Cultural and Economic aspects of International Management
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2104-GPIR-D4CEIN |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.6
|
Nazwa przedmiotu: | Cultural and Economic aspects of International Management |
Jednostka: | Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych |
Grupy: |
Stosunki Międzynarodowe -GPIR- DZIENNE 4 semestr 2 rok |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | podstawowa wiedza z zakresu biznesu międzynarodowego, polityki marketingowej i międzynarodowych stosunków kulturowych |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Umiędzynarodowienie i globalizacja działalności gospodarczej. Międzynarodowe otoczenie biznesowe - gospodarcze, polityczne, technologiczne, polityczne i kulturowe. Najważniejsze uwarunkowania międzynarodowego środowiska kulturowego. Rola symboli, gestów, wartości. Teorie zarządzania międzynarodowego. Kultura organizacyjna międzynarodowych przedsiębiorstw w kilku regionach. Kulturowe modele zachowań w biznesie. Kultury biznesowe poszczególnych krajów i regionów. |
Pełny opis: |
W ramach przedmiotu student zdobywa wiedzę na temat umiędzynarodowienia działalności gospodarczej w aspekcie ekonomicznym i kulturowym. Zakres tematyczny obejmuje takie zagadnienia jak: międzynarodowe otoczenie biznesowe, w szczególności gospodarcze, polityczne, technologiczne, polityczne i kulturowe. Szczególny nacisk kładzie się na najważniejsze uwarunkowania międzynarodowego środowiska kulturowego, takie jak rola symboli, gestów, wartości, metody komunikacji i negocjacji, stosunek do produktów zagranicznych, rola religii w biznesie, wzorce konsumpcji, zachowania kupujących, biznes zwyczaje, rola ceremonii i etykieta biznesowa. Ponadto na temat międzynarodowych teorii zarządzania, kultur organizacyjnych międzynarodowych firm poszczególnych regionów, kulturowych modeli zachowań biznesowych. Drugi blok zajęć obejmuje przedstawienie kultur biznesowych oraz uwarunkowań makroekonomicznych poszczególnych krajów i regionów z punktu widzenia ich atrakcyjności i specyfiki biznesowej. |
Literatura: |
Hofstede, G., Hofstede, G.J., Minkov, M. (2010). Cultures and organizations: software f the mind. New York: McGraw-Hill. Peng, M. (2013). Global strategic management. Cengage. Verbeke, A. (2013). International business strategy. Cambridge: Cambridge University Press. Erin Meyer, The Culture Map, Perseus Books, 2016. Moon, Chris J., and Peter Woolliams. “Managing Cross Cultural Business Ethics.” Journal of Business Ethics, vol. 27, no. 1/2, 2000, pp. 105–15. Ardichvili, Alexandre, et al. “Ethical Cultures in Large Business Organizations in Brazil, Russia, India, and China.” Journal of Business Ethics, vol. 105, no. 4, 2012, pp. 415–28. Gift, Michael J., et al. “Cross-Cultural Perceptions of Business Ethics: Evidence from the United States and China.” Journal of Business Ethics, vol. 114, no. 4, 2013, pp. 633–42. Additional material (cases, articles, reports) provided by lecturer |
Efekty uczenia się: |
- student zna i rozumie problematykę stosunków międzynarodowych jako część naukowa i polityce i administracji -student zna i rozumie terminologię stosunków międzynarodowych w zaawansowanym stopniu; umie wyjaśnić procesy zachodzące w stosunkach międzynarodowych oraz metody i techniki badania stosunków międzynarodowych - student zna i rozumie zagrożenia i wyzwania charakterystyczne dla współczesnych stosunków międzynarodowych oraz bezpieczeństwa międzynarodowego - student potrafi stosować rozmaite techniki, w tym techniki informacyjno-komunikacyjne w celu stawiania zaawansowanych problemów, pytań i hipotez badawczych, poszukiwać innowacyjnych rozwiązań dla stawianych problemów badawczych - student umie planować swoje uczenie się oraz planowo uzupełniać i doskonalić swoją wiedzę i umiejętności, a także motywować innych do podejmowania edukacji ustawicznej - student jest gotowy do prawidłowego identyfikowania i roztrzygania dylemtów związanych z pracą w administracji publicznej, biznesie międzynarodowym, instytucjach międzynarodowych przestrzegając etyki zawodowej |
Metody i kryteria oceniania: |
projekt, esej 1) Wystąpienie prezentujące kulturę biznesową danego kraju 2) Praca dotycząca konkretnego zagadnienia dotyczącego wybranego przez grupę rynku (konkretnego przedsiębiorstwa, branży, elementu charakteryzującego lub wyróżniającego dany rynek) |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 35 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Regulska-Ingielewicz | |
Prowadzący grup: | Barbara Regulska-Ingielewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Umiędzynarodowienie i globalizacja działalności gospodarczej. Międzynarodowe otoczenie biznesowe - gospodarcze, polityczne, technologiczne, polityczne i kulturowe. Najważniejsze uwarunkowania międzynarodowego środowiska kulturowego. Rola symboli, gestów, wartości. Teorie zarządzania międzynarodowego. Kultura organizacyjna międzynarodowych przedsiębiorstw w kilku regionach. Kulturowe modele zachowań w biznesie. Kultury biznesowe poszczególnych krajów i regionów. |
|
Pełny opis: |
W ramach przedmiotu student zdobywa wiedzę na temat umiędzynarodowienia działalności gospodarczej w aspekcie ekonomicznym i kulturowym. Zakres tematyczny obejmuje takie zagadnienia jak: międzynarodowe otoczenie biznesowe, w szczególności gospodarcze, polityczne, technologiczne, polityczne i kulturowe. Szczególny nacisk kładzie się na najważniejsze uwarunkowania międzynarodowego środowiska kulturowego, takie jak rola symboli, gestów, wartości, metody komunikacji i negocjacji, stosunek do produktów zagranicznych, rola religii w biznesie, wzorce konsumpcji, zachowania kupujących, biznes zwyczaje, rola ceremonii i etykieta biznesowa. Ponadto na temat międzynarodowych teorii zarządzania, kultur organizacyjnych międzynarodowych firm poszczególnych regionów, kulturowych modeli zachowań biznesowych. Drugi blok zajęć obejmuje przedstawienie kultur biznesowych oraz uwarunkowań makroekonomicznych poszczególnych krajów i regionów z punktu widzenia ich atrakcyjności i specyfiki biznesowej. |
|
Literatura: |
Hofstede, G., Hofstede, G.J., Minkov, M. (2010). Cultures and organizations: software f the mind. New York: McGraw-Hill. Peng, M. (2013). Global strategic management. Cengage. Verbeke, A. (2013). International business strategy. Cambridge: Cambridge University Press. Erin Meyer, The Culture Map, Perseus Books, 2016. Moon, Chris J., and Peter Woolliams. “Managing Cross Cultural Business Ethics.” Journal of Business Ethics, vol. 27, no. 1/2, 2000, pp. 105–15. Ardichvili, Alexandre, et al. “Ethical Cultures in Large Business Organizations in Brazil, Russia, India, and China.” Journal of Business Ethics, vol. 105, no. 4, 2012, pp. 415–28. Gift, Michael J., et al. “Cross-Cultural Perceptions of Business Ethics: Evidence from the United States and China.” Journal of Business Ethics, vol. 114, no. 4, 2013, pp. 633–42. Additional material (cases, articles, reports) provided by lecturer |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.