Przedmioty fakultatywne/uzupełniające - filologia polska (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Polonistyki)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2022Z - Semestr zimowy 2022/23 2022L - Semestr letni 2022/23 2023Z - Semestr zimowy 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2022Z | 2022L | 2023Z | |||||
3004-C2F-PO2 | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie uczestników zajęć z teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami kulturoznawczymi, realizowanymi w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Punktem odniesienia jest dorobek glottodydaktyki polonistycznej. Doświadczenia nauczycieli języka polskiego jako obcego i kultury polskiej jako obcej pomagają budować kompetencje nauczycieli języków rzadziej nauczanych, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji kulturowej. Sięgnięcie po teksty i treści kultury popularnej pozwala uatrakcyjnić nauczanie JPJO i KPJO, a także powiększyć bazę fanów polszczyzny w świecie |
|
||
3004-C2F-PO3 |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Konwersatorium poświęcone jest roli literatury, zwłaszcza współczesnej, w glottodydaktyce polonistycznej. Zajęcia adresowane są do studentów filologii polskiej zainteresowanych nauczaniem cudzoziemców literatury polskiej oraz strategiami wprowadzania tekstów literackich na lekcje języka polskiego jako obcego/drugiego/odziedziczonego. |
|
||
3004-C2F-PO1 |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie uczestniczek/uczestników kursu z dorobkiem glottodydaktyki polonistycznej w zakresie upowszechniania i promocji polszczyzny (i polskości) w świecie. Studentki/studenci dowiedzą się, jak praca lektorki/lektora języka polskiego jako obcego i kultury polskiej jako obcej służy budowaniu polonistyki zagranicznej oraz w jaki sposób wpisuje się w praktyki dyplomacji publicznej i kulturalnej, prowadzonej przez instytucje Rzeczypospolitej Polskiej. Prowadzący podzieli się ze słuchaczkami/słuchaczami swoim bogatym doświadczeniem, zdobytym w pracy glottodydaktycznej na trzech kontynentach. |
|
||