Przedmioty w rejestracji Przedmioty do wyboru kierunkowego oraz wolnego w jęz. polskim i angielskim - sem. letni 2024/25 2400-2024L-WK_WW
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024L - Semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2024L | |||||
2400-ZEWW749 |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs ten przeznaczony jest dla studentów zainteresowanych tematyką dobrobytu społecznego i szacowaniem efektywności ekonomicznej projektów publicznych. Celem kursu jest dostarczenie informacji na temat przesłanek i podstawowych pojęć związanych z Analizą Kosztów i Korzyści Społecznych (z ang. Cost-benefit analysis, CBA). Uczestnictwo w kursie powinno pomóc studentom oceniać przydatności i poprawność zastosowania różnych technik używanych w wycenie ekonomicznej projektów publicznych |
|
||
2400-ZEWW508 |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
|
|
||
2400-ZEWW264 |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Modele z objaśnianą zmienną dyskretną są coraz częściej wykorzystywane w badaniach empirycznych nad zjawiskami ekonomicznymi. Metodologia tworzenia modeli i interpretacja ich wyników różni się od metod klasycznych.Celem tych zajęć będzie przede wszystkim zapoznanie studentów z najważniejszymi technikami analizy wyborów dyskretnych i możliwościami pakietu ekonometrycznego STATA w tym zaskresie. Celem dodatkowym będzie nauczenie studentów poprawnej budowy modeli ekonometrycznych z dyskretną zmienna objaśnianą i interpretacji otrzymanych wyników. Zajęcia będą miały charakter ćwiczeń/konwersatorium. Każdy uczestnik zająć w pierwszej ich części pozna podstawy teoretyczne modelu i techniki estymacji. Druga część zajęć będzie przeznaczona na pracę z programem i estymację modelu. Zajęcia są przeznaczone dla studentów IV - V roku. Znajomość KMRL obowiązkowa oraz modelu logitowego i probitowego jest mile wydziana. Zaliczenie - prezentacja wybranego badania lub własnej pracy empirycznej. |
|
||
2400-ZEWW935 |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Analiza wzorców punktowych (point patterns) i liniowych (line patterns) to rozwijająca się gałąź badań przestrzennych, która coraz częściej znajduje zastosowanie w badaniach ekonomicznych. Celem zajęć jest przedstawienie studentom metod analizy i modelowania wzorców punktowych i liniowych. Na zajęciach wykorzystywany będzie program R; wcześniejsza znajomość nie jest wymagana, ale będzie mile widziana. Mile widziane jest również uczestniczenie w kursie prof. K. Kopczewskiej 'Ekonometria przestrzenna w R' w sem. zimowym, ale nie jest obowiązkowe, ponieważ początek kursu będzie wprowadzał studentów do światu danych przestrzennych. Zajęcia mają charakter praktyczny, zaliczenie odbywa się na podstawie recenzji artykułu (w j. ang., wybrany przez prowadzącego) oraz projektu w grupach 2-osobowych |
|
||
2400-ZEWW928 |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Analizy danych w badaniach klinicznych są kursem przygotowanym we współpracy z ekspertami z firmy AstraZeneca. Podstawowym celem kursu jest zaznajomienie uczestników z tematami analiz danych w badaniach klinicznych. Dodatkowo, uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z realiami analiz poprzedzających wprowadzenie na rynek nowego leku. Analizy danych w badaniach klinicznych to kurs dedykowany zarówno studentom III roku studiów licencjackich jaki i studentom studiów magisterskich. Kurs może być użyteczny dla wszystkich studentów, którzy chcieliby zostać w przyszłości Clinical Statistical Programmers lub chociażby zapoznać się z realiami pracy w tak niezwykle ważnej dziedzinie jaką są badania kliniczne. Kurs nie stawia rozbudowanych wymagań wstępnych. Sugerowane jest uczestnictwo w kursie po zaliczeniu kursy Statystyki Matematycznej. Prowadzący zaprezentuje podstawy programu R i SAS. Nie ma warunku wcześniejszej znajomości tych programów. |
|
||
2400-ZEWW774 |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest analiza polityk fiskalnych w wybranych krajach europejskich. W efekcie student powinien rozpoznawać różnice w polityce fiskalnej i określać podstawowe wyznaczniki działań rządu. Student powinien potrafić wybrać odpowiednią politykę fiskalną, w odpowiedzi na zmiany zachodzące w gospodarce i połączyć ten wybór z podstawami teoretycznymi. Student powinien być świadomy znaczenia polityki fiskalnej w realizacji wybranych celów makroekonomicznych. |
|
||
2400-ZEWW682 |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
- Przedmioty kierunkowe do wyboru - studia II stopnia EP - grupa 4 (1*30h) (Wydział Nauk Ekonomicznych)
Skrócony opis
Jest to druga część kursu nt. programowania w VBA i tworzenia profesjonalