Nauka języka francuskiego - komunikacja akademicka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4100-6SNJFKA |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.1
|
Nazwa przedmiotu: | Nauka języka francuskiego - komunikacja akademicka |
Jednostka: | Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe semestru VI w CKNJOiEE UW - studia I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
2.50
|
Język prowadzenia: | francuski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Zakłada się, że student osiągnął efekty uczenia przewidziane w semestrze zimowym tego kursu i posiadać znajomość języka na poziomie B1/B1+ Zajęcia odbywają się w jednej grupie. |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Zakłada się, że student osiągnął efekty uczenia przewidziane w semestrze zimowym tego kursu. Zajęcia mają na celu rozwijanie umiejętności studentów w zakresie czterech sprawności językowych: rozumienia ze słuchu, czytania ze zrozumieniem, mówienia i pisania. Wszystkie sprawności są ćwiczone w sposób zintegrowany. Zajęcia kładą również nacisk na praktyczne zastosowanie gramatyki. Ponadto celem zajęć jest wdrażanie studenta do autonomicznego posługiwania się językiem francuskim. |
Pełny opis: |
Cele zajęć w zakresie rozumienia ze słuchu: 1. rozwijanie umiejętności odbioru różnorodnych materiałów audio – materiały audio towarzyszące podręcznikom FLE oraz materiały autentyczne: reklamy, prognozy pogody, piosenki, nagrania o charakterze informacyjnym i argumentacyjnym (czas trwania ok 3- 4 minuty) 2. ćwiczenie umiejętności określania: kontekstu sytuacyjnego (miejsca, czasu, warunków, uczestników), głównej myśli tekstu, głównych myśli poszczególnych części tekstu, intencji nadawcy tekstu 3. ćwiczenie umiejętności: stwierdzania czy tekst zawiera określone informacje oraz wyselekcjonowania informacji Cele zajęć w zakresie czytania ze zrozumieniem : 1. zapoznanie studentów z różnymi typami tekstów i ich strukturą w oparciu o konkretne przykłady tekstów 2. rozwijanie zdolności czytania ze zrozumieniem różnych typów tekstów : relacjonujących, opisujących, informujących, instruujących, argumentujących 3. rozwijanie umiejętności rozumienia tekstów autentycznych poprzez zapoznanie studentów ze strategiami czytania (czytanie globalne – zrozumienie ogólnego sensu, czytanie selektywne – wyszukiwanie konkretnych informacji, czytanie intensywne) 4. rozwijanie sprawności czytania z uwzględnieniem wszystkich typów: czytanie głośne (zwrócenie uwagi na prawidłową artykulację dźwięków, na elementy prozodyczne: akcent, intonacja, łączenia międzywyrazowe), czytanie ciche, czytanie ekspresywne (ćwiczenie umiejętności wyrażania różnych emocji, podkreślania ważnych fragmentów tekstu, uwydatniania struktury tekstu) 5. zapoznanie studentów z etapami i zasadami analizy tekstu: formułowanie hipotez dotyczących treści tekstu w oparciu o tytuł, autora, miejsce publikacji; ćwiczenie umiejętności formułowania głównej myśli tekstu w oparciu o ciąg pytań: kto? gdzie? kiedy? co? dlaczego?; ćwiczenie umiejętności formułowania głównej myśli tekstu na podstawie słów kluczowych; ćwiczenie umiejętności rozpoznawania związków między różnymi częściami tekstu (paragrafami) na podstawie analizy artykulatorów logicznych 6. rozwijanie u studentów kompetencji warunkujących czytanie ze zrozumieniem: kompetencji leksykalnej (rozwijanie słownika – rozpoznawanie i rozumienie słów), gramatycznej (rozpoznawanie i rozumienie związków wyrazowych oraz konstrukcji zdaniowych) i pragmatycznej (rozpoznawanie i rozumienie funkcji stylistycznej i tekstowej; rozwijanie umiejętności wyrażania myśli tekstu w formie planu Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności mówienia: 1. ćwiczenie umiejętności formułowania pytań oraz udzielania precyzyjnych i poprawnych gramatycznie odpowiedzi podczas prowadzenia rozmowy i wyrażania własnej opinii na tematy poruszane w tekstach prezentowanych na zajęciach 2. rozwijanie umiejętności studentów w zakresie ustnego prezentowania przeczytanego tekstu z przedstawieniem głównych jego myśli 3. ćwiczenie umiejętności argumentowania swojego punktu widzenia 4. Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności pisania 1. zapoznanie studentów z różnymi typami tekstów pisanych: list prywatny, prosty list formalny, ogłoszenie, życiorys, recenzja, opowiadanie, rozprawka oraz analiza ich konstrukcji w celu opanowania ich pisania 2. ćwiczenie umiejętności pisania planu tekstu (czytanego lub wysłuchanego) 3. rozwijanie umiejętności stosowania poprawnych struktur języka poprzez wykonywanie ćwiczeń dotyczących konstrukcji składniowych, synonimów, artykulatorów logicznych 4. pisanie dłuższych tekstów argumentacyjnych, sprawozdań i streszczeń. |
