Nauka języka francuskiego [4100-4SNJFO]
Semestr letni 2023/24
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Nauka języka francuskiego [4100-4SNJFO] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/24 [2023L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
każda środa, 9:45 - 11:15
sala 15 Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
każdy piątek, 11:30 - 13:00
sala 23 Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Barbara Kukuryka-Kwiecińska, Małgorzata Piotrowska-Skrzypek |
Literatura: |
Literatura – 1. Sowa M., Deckert M., Piotrowska-Skrzypek M., "C'est parti!3", Draco, 2020 2 . Artykuły z prasy francuskojęzycznej, nagrania autentyczne radiowe i telewizyjne i ćwiczenia opracowane przez prowadzących zajęcia. 3. Dostępne słowniki francusko-francuskie. 4. Materiały z innych metod do nauki języka francuskiego na poziomie B1. 5. Ćwiczenia gramatyczne i leksykalne na poziomie B1. |
Zakres tematów: |
I. Analiza wybranych aktów mowy w oparciu o podręcznik oraz autentyczne teksty ustne i pisemne: 1. Wolontariat: formy, zakres działalności, instytucje. 2. Wynalazki naukowe: przedmioty, czynności, ludzie. 3. Dobre / złe samopoczucie w pracy, w życiu prywatnym. 4. System szkolnictwa i studia we Francji. 5. Zawody, stanowiska, wady i zalety konkretnych zawodów. 6. Zycie codzienne. 7. Robić plany zawodowe. Rozumienie ze słuchu i tekstu pisanego: 1. Comprendre des témoignages et des données sur un domaine. 2. Comprendre un article informatif et argumentatif. Zagadnienia gramatyczne : 1. Indicatif, subjonctif ou infinitif. 2. Pronoms personnels – place, ordre par rapport aux temps et aux modes. 3. Propositions temporelles. 4. Participe présent. 5. Phrase infinitive. 4. Expression de la manière. 5. Nominalisation. 6. Las articulateurs logiques : conjonctions, prépositions, locutions. 7. Propositions relatives et pronoms relatifs. 8. Cause-conséquence. 9. Condition-hypothèse. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia rozwijają cztery podstawowe umiejętności: czytanie, słuchanie, mówienie i pisanie. Stosowane metody kładą główny nacisk na działania przygotowujące studentów do komunikacji w sytuacjach opisanych w zakresie tematów, zgodnych z podręcznikiem ''C'est parti ! 2 i 3. Studenci otrzymują zadania do rozwiązania, które opracowują w grupach o różnej liczebności lub indywidualnie. |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest: a) obecność na zajęciach: student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności na wszystkich zajęciach planowych przedmiotu w semestrze. Obecności stanowią 10% oceny. b)systematyczne wywiązywanie się z zadań domowych - 25% oceny na koniec semestru c) pozytywne zaliczenie wszystkich prac kontrolnych i testów w semestrze- zalicza 60%, co stanowi 35% oceny na koniec semestru. d) testy składają się pięciu części: gramatyka, słownictwo, słuchanie, czytanie, pisanie. e) aktywność na zajęciach - 10% oceny f) pozytywne zaliczenie wypowiedzi ustnej na koniec semestru z przygotowanych uprzednio tematów do opracowania i tekstów opracowywanych na miejscu w sali (zalicza 15 punktów na 25) - 20% oceny końcowej. Pozytywne zaliczenie wszystkich wymienionych elementów jest niezbędne, aby zaliczyć przedmiot. Student ma prawo poprawiać niezaliczone sprawdziany i wypowiedź ustną dodatkowo raz w ostatnim tygodniu zajęć w semestrze. Sposób zaliczenia – zaliczenie na ocenę : 60% -68%- ocena dostateczna 69%-76%- ocena dostateczny plus 77%-84%- ocena dobra 85%-92% - dobry plus 93%- 100%- bardzo dobry 2 ECTS |
Uwagi: |
grupa II |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.