Literatura: |
1. Sowa M., Deckert M., Piotrowska-Skrzypek M., C'est parti! 3, Wydawnictwo Draco, Kraków 2020.
2. Braud C., Edito B2 3e édition, Les éditions Didier, Paris 2015
3. Leroy-Miquel, C., Goliot-Lété, A., Vocabulaire progressif du français, Clé internetional, Paris 2005.
4. Akyuz A. et all., Exercices de vocabulaire en contexte. Niveau intermédiaire, Hachette, Paris, 2000
5. Heu E., Mabilat J.-J. Edito. Méthode de français. Niveau B2 du CECR, ,Didier, Paris, 206
6. Chovelon B., Barthe M., Expression et style, grammaire & style, PUG, France
7. Dupleix D., Mègre B., Production écrite, niveau B1/ B2 du CECR, atelier FLE, didier, Paris, 2007,
8. DELF B2, 100& réussite,
9. Artykuły z prasy francuskojęzycznej, ćwiczenia opracowane przez prowadzących zajęcia.
10. Nagrania radiowe, materiały audio do Le Français dans le Monde.
12. Artykuły z prasy francuskojęzycznej znalezione przez studentów.
13. Dostępne słowniki francusko-francuskie.
|
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu procesu uczenia się student:
Wiedza
• ma uporządkowaną wiedzę w zakresie strategii wykorzystywanych przy rozwijaniu kompetencji językowych: czytanie ze zrozumieniem, pisanie tekstów, rozumienia ze słuchu i wypowiedzi ustnej (K_W01)
• zna terminologię i słownictwo z zakresu tematów poruszanych na zajęciach (K_W03)
Umiejętności
• potrafi wyszukiwać, analizować i selekcjonować informacje w przeczytanym tekście i usłyszanym nagraniu a następnie wykorzystywać je do krótkiej wypowiedzi ustnej i pisemnej (K_U01)
• umie samodzielnie rozpoznać formy języka potocznego mówionego i odróżnia je od form języka pisanego (K_U02)
• umie samodzielnie rozwijać umiejętności związane z kompetencjami: czytanie ze zrozumieniem, rozumienie ze słuchu, pisanie i wypowiedź ustna (K_U02)
• posiada umiejętność przygotowania krótkiej wypowiedzi ustnej i pisemnej w języku francuskim dotyczącej zagadnień poruszanych w przeczytanym tekście i wysłuchanym nagraniu (K_U12)
• posiada umiejętność zrelacjonowania w uporządkowanej formie różnych punktów widzenia na dany temat (K_U12)
Kompetencje społeczne
• rozumie potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych przez całe życie (K_K01)
• potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej różne role (K_K02)
• potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego zadania w zakresie kompetencji językowych: czytanie ze zrozumieniem, rozumienie ze słuchu, pisanie i wypowiedź ustna (K_K03)
|
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania –
Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest:
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa ( Regulamin Studiów UW, III. Prawa i obowiązki studenta artykuł 19, punkt 2).
a) obecność na zajęciach: student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności na wszystkich zajęciach planowych przedmiotu w semestrze. Obecności stanowią 10% oceny.
b) systematyczne wywiązywanie się z zadań domowych - 35% oceny na koniec semestru
c) pozytywne zaliczenie prac kontrolnych oraz 2 testów w semestrze- zalicza 60%. Zaliczenie testów stanowi 35% oceny na koniec semestru
Testy składają się pięciu części: gramatyka, słownictwo, słuchanie, czytanie, pisanie
1. pisanie - krótki tekst (opis, opowiadanie, wyrażenie opinii na podany temat, list/e-mail ..... ) na około 160 słów;
2. rozumienie tekstu pisanego;
3. słuchanie;
4. gramatyka;
5 słownictwo;
-zalicza suma punktów od 60 %
d) pozytywne zaliczenie wypowiedzi ustnej na koniec semestru z przygotowanych tematów do opracowania i tekstów opracowywanych w czasie zajęć (zalicza 12 punktów na 20– 3 pkt struktura, 3 pkt argumentacja, 14 poprawność językowa, stylistyczna, bogactwo słownictwa i poprawność fonetyczna. ) - 20% oceny końcowej
W ramach przedmiotu NJF organizowane są zajęcia uzupełniające, które mają charakter zajęć wspierających. Zajęcia obejmują 30 godzin w semestrze, w tym: 20 godzin zajęć zamieszczonych na platformie CKC oraz 10 godzin zajęć (5 spotkań) w formie zdalnej z udziałem wykładowcy. Każdy student jest zobowiązany uzyskać 60% punktów ze wszystkich udostępnionych zadań na platformie. Zajęcia w trybie zdalnym są fakultatywne. Na zajęcia w trybie zdalnym kieruje studentów koordynator przedmiotu NJF w oparciu o analizę postępów poczynionych przez studenta w ramach zajęć NJF.
Zaliczenie wszystkich wymienionych elementów jest niezbędne, aby zaliczyć przedmiot - ocena zgodnie ze średnią liczbą punktów otrzymanych w semestrze.
Student ma prawo poprawiać niezaliczone sprawdziany i wypowiedź ustną dodatkowo raz w ostatnim tygodniu zajęć w semestrze.
Procentowe wyliczenie oceny na koniec semestru:
60% -68%- ocena dostateczna
69%-76%- ocena dostateczny plus
77%-84%- ocena dobra
85%-92% - dobry plus
93%- 100%- bardzo dobry
ECTC 4
|
Zakres tematów: |
I. Analiza wybranych aktów mowy w oparciu o podręcznik oraz autentyczne teksty ustne i pisemne:
1. Parler de ses projets professionnels.
2. Décrire des qualités professionnelles.
3. Faire des projets d’avenir.
4. Parler des voyages.
5. S’exprimer à propos des réseaux sociaux et outils informatiques.
5. Présenter des événements et faits divers.
6. Réagir à une information.
7. Raconter une histoire.
8. Exprimer la certitude, la probabilité, la possibilité, l’impossibilité, le doute.
11. Porter un jugement sur quelque chose ou quelqu’un.
12. Exprimer la nécessité et l’obligation.
13. Raconter une suite d’évènements et rapporter
Rozumienie ze słuchu i tekstu pisanego:
1. Comprendre des témoignages et des données sur un domaine.
2. Comprendre un article informatif et argumentatif.
Zagadnienia gramatyczne :
1. Indicatif, subjonctif ou infinitif.
2. Pronoms personnels – place, ordre par rapport aux temps et aux modes.
3. Propositions temporelles.
4. Participe présent.
5. Phrase infinitive.
4. Expression de la manière.
5. Nominalisation.
6. Las articulateurs logiques : conjonctions, prépositions, locutions.
7. Propositions relatives et pronoms relatifs.
8. Cause-conséquence.
9. Condition-hypothèse.
10. L’interrogation et la négation. La négation par le lexique.
11. Discours direct, discours indirect.
|