Literatura: |
1. Sowa M., Deckert M., Piotrowska-Skrzypek M., C'est parti! 3, Wydawnictwo Draco, Kraków 2020. 2. Braud C., Edito B2 3e édition, Les éditions Didier, Paris 2015 3. Leroy-Miquel, C., Goliot-Lété, A., Vocabulaire progressif du français, Clé internetional, Paris 2005. 4. Akyuz A. et all., Exercices de vocabulaire en contexte. Niveau intermédiaire, Hachette, Paris, 2000 5. Heu E., Mabilat J.-J. Edito. Méthode de français. Niveau B2 du CECR, ,Didier, Paris, 206 6. Chovelon B., Barthe M., Expression et style, grammaire & style, PUG, France 7. Dupleix D., Mègre B., Production écrite, niveau B1/ B2 du CECR, atelier FLE, didier, Paris, 2007, 8. DELF B2, 100& réussite, 9. Clés du nouveau DELF B2, PUG, 10. Artykuły z prasy francuskojęzycznej, ćwiczenia opracowane przez prowadzących zajęcia. 11. Nagrania radiowe, materiały audio do Le Français dans le Monde, RFI. 12. Artykuły z prasy francuskojęzycznej znalezione przez studentów. 13. Dostępne słowniki francusko-francuskie. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza – student zna i rozumie K_W01 w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, teorie, instytucje, procesy, zjawiska z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: językoznawstwo, literaturoznawstwo, pedagogika, psychologia, nauki o kulturze i religii, historia, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych ew. z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: nauki o polityce i administracji, nauki socjologiczne, nauki o komunikacji społecznej i mediach, nauki prawne, właściwych dla przedmiotu wiedza o społeczeństwie, zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języków obcych w przedszkolu, na pierwszym i/lub drugim etapie edukacyjnym K_W02 niezbędną terminologię z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: językoznawstwo, literaturoznawstwo, pedagogika, psychologia, nauki o kulturze i religii, historia, właściwą dla nauczania języków obcych ew. terminologię z zakresu dyscyplin naukowych: nauki o polityce i administracji, nauki socjologiczne, nauki o komunikacji społecznej i mediach, nauki prawne, właściwą dla nauczania przedmiotu wiedza o społeczeństwie K_W16 procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku francuskim Umiejętności: student potrafi S_U01- wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku francuskim S_U02 samodzielnie planować i realizować typowe projekty związane z nauczaniem języków obcych w warunkach przedszkolnych, szkolnych i innych instytucji nauczających języków obcych S_U09 dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu S_U11 argumentować merytorycznie w języku francuskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski S_U12 porozumiewać się w języku francuskim z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych - S_U13 przygotować prace pisemne w języku francuskim, właściwe dla studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł - S_U14 przygotować wystąpienia ustne oraz wypowiadać się publicznie w języku francuskim, na tematy dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł - S_U15 w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie w języku francuskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień S_U17 posługiwać się językiem francuskim na poziomie C1 ESOKJ, z uwzględnieniem specyfiki języka akademickiego i języka komunikacji szkolnej *Studenci, którzy wybrali drugą specjalność językową (nauczanie języka francuskiego lub niemieckiego) zobowiązani są do zdania egzaminu na poziomie C1 organizowanego przez CKNJOiEE i nie są zobowiązani do zdawania egzaminu certyfikacyjnego. Kompetencje społeczne S_K01 - uczenia się przez całe życie S_K02 refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia S_K04 prowadzić komunikację interpersonalną i interkulturową z zastosowaniem mediacji z uczestnikami procesu dydaktycznego w kontekście lokalnym i globalnym S_K05 współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania – Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest: a) systematyczne wywiązywanie się z zadań domowych . b) pozytywne zaliczenie prac kontrolnych oraz 2 testów w semestrze- zalicza 60%. Testy składają się pięciu części: gramatyka, słownictwo, słuchanie, czytanie, pisanie 1. pisanie - krótki tekst (opis, opowiadanie, wyrażenie opinii na podany temat, list/e-mail ) na około 160 słów; 2. rozumienie tekstu pisanego; 3. słuchanie; 4. gramatyka; 5 słownictwo; -zalicza suma punktów od 60 % c) pozytywne zaliczenie wypowiedzi ustnej na koniec semestru z przygotowanych tematów do opracowania i tekstów opracowywanych w czasie zajęć (zalicza 12 punktów na 20– 3 pkt struktura, 3 pkt argumentacja, 3 pkt płynność, związki logiczne, 4 pkt bogactwo i użycie słownictwa, 4 pkt poprawność gramatyczna, poprawność językowa, 2 pkt poprawność fonetyczna. ) d) wywiązanie się z wymagań w ramach zajęć uzupełniających. W ramach przedmiotu NJF odbywają się zajęcia uzupełniające - 30 godzin, które mają charakter wspierający. Zajęcia obejmują spotkania w trybie zdalnym z wykładowcą oraz zajęcia samodzielne w ramach pracy własnej studenta. Na zajęcia kieruje studentów koordynator przedmiotu NJF w oparciu o analizę postępów poczynionych przez studenta w ramach zajęć NJF. Każdy student skierowany przez koordynatora przedmiotu NJF jest zobowiązany wziąć udział w 80% spotkań online. Do zliczenia niezbędna jest również obecność na zajęciach - student ma prawo do dwóch nieobecności nieusprawiedliwionych. Zaliczenie wszystkich wymienionych elementów jest niezbędne, aby zaliczyć przedmiot - ocena zgodnie ze średnią liczbą punktów otrzymanych w semestrze. Student ma prawo poprawiać niezaliczone sprawdziany i wypowiedź ustną dodatkowo raz w ostatnim tygodniu zajęć w semestrze. Procentowe wyliczenie oceny na koniec semestru: 60% -68%- ocena dostateczna 69%-76%- ocena dostateczny plus 77%-84%- ocena dobra 85%-92% - dobry plus 93%- 100%- bardzo dobry ECTC 2,5 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Kukuryka-Kwiecińska | |
Prowadzący grup: | Barbara Kukuryka-Kwiecińska, Małgorzata Piotrowska-Skrzypek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu rozwijanie umiejętności studentów w zakresie czterech sprawności językowych: rozumienia ze słuchu, czytania ze zrozumieniem, mówienia i pisania. Wszystkie sprawności są ćwiczone w sposób zintegrowany. Zajęcia kładą również nacisk na praktyczne zastosowanie gramatyki. Ponadto celem zajęć jest wdrażanie studenta do autonomicznego posługiwania się językiem francuskim. |
|
Pełny opis: |
Cele zajęć w zakresie rozumienia ze słuchu: 1. rozwijanie umiejętności odbioru różnorodnych materiałów audio – materiały audio towarzyszące podręcznikom FLE (poziom 3 w pierwszym semestrze i 4 w drugim) oraz materiały autentyczne: reklamy, prognozy pogody, piosenki, nagrania o charakterze informacyjnym i argumentacyjnym (czas trwania ok 3- 4 minuty) 2. ćwiczenie umiejętności określania: kontekstu sytuacyjnego (miejsca, czasu, warunków, uczestników), głównej myśli tekstu, głównych myśli poszczególnych części tekstu, intencji nadawcy tekstu 3. ćwiczenie umiejętności: stwierdzania czy tekst zawiera określone informacje oraz wyselekcjonowania informacji Cele zajęć w zakresie czytania ze zrozumieniem : 1. zapoznanie studentów z różnymi typami tekstów i ich strukturą w oparciu o konkretne przykłady tekstów 2. rozwijanie zdolności czytania ze zrozumieniem różnych typów tekstów : relacjonujących, opisujących, informujących, instruujących, argumentujących 3. rozwijanie umiejętności rozumienia tekstów autentycznych poprzez zapoznanie studentów ze strategiami czytania (czytanie globalne – zrozumienie ogólnego sensu, czytanie selektywne – wyszukiwanie konkretnych informacji, czytanie intensywne) 4. rozwijanie sprawności czytania z uwzględnieniem wszystkich typów: czytanie głośne (zwrócenie uwagi na prawidłową artykulację dźwięków, na elementy prozodyczne: