Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Gramatyka angielska dla nauczycieli [4100-3SGADNO] Semestr zimowy 2024/25
Konwersatorium, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Gramatyka angielska dla nauczycieli [4100-3SGADNO]
Zajęcia: Semestr zimowy 2024/25 [2024Z] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi czwartek (nieparzyste), 11:30 - 13:00
sala 19
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Elżbieta Sielanko-Byford
Literatura:

Berry R. 1993. Collins Cobuild English Guides 3: Articles. Harper Collins.

Biber D., Johansson S., Leech G., Conrad S., Finegan E. 1999. Longman Grammar of Spoken and Written English. Harlow: Longman.

Chalker, S. 1992. A Student's English Grammar Workbook. Longman.

Carter, R. and M. McCarthy. 2006. Cambridge Grammar of English: A Comprehensive Guide. Cambridge: CUP.

Carter, R., R. Hughes and M. McCarthy 2000. Exploring Grammar in Context, Cambridge: CUP.

Foley M. and D. Hall. 2003. Advanced Learners’ Grammar. Harlow: Longman.

Foley M. and D. Hall. 2012. MyGrammarLab. Advanced.C1/C2. Harlow: Pearson.

Gethin H. 1990, 2nd edn. Grammar in Context, London: Collins ELT.

Graver, B. D. 1986, 3rd edn. Advanced English Practice, Oxford: OUP.

Haines, S. and M. Nettle. 2007. Advanced Grammar in Use Supplementary Exercises, Cambridge: CUP.

Hewings, M. 1999. Advanced Grammar in Use, Cambridge: CUP.

Hewings, M. 2009. Grammar for CAE and Proficiency, Cambridge: CUP.

Hewings, M. and S. Haines. 2020. Grammar and Vocabulary for Advanced with answers. Cambridge: CUP.

Lloyd, M. and J. Day.2011. Active Grammar. Level 3. Cambridge: CUP.

Parrot M. 2000. Grammar for English Language Teachers. Cambridge: CUP.

Quirk R., Greenbaum S., Leech G., Svartvik J. 1985. A Comprehensive Grammar of the English Language, Longman.

Swan, Michael. 2005, 3rd edn. Practical English Usage, Oxford: OUP.

Swan, M. and D. Baker. 2008. Grammar Scan, Oxford: OUP.

Swan, M. and C. Walter. 2011. Oxford English Grammar Course (Advanced). Oxford: OUP.

Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context. Macmillan Education.

Yule, G. 2006. Oxford Practice Grammar, Oxford: OUP.

Zakres tematów:

1. Mowa zależna

- różnice pomiędzy zdaniami zależnymi i niezależnymi, następstwo czasów

- prośby, rozkazy, ostrzeżenia itd. w mowie zależnej

2. Strona bierna

- funkcje i zastosowania strony biernej

- formy pasywne

3. Zdania względne

- typy zdań względnych (zdania ograniczające i nieograniczające)

- zaimki względne i przysłówki

- użycie zaimków względnych w zdaniach ograniczających

4. Rzeczownik

- rodzaje rzeczowników: rzeczowniki pospolite i nazwy własne, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne (występujące wyłącznie w liczbie pojedynczej lub wyłącznie w liczbie mnogiej)

- tworzenie liczby mnogiej (regularne i nieregularne)

5. Przedimki

- przedimek określony i nieokreślony

- użycie przedimków do wyrażania desygnacji gatunkowej i szczegółowej

- użycie przedimków z nazwami własnymi

- idiomatyczne użycie przedimków

Metody dydaktyczne:

Zajęcia prowadzone są po angielsku. Nacisk położony jest na znaczenie struktur gramatycznych i różnice między nimi w zakresie użycia.

Większość zajęć prowadzona jest metodą indukcyjną. Zajęcia opierają się na sekwencji zadań, w trakcie których studenci analizują specjalnie dobrany materiał językowy i odkrywają reguły gramatyki angielskiej. Proces odkrywania wzbogacony jest wyjaśnieniami i dodatkowymi przykładami podawanymi przez prowadzącego oraz dyskusją. Po takiej prezentacji nowego materiału następują ćwiczenia służące utrwalaniu zdobytej wiedzy i przećwiczeniu jej w praktycznych zadaniach.

Metody i kryteria oceniania:

Części składowe oceny końcowej:

Aktywność na zajęciach: 10%

Końcowe zaliczenie pisemne: 40%

Systematyczna praca na platformie e-learningowej: 50%

Dozwolona liczba nieobecności nieusprawiedliwionych w semestrze: 1.

Uwagi:

grupa III

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)