Gramatyka angielska dla nauczycieli [4100-3SGADNO]
Semestr zimowy 2024/25
Konwersatorium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Gramatyka angielska dla nauczycieli [4100-3SGADNO] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi czwartek (nieparzyste), 11:30 - 13:00
sala 19 Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Elżbieta Sielanko-Byford | ||||||||||||||||
Literatura: |
Berry R. 1993. Collins Cobuild English Guides 3: Articles. Harper Collins. Biber D., Johansson S., Leech G., Conrad S., Finegan E. 1999. Longman Grammar of Spoken and Written English. Harlow: Longman. Chalker, S. 1992. A Student's English Grammar Workbook. Longman. Carter, R. and M. McCarthy. 2006. Cambridge Grammar of English: A Comprehensive Guide. Cambridge: CUP. Carter, R., R. Hughes and M. McCarthy 2000. Exploring Grammar in Context, Cambridge: CUP. Foley M. and D. Hall. 2003. Advanced Learners’ Grammar. Harlow: Longman. Foley M. and D. Hall. 2012. MyGrammarLab. Advanced.C1/C2. Harlow: Pearson. Gethin H. 1990, 2nd edn. Grammar in Context, London: Collins ELT. Graver, B. D. 1986, 3rd edn. Advanced English Practice, Oxford: OUP. Haines, S. and M. Nettle. 2007. Advanced Grammar in Use Supplementary Exercises, Cambridge: CUP. Hewings, M. 1999. Advanced Grammar in Use, Cambridge: CUP. Hewings, M. 2009. Grammar for CAE and Proficiency, Cambridge: CUP. Hewings, M. and S. Haines. 2020. Grammar and Vocabulary for Advanced with answers. Cambridge: CUP. Lloyd, M. and J. Day.2011. Active Grammar. Level 3. Cambridge: CUP. Parrot M. 2000. Grammar for English Language Teachers. Cambridge: CUP. Quirk R., Greenbaum S., Leech G., Svartvik J. 1985. A Comprehensive Grammar of the English Language, Longman. Swan, Michael. 2005, 3rd edn. Practical English Usage, Oxford: OUP. Swan, M. and D. Baker. 2008. Grammar Scan, Oxford: OUP. Swan, M. and C. Walter. 2011. Oxford English Grammar Course (Advanced). Oxford: OUP. Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context. Macmillan Education. Yule, G. 2006. Oxford Practice Grammar, Oxford: OUP. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Mowa zależna - różnice pomiędzy zdaniami zależnymi i niezależnymi, następstwo czasów - prośby, rozkazy, ostrzeżenia itd. w mowie zależnej 2. Strona bierna - funkcje i zastosowania strony biernej - formy pasywne 3. Zdania względne - typy zdań względnych (zdania ograniczające i nieograniczające) - zaimki względne i przysłówki - użycie zaimków względnych w zdaniach ograniczających 4. Rzeczownik - rodzaje rzeczowników: rzeczowniki pospolite i nazwy własne, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne (występujące wyłącznie w liczbie pojedynczej lub wyłącznie w liczbie mnogiej) - tworzenie liczby mnogiej (regularne i nieregularne) 5. Przedimki - przedimek określony i nieokreślony - użycie przedimków do wyrażania desygnacji gatunkowej i szczegółowej - użycie przedimków z nazwami własnymi - idiomatyczne użycie przedimków |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia prowadzone są po angielsku. Nacisk położony jest na znaczenie struktur gramatycznych i różnice między nimi w zakresie użycia. Większość zajęć prowadzona jest metodą indukcyjną. Zajęcia opierają się na sekwencji zadań, w trakcie których studenci analizują specjalnie dobrany materiał językowy i odkrywają reguły gramatyki angielskiej. Proces odkrywania wzbogacony jest wyjaśnieniami i dodatkowymi przykładami podawanymi przez prowadzącego oraz dyskusją. Po takiej prezentacji nowego materiału następują ćwiczenia służące utrwalaniu zdobytej wiedzy i przećwiczeniu jej w praktycznych zadaniach. |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Części składowe oceny końcowej: Aktywność na zajęciach: 10% Końcowe zaliczenie pisemne: 40% Systematyczna praca na platformie e-learningowej: 50% Dozwolona liczba nieobecności nieusprawiedliwionych w semestrze: 1. |
||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa III |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.