akcent, intonacja, łączenia międzywyrazowe), czytanie ciche, czytanie ekspresywne (ćwiczenie umiejętności wyrażania różnych emocji, podkreślania ważnych fragmentów tekstu, uwydatniania struktury tekstu) 5. zapoznanie studentów z etapami i zasadami analizy tekstu: formułowanie hipotez dotyczących treści tekstu w oparciu o tytuł, autora, miejsce publikacji; ćwiczenie umiejętności formułowania głównej myśli tekstu w oparciu o ciąg pytań: kto? gdzie? kiedy? co? dlaczego?; ćwiczenie umiejętności formułowania głównej myśli tekstu na podstawie słów kluczowych; ćwiczenie umiejętności rozpoznawania związków między różnymi częściami tekstu (paragrafami) na podstawie analizy artykulatorów logicznych 6. rozwijanie u studentów kompetencji warunkujących czytanie ze zrozumieniem: kompetencji leksykalnej (rozwijanie słownika – rozpoznawanie i rozumienie słów), gramatycznej (rozpoznawanie i rozumienie związków wyrazowych oraz konstrukcji zdaniowych) i pragmatycznej (rozpoznawanie i rozumienie funkcji stylistycznej i tekstowej; rozwijanie umiejętności wyrażania myśli tekstu w formie planu Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności mówienia: 1. ćwiczenie umiejętności formułowania pytań oraz udzielania precyzyjnych i poprawnych gramatycznie odpowiedzi podczas prowadzenia rozmowy i wyrażania własnej opinii na tematy poruszane w tekstach prezentowanych na zajęciach 2. rozwijanie umiejętności studentów w zakresie ustnego prezentowania przeczytanego tekstu z przedstawieniem głównych jego myśli 3. ćwiczenie umiejętności argumentowania swojego punktu widzenia 4. Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności pisania 1. zapoznanie studentów z różnymi typami tekstów pisanych: list prywatny, prosty list formalny, ogłoszenie, życiorys, recenzja, opowiadanie, rozprawka oraz analiza ich konstrukcji w celu opanowania ich pisania 2. ćwiczenie umiejętności pisania planu tekstu (czytanego lub wysłuchanego) 3. rozwijanie umiejętności stosowania poprawnych struktur języka poprzez wykonywanie ćwiczeń dotyczących konstrukcji składniowych, synonimów, artykulatorów logicznych 4. pisanie tekstów argumentacyjnych, sprawozdań i streszczeń. |
|
Literatura: |
1. Sowa M., Deckert M., Piotrowska-Skrzypek M., C'est parti! 3, Wydawnictwo Draco, Kraków 2020. 2. Braud C., Edito B2 3e édition, Les éditions Didier, Paris 2015 3. Leroy-Miquel, C., Goliot-Lété, A., Vocabulaire progressif du français, Clé internetional, Paris 2005. 4. Akyuz A. et all., Exercices de vocabulaire en contexte. Niveau intermédiaire, Hachette, Paris, 2000 5. Heu E., Mabilat J.-J. Edito. Méthode de français. Niveau B2 du CECR, ,Didier, Paris, 206 6. Chovelon B., Barthe M., Expression et style, grammaire & style, PUG, France 7. Dupleix D., Mègre B., Production écrite, niveau B1/ B2 du CECR, atelier FLE, didier, Paris, 2007, 8. DELF B2, 100& réussite, 9. Artykuły z prasy francuskojęzycznej, ćwiczenia opracowane przez prowadzących zajęcia. 10. Nagrania radiowe, materiały audio do Le Français dans le Monde. 12. Artykuły z prasy francuskojęzycznej znalezione przez studentów. 13. Dostępne słowniki francusko-francuskie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Kukuryka-Kwiecińska, Małgorzata Piotrowska-Skrzypek, Eric Vauthier | |
Prowadzący grup: | Barbara Kukuryka-Kwiecińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Zakłada się, że student osiągnął efekty uczenia przewidziane w semestrze zimowym tego kursu. Zajęcia prowadzone są w jednej grupie i mają na celu rozwijanie umiejętności studentów w zakresie czterech sprawności językowych: rozumienia ze słuchu, czytania ze zrozumieniem, mówienia i pisania. Wszystkie sprawności są ćwiczone w sposób zintegrowany. Zajęcia kładą również nacisk na praktyczne zastosowanie gramatyki. Ponadto celem zajęć jest wdrażanie studenta do autonomicznego posługiwania się językiem francuskim. |
|
Pełny opis: |
