Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nauka języka angielskiego [4100-2SNJAO] Semestr letni 2023/24
Ćwiczenia 1- czytanie, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Nauka języka angielskiego [4100-2SNJAO]
Zajęcia: Semestr letni 2023/24 [2023L] (zakończony)
Ćwiczenia 1- czytanie [CWK1], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi czwartek (nieparzyste), 13:15 - 14:45
sala 18
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Agnieszka Plater-Zyberk
Literatura:

Literatura:

Alderson, C. (2000). Assessing Reading. Cambridge University Press

Baudoin, M., E. et al. (1977). Reader's Choice. The University of Michigan Press.

Grellet, F. (1981). Developing Reading Skills. CUP.

Muller, G. H, and Wiener Harvey S. (2002). The Short Prose Reader. McGraw Hill

Numrich, C. (2009) Raise the Issues. An Integrated Approach to Critical Thinking. Pearson Education ESL

Nuttal, C. (1999). Teaching Reading Skills in a Foreign Language. Heinemann.

Pye, D., and Simon Greenall (2007). CAE. Developing Reading Skills. Cambridge University Press

The British Council (1979). Reading and Thinking in English. Exploring Functions. OUP.

Selected essays./The Norton Reader, Dolphin Anthology

wybrane artykuły prasowe

wybrane eseje

Zakres tematów:

Zakres tematów w semestrze letnim:

• wprowadzenie elementów interpretacji i szczegółowej analizy tekstów opinii, artykułów prasowych o różnorodnej tematyce, felietonów, tekstów popularnonaukowych

• rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia

• wprowadzenie elementów interpretacji i krytycznej analizy tekstu

:

- autor, intencja, odbiorca

- teza w tekście opinii

- argumenty na poparcie tezy

- ocena jakości i spójności argumentacji

- różnicowanie między faktem a opinią

- identyfikacja odniesień wewnątrz tekstu

- identyfikacja odniesień kulturowych

- identyfikacja technik manipulacji i perswazji

- środki stylistyczne, ukryte i podwójne znaczenia, ironia, żart językowy

- rozwijanie znajomości i umiejętności zastosowania słownictwa akademickiego, ze szczególnym uwzględnieniem inferencji kontekstowej oraz użycia jednojęzycznych źródeł słownikowych

Metody dydaktyczne:

Metody aktywizujące studentów:

- samodzielna praca studentów w trakcie zajęć stacjonarnych

- lektura tekstu

- wykonanie zadania

- przygotowanie krótkiej wypowiedzi na zadany temat

- praca w parach / grupach

- dyskusja ogólna

- praca na platformie e-learningowej Kampus

Metody i kryteria oceniania:

Warunki konieczne do uzyskania zaliczenia:

- Obecność: dopuszcza się jedną nieobecność w semestrze na zajęciach stacjonarnych.

- Uzyskanie co najmniej 60% punktów z zadań na Platformie Kampus

- Uzyskanie co najmniej 60% punktów z testu końcowego

Pozostałe wymagania:

• aktywne uczestniczenie w zajęciach

• systematyczne i terminowe wykonywanie zadań na Platformie Kampus

Metody oceniania:

- Zadania punktowane na platformie Kampus come - wymagane uzyskanie 60 % punktów (min 90 punktów; max 150 punktów)

(ocena efektu K_U01, K_U12)

-Test końcowy – wymagane uzyskanie 60% punktów (min 72 punkty; max 120 punktów)

(ocena efektu K_U01, K_U11)

-Zadania punktowane w ramach oceny regularnej aktywności, sumienności i zaangażowania w pracę na zajęciach stacjonarnych (max 30 punktów):

wypowiedzi w ramach dyskusji (ocena efektu K_U01, K_U11, K_U12 K_U14); zadania problemowe, np. krytyczna analiza tekstu, ćwiczenia związane ze słownictwem w tekście, zadania z kategorii General Comprehension (ocena efektu K_U01, K_U11, K_U12)

Ocena końcowa jest średnią ważoną ocen z wszystkich ww. komponentów.

Obowiązująca skala ocen:

60% - 69% - 3

70% - 74% - 3+

75% - 84% - 4

85% - 89% - 4+

90% -100% - 5

Dopuszcza się jedną nieobecność w semestrze.

Uwagi:

III grupa

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)