Przedmioty specjalizacji literaturoznawczej filologii bałtyckiej (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Katedra Językoznawstwa Ogólnego, Migowego i Bałtystyki)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2022Z - Semestr zimowy 2022/23 2022L - Semestr letni 2022/23 2022 - Rok akademicki 2022/23 2023Z - Semestr zimowy 2023/24 2023L - Semestr letni 2023/24 2023 - Rok akademicki 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2022Z | 2022L | 2022 | 2023Z | 2023L | 2023 | |||||
3020-BA2KL1 | brak |
![]() |
brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia poświęcone będą współczesnej literaturze litewskiej w przekładach na język polski. Konwersatorium ma stanowić uzupełnienie dla kursu „Historii literatury litewskiej”. |
|
||
3020-BA3KL2 |
![]() |
brak | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem konwersatorium jest zapoznanie studentów z historią obecności kultury, a przede wszystkim literatury polskiej na Łotwie (szczególnie w dzisiejszej Łatgalii), omówienie kontaktów literackich polsko-łotewskich, łotewsko-polskich oraz zaprezentowanie różnego rodzaju peryferiów, obszarów wspólnych i granicznych, które nie pozostały bez wpływu na kształt łotewskiej literatury. |
|
||
3020-BB1KM-L | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Konwersatorium poświęcone jest wybranym przez prowadzącego i odpowiadającym zainteresowaniom uczestników zajęć zagadnieniom metodologicznym i praktykom analitycznym stosowanym w literaturoznawstwie. Jego celem jest poszerzenie i pogłębienie wiedzy zdobytej na innych zajęciach literaturoznawczych w czasie studiów oraz motywowanie studenta do prowadzenia samodzielnych badań z zakresu literaturoznawstwa. |
|
||
3020-BB1PS-L | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs poświęcony najnowszej literaturze litewskiej (po 1989 roku), w całości prowadzony po litewsku (przez rodzimego użytkownika języka). |
|
||
3020-BA3SLL-IS | brak | brak |
![]() |
brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Seminarium licencjackie „Literackie poszukiwania litewskiej kulturowej tożsamości” poświęcone jest interpretacji w/w problematyki w wybranych utworach literatury litewskiej i polskiej (poezja, proza, dramat) w kontekście zmian kulturowo-światopoglądowych, jakie zaszły na przestrzeni ostatnich dwóch stuleci. Seminarium przygotowuje studenta do samodzielnego opracowania pisemnej pracy dyplomowej nt. wybranego zagadnienia z historii literatury litewskiej. Zajęcia tematycznie będą korespondowały z innymi przedmiotami kierunku „Filologia” w ramach specjalności „Bałtystyka” (antropologia kultury, historia krajów bałtyckich, historia literatury litewskiej, wiedza o krajach nadbałtyckich, źródła tradycji litewskiej). |
|
||
3020-BB1S-L-JT | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot jako końcowy kurs specjalizacyjny na studiach drugiego stopnia ma za zadanie dać studentowi możliwość zgłębiania wiedzy zdobytej na innych zajęciach literaturoznawczych, przybliżać i rozwijać problematykę wybranych zagadnień z zakresu literaturoznawstwa, przygotować studenta do prezentacji zdobytej wiedzy oraz motywować do prowadzenia samodzielnych badań naukowych. |
|
||
3020-BB2S-L-JT | brak | brak |
![]() |
brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot jako końcowy kurs specjalizacyjny na studiach drugiego stopnia ma za zadanie dać studentowi możliwość zgłębiania wiedzy zdobytej na innych zajęciach literaturoznawczych, przybliżać i rozwijać problematykę wybranych zagadnień z zakresu literaturoznawstwa, przygotować studenta do prezentacji zdobytej wiedzy oraz motywować do prowadzenia samodzielnych badań naukowych. |
|
||