Cele zajęć w zakresie rozumienia ze słuchu: 1. rozwijanie umiejętności odbioru różnorodnych materiałów audio – materiały audio towarzyszące podręcznikom FLE (poziom 3 w pierwszym semestrze i 4 w drugim) oraz materiały autentyczne: reklamy, prognozy pogody, piosenki, nagrania o charakterze informacyjnym i argumentacyjnym (czas trwania ok 3- 4 minuty) 2. ćwiczenie umiejętności określania: kontekstu sytuacyjnego (miejsca, czasu, warunków, uczestników), głównej myśli tekstu, głównych myśli poszczególnych części tekstu, intencji nadawcy tekstu 3. ćwiczenie umiejętności: stwierdzania czy tekst zawiera określone informacje oraz wyselekcjonowania informacji Cele zajęć w zakresie czytania ze zrozumieniem : 1. zapoznanie studentów z różnymi typami tekstów i ich strukturą w oparciu o konkretne przykłady tekstów 2. rozwijanie zdolności czytania ze zrozumieniem różnych typów tekstów : relacjonujących, opisujących, informujących, instruujących, argumentujących 3. rozwijanie umiejętności rozumienia tekstów autentycznych poprzez zapoznanie studentów ze strategiami czytania (czytanie globalne – zrozumienie ogólnego sensu, czytanie selektywne – wyszukiwanie konkretnych informacji, czytanie intensywne) 4. rozwijanie sprawności czytania z uwzględnieniem wszystkich typów: czytanie głośne (zwrócenie uwagi na prawidłową artykulację dźwięków, na elementy prozodyczne: akcent, intonacja, łączenia międzywyrazowe), czytanie ciche, czytanie ekspresywne (ćwiczenie umiejętności wyrażania różnych emocji, podkreślania ważnych fragmentów tekstu, uwydatniania struktury tekstu) 5. zapoznanie studentów z etapami i zasadami analizy tekstu: formułowanie hipotez dotyczących treści tekstu w oparciu o tytuł, autora, miejsce publikacji; ćwiczenie umiejętności formułowania głównej myśli tekstu w oparciu o ciąg pytań: kto? gdzie? kiedy? co? dlaczego?; ćwiczenie umiejętności formułowania głównej myśli tekstu na podstawie słów kluczowych; ćwiczenie umiejętności rozpoznawania związków między różnymi częściami tekstu (paragrafami) na podstawie analizy artykulatorów logicznych 6. rozwijanie u studentów kompetencji warunkujących czytanie ze zrozumieniem: kompetencji leksykalnej (rozwijanie słownika – rozpoznawanie i rozumienie słów), gramatycznej (rozpoznawanie i rozumienie związków wyrazowych oraz konstrukcji zdaniowych) i pragmatycznej (rozpoznawanie i rozumienie funkcji stylistycznej i tekstowej; rozwijanie umiejętności wyrażania myśli tekstu w formie planu Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności mówienia: 1. ćwiczenie umiejętności formułowania pytań oraz udzielania precyzyjnych i poprawnych gramatycznie odpowiedzi podczas prowadzenia rozmowy i wyrażania własnej opinii na tematy poruszane w tekstach prezentowanych na zajęciach 2. rozwijanie umiejętności studentów w zakresie ustnego prezentowania przeczytanego tekstu z przedstawieniem głównych jego myśli 3. ćwiczenie umiejętności argumentowania swojego punktu widzenia 4. Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności pisania 1. zapoznanie studentów z różnymi typami tekstów pisanych: list prywatny, prosty list formalny, ogłoszenie, życiorys, recenzja, opowiadanie, rozprawka oraz analiza ich konstrukcji w celu opanowania ich pisania 2. ćwiczenie umiejętności pisania planu tekstu (czytanego lub wysłuchanego) 3. rozwijanie umiejętności stosowania poprawnych struktur języka poprzez wykonywanie ćwiczeń dotyczących konstrukcji składniowych, synonimów, artykulatorów logicznych 4. pisanie tekstów argumentacyjnych, sprawozdań i streszczeń. |
|
Literatura: |
1. Sowa M., Deckert M., Piotrowska-Skrzypek M., C'est parti! 3, Wydawnictwo Draco, Kraków 2020. 2. Braud C., Edito B2 3e édition, Les éditions Didier, Paris 2015 3. Leroy-Miquel, C., Goliot-Lété, A., Vocabulaire progressif du français, Clé internetional, Paris 2005. 4. Akyuz A. et all., Exercices de vocabulaire en contexte. Niveau intermédiaire, Hachette, Paris, 2000 5. Heu E., Mabilat J.-J. Edito. Méthode de français. Niveau B2 du CECR, ,Didier, Paris, 206 6. Chovelon B., Barthe M., Expression et style, grammaire & style, PUG, France 7. Dupleix D., Mègre B., Production écrite, niveau B1/ B2 du CECR, atelier FLE, didier, Paris, 2007, 8. DELF B2, 100& réussite, 9. Artykuły z prasy francuskojęzycznej, ćwiczenia opracowane przez prowadzących zajęcia. 10. Nagrania radiowe, materiały audio do Le Français dans le Monde, RFI. 12. Artykuły z prasy francuskojęzycznej znalezione przez studentów. 13. Dostępne słowniki francusko-francuskie. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.