Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Cultural and Economic aspects of International Management

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2104-GPIR-D4CEIN
Kod Erasmus / ISCED: 14.6 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Cultural and Economic aspects of International Management
Jednostka: Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych
Grupy: Stosunki Międzynarodowe -GPIR- DZIENNE 4 semestr 2 rok
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

podstawowa wiedza z zakresu biznesu międzynarodowego, polityki marketingowej i międzynarodowych stosunków kulturowych

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Umiędzynarodowienie i globalizacja działalności gospodarczej. Międzynarodowe otoczenie biznesowe - gospodarcze, polityczne, technologiczne, polityczne i kulturowe. Najważniejsze uwarunkowania międzynarodowego środowiska kulturowego. Rola symboli, gestów, wartości. Teorie zarządzania międzynarodowego. Kultura organizacyjna międzynarodowych przedsiębiorstw w kilku regionach. Kulturowe modele zachowań w biznesie. Kultury biznesowe poszczególnych krajów i regionów.

Pełny opis:

W ramach przedmiotu student zdobywa wiedzę na temat umiędzynarodowienia działalności gospodarczej w aspekcie ekonomicznym i kulturowym. Zakres tematyczny obejmuje takie zagadnienia jak: międzynarodowe otoczenie biznesowe, w szczególności gospodarcze, polityczne, technologiczne, polityczne i kulturowe.

Szczególny nacisk kładzie się na najważniejsze uwarunkowania międzynarodowego środowiska kulturowego, takie jak rola symboli, gestów, wartości, metody komunikacji i negocjacji, stosunek do produktów zagranicznych, rola religii w biznesie, wzorce konsumpcji, zachowania kupujących, biznes zwyczaje, rola ceremonii i etykieta biznesowa. Ponadto na temat międzynarodowych teorii zarządzania, kultur organizacyjnych międzynarodowych firm poszczególnych regionów, kulturowych modeli zachowań biznesowych.

Drugi blok zajęć obejmuje przedstawienie kultur biznesowych oraz uwarunkowań makroekonomicznych poszczególnych krajów i regionów z punktu widzenia ich atrakcyjności i specyfiki biznesowej.

Literatura:

Hofstede, G., Hofstede, G.J., Minkov, M. (2010). Cultures and organizations: software f the mind. New York: McGraw-Hill.

Peng, M. (2013). Global strategic management. Cengage.

Verbeke, A. (2013). International business strategy. Cambridge: Cambridge University Press.

Erin Meyer, The Culture Map, Perseus Books, 2016.

Moon, Chris J., and Peter Woolliams. “Managing Cross Cultural Business Ethics.” Journal of Business Ethics, vol. 27, no. 1/2, 2000, pp. 105–15.

Ardichvili, Alexandre, et al. “Ethical Cultures in Large Business Organizations in Brazil, Russia, India, and China.” Journal of Business Ethics, vol. 105, no. 4, 2012, pp. 415–28.

Gift, Michael J., et al. “Cross-Cultural Perceptions of Business Ethics: Evidence from the United States and China.” Journal of Business Ethics, vol. 114, no. 4, 2013, pp. 633–42.

Additional material (cases, articles, reports) provided by lecturer

Efekty uczenia się:

- student zna i rozumie problematykę stosunków międzynarodowych jako część naukowa i polityce i administracji

-student zna i rozumie terminologię stosunków międzynarodowych w zaawansowanym stopniu; umie wyjaśnić procesy zachodzące w stosunkach międzynarodowych oraz metody i techniki badania stosunków międzynarodowych

- student zna i rozumie zagrożenia i wyzwania charakterystyczne dla współczesnych stosunków międzynarodowych oraz bezpieczeństwa międzynarodowego

- student potrafi stosować rozmaite techniki, w tym techniki informacyjno-komunikacyjne w celu stawiania zaawansowanych problemów, pytań i hipotez badawczych, poszukiwać innowacyjnych rozwiązań dla stawianych problemów badawczych

- student umie planować swoje uczenie się oraz planowo uzupełniać i doskonalić swoją wiedzę i umiejętności, a także motywować innych do podejmowania edukacji ustawicznej

- student jest gotowy do prawidłowego identyfikowania i roztrzygania dylemtów związanych z pracą w administracji publicznej, biznesie międzynarodowym, instytucjach międzynarodowych przestrzegając etyki zawodowej

Metody i kryteria oceniania:

projekt, esej

1) Wystąpienie prezentujące kulturę biznesową danego kraju

2) Praca dotycząca konkretnego zagadnienia dotyczącego wybranego przez grupę rynku (konkretnego przedsiębiorstwa, branży, elementu charakteryzującego lub wyróżniającego dany rynek)

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 35 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Regulska-Ingielewicz
Prowadzący grup: Barbara Regulska-Ingielewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Umiędzynarodowienie i globalizacja działalności gospodarczej. Międzynarodowe otoczenie biznesowe - gospodarcze, polityczne, technologiczne, polityczne i kulturowe. Najważniejsze uwarunkowania międzynarodowego środowiska kulturowego. Rola symboli, gestów, wartości. Teorie zarządzania międzynarodowego. Kultura organizacyjna międzynarodowych przedsiębiorstw w kilku regionach. Kulturowe modele zachowań w biznesie. Kultury biznesowe poszczególnych krajów i regionów.

Pełny opis:

W ramach przedmiotu student zdobywa wiedzę na temat umiędzynarodowienia działalności gospodarczej w aspekcie ekonomicznym i kulturowym. Zakres tematyczny obejmuje takie zagadnienia jak: międzynarodowe otoczenie biznesowe, w szczególności gospodarcze, polityczne, technologiczne, polityczne i kulturowe.

Szczególny nacisk kładzie się na najważniejsze uwarunkowania międzynarodowego środowiska kulturowego, takie jak rola symboli, gestów, wartości, metody komunikacji i negocjacji, stosunek do produktów zagranicznych, rola religii w biznesie, wzorce konsumpcji, zachowania kupujących, biznes zwyczaje, rola ceremonii i etykieta biznesowa. Ponadto na temat międzynarodowych teorii zarządzania, kultur organizacyjnych międzynarodowych firm poszczególnych regionów, kulturowych modeli zachowań biznesowych.

Drugi blok zajęć obejmuje przedstawienie kultur biznesowych oraz uwarunkowań makroekonomicznych poszczególnych krajów i regionów z punktu widzenia ich atrakcyjności i specyfiki biznesowej.

Literatura:

Hofstede, G., Hofstede, G.J., Minkov, M. (2010). Cultures and organizations: software f the mind. New York: McGraw-Hill.

Peng, M. (2013). Global strategic management. Cengage.

Verbeke, A. (2013). International business strategy. Cambridge: Cambridge University Press.

Erin Meyer, The Culture Map, Perseus Books, 2016.

Moon, Chris J., and Peter Woolliams. “Managing Cross Cultural Business Ethics.” Journal of Business Ethics, vol. 27, no. 1/2, 2000, pp. 105–15.

Ardichvili, Alexandre, et al. “Ethical Cultures in Large Business Organizations in Brazil, Russia, India, and China.” Journal of Business Ethics, vol. 105, no. 4, 2012, pp. 415–28.

Gift, Michael J., et al. “Cross-Cultural Perceptions of Business Ethics: Evidence from the United States and China.” Journal of Business Ethics, vol. 114, no. 4, 2013, pp. 633–42.

Additional material (cases, articles, reports) provided by lecturer

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0