Przedmioty kierunkowe do wyboru - studia II stopnia EM - grupa 1 (3*30h) (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk Ekonomicznych)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024Z - Semestr zimowy 2024/25 2024L - Semestr letni 2024/25 2025Z - Semestr zimowy 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2024Z | 2024L | 2025Z | |||||
2400-M2EO |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zagadnieniami ekonomii opodatkowania, a następnie na ich tle, przyjrzenie się stosowanym konstrukcjom podatkowym w Polsce i na świecie, z punktu widzenia ekonomicznej teorii opodatkowania. Poruszane zagadnienia nie są omawiane na innych przedmiotach o charakterze podstawowym (mikroekonomia, makroekonomia, finanse), dotyczą natomiast, posiadających bardzo bogatą literaturę ekonomiczną w jęz. angielskim, zagadnień ekonomicznych dotyczących opodatkowania i jego efektywności. Ich poznanie pozwala ocenić sensowność różnych proponowanych reform podatkowych i zrozumieć przyczyny takiego a nie innego ukształtowania systemów podatkowych. Zaliczenie na podstawie sprawdzianu wielokrotnego wyboru i pytań otwartych oraz referatu będącego pisemną recenzją naukowego artykułu anglojęzycznego na zadany przez wykładowcę temat. |
|
||
2400-ZEWW886 | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
This advanced graduate course on interactions between fiscal policy and monetary policy will focus partly on substance and partly on tools. It builds on foundations introduced in Advanced Macroeconomics. Topics will include: positive and normative models of government debt determination and fiscal-monetary interactions. |
|
||