSIiZ 2009. Reszkiewicz A., Correct Your English Pronunciation, Państwowe Wydawnictwo Naukowe 1981. Roach P., English Phonetics and Phonology (3rd edition), Cambridge University Press 2001. Sobkowiak W., English Phonetics for Poles (3rd edition), Wydawnictwo Poznańskie 2004 Wells J., English Intonation, CUP 2006. - Wymowa amerykańska: Wells J,. Longman Pronunciation Dictionary, Longman 2008 Jones D., English Pronouncing Dictionary, Cambridge University Press 2011 |
Zakres tematów: |
LEKSYKA/MÓWIENIE/SŁUCHANIE: 1. Praca nad poprawnością i płynnością formułowania dłuższych wypowiedzi. 2. Przyswajanie i wykorzystywanie autentycznego i idiomatycznego słownictwa w spontanicznych wypowiedziach. 3. Rozumienie, planowanie i konstruowanie dłuższych wypowiedzi. 4. Praca nad powiększeniem zasobu leksykalnego (wyrażenia złożone, o niższej częstotliwości występowania). 5. Rozwijanie intuicji leksykalnej poprzez analizę roli kontekstu w rozumieniu nowego słownictwa. GRAMATYKA/PRAGMATYKA: 1. Modalność i czasowniki modalne – wstęp do zagadnienia, struktura gramatyczna 2. Modalność epistemiczna (hipotezy) – czasowniki modalne i stopnie prawdopodobieństwa, 3. Modalność epistemiczna (hipotezy) – formy wyrażania przeszłości, teraźniejszości, przyszłości 4. Modalność deontyczna (postulaty) – pozwolenia, wymogi i zakazy; forma performatywna i orzekająca (have to/must) 5. Modalność deontyczna (postulaty) - formy wyrażenia przeszłości, teraźniejszości, przyszłości 6. Zdania względne – wstęp, zaimki względne, sposoby łączenia zdań złożonych 7. Zdania względne – zdania względne oraz okolicznikowe, zdania względne definiujące (defining) i nieokreślające (non-defining), opuszczanie zaimków 8. Elementy nieregularne (użycie przyimków) PISANIE/CZYTANIE: 1. Typy zdań złożonych. 2. Struktura eseju. 3. Parafraza. 4. Streszczenie: analiza tekstu, selekcja informacji. 5. Fakty, cytaty, statystyki na poparcie tezy. 6. Recenzja. 7. Krótkie formy krytyczne. UMIEJĘTNOŚCI UZUPEŁNIAJĄCE: FONETYKA PRAKTYCZNA (WYMOWA) 1. Artykulacja spółgłosek angielskich. 2. Zróżnicowanie spółgłosek polskich i angielskich. 3. Transkrypcja alofoniczna. 4. Mowa łączona. 5. Prozodia j. angielskiego. |
Metody dydaktyczne: |
LEKSYKA/MÓWIENIE/SŁUCHANIE Zajęcia obejmują ćwiczenie i rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i mówienia oraz rozbudowy bazy leksykalnej. Dominującymi metodami dydaktycznymi są metody eksponujące i podające. Typy ćwiczeń ustnych: monolog, dialog, dyskusja, prezentacja, streszczenie, odgrywanie scenek, opis, pytania i odpowiedzi. Typy ćwiczeń leksykalnych: uzupełnianie luk w tekście, słowotwórstwo, test wyboru, wyszukiwanie synonimów i antonimów, omawianie i poprawa błędów, zabawy językowe, leksykalne parafrazy, definiowanie Słuchanie ze zrozumieniem. Typy ćwiczeń przed, w trakcie i po wysłuchaniu/ obejrzeniu materiału: komentarze i dyskusje dotyczące materiałów audiowizualnych, robienie notatek, streszczenia ustne, ćwiczenia typu prawda-fałsz, uzupełnianie luk, analiza skryptu pod względem rejestru. GRAMATYKA/PRAGMATYKA Metody dydaktyczne podające: opis i objaśnianie poszczególnych reguł gramatycznych, omawianie błędów Metody dydaktyczne poszukujące: ćwiczenia oparte na wykorzystaniu źródeł książkowych oraz materiałów internetowych w postaci zadań otwartych, transformacji, testów wielokrotnego wyboru, tekstów z błędami, itp. Metody pracy: zajęcia w grupie, w parach, praca indywidualna, dyskusje PISANIE/CZYTANIE Praca z modelowymi tekstami, objaśnienia dotyczące sposobów tworzenia pracy pisemnej danego typu, poprawianie błędów, ćwiczenia leksykalne i gramatyczne, dyskusje, redagowanie tekstów, karty pracy Metody pracy: praca indywidualna, w parach i grupach. UMIEJĘTNOŚCI UZUPEŁNIAJĄCE: FONETYKA PRAKTYCZNA (WYMOWA) Metody dydaktyczne podające: objaśnienia, omawianie błędów Metody dydaktyczne poszukujące: ćwiczenia artykulacyjne, słuchanie nagrań (akcentów modelowych), przeprowadzanie nagrań własnych/przygotowanie prezentacji, ćwiczenie płynnej wymowy, rytmu oraz melodii j. angielskiego, ćwiczenie transkrypcji, słuchanie i odczytywanie tekstów Metody dydaktyczne eksponujące: odgrywanie scenek i dialogów w oparciu o nagrania modelowe Metody pracy: praca w parach, praca indywidualna |
Uwagi: |
TTS - XA |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.