Praktyczna nauka polskiego języka migowego, poziom A2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3020-SP-PJMN-PJMA2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka polskiego języka migowego, poziom A2 |
Jednostka: | Katedra Językoznawstwa Ogólnego, Migowego i Bałtystyki |
Grupy: |
Polski język migowy dla nauczycieli - studia podyplomowe doskonalące finansowane przez MEN |
Punkty ECTS i inne: |
8.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Lektorat dla osób początkujących. Po ukończeniu zajęć uczestnik potrafi: zrozumieć wypowiedzi i często stosowane wyrażenia związane z życiem codziennym; np.: podstawowe informacje dotyczące osoby rozmówcy i jego rodziny, zakupów, otoczenia, pracy; porozumiewać się w rutynowych, prostych sytuacjach, wymagających jedynie wymiany zdań na tematy znane i typowe; w prosty sposób opisać sobie i swoje otoczenie oraz poruszać sprawy związane z najważniejszymi potrzebami życia codziennego. |
Efekty uczenia się: |
Absolwent zna i rozumie: W01: w pogłębionym stopniu system i strukturę języka migowego oraz różnice między językami fonicznymi a migowymi wynikające z ich odmiennej modalności. W02: terminologię lingwistyczną odnoszącą się do opisu gramatycznego języków wizualno-przestrzennych. Absolwent potrafi: U01: samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu języka migowego, kultury i edukacji Głuchych, podnosząc swoje kompetencje zawodowe. U02: potrafi posługiwać się PJM na poziomie zgodnym z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. U03: ocenić zakres swojej wiedzy oraz swoich umiejętności i jest świadom konieczności nieustannego dokształcania się, rozwoju zawodowego i samodoskonalenia. U04: pracować w zespole, przyjmując w nim różne role, a także planować zadania wynikające z wykonywanego zawodu i podejmować się ich realizacji. Absolwent jest gotów do: K01: krytycznej analizy zdobywanej wiedzy i odbieranych treści, w szczególności z zakresu edukacji uczniów głuchych posługujących się polskim językiem migowym jako językiem codziennego kontaktu. K03: przestrzegania zasad etyki zawodowej w pracy z dziećmi głuchymi i prezentowania właściwej postawy wobec nich. |
Metody i kryteria oceniania: |
ocena aktywności i przygotowania do zajęć, egzamin ustny |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 120 godzin, 34 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Łozińska, Paweł Rutkowski | |
Prowadzący grup: | Anna Butkiewicz, Alicja Klimczewska, Monika Krawczyk, Łukasz Krysa, Marek Śmietana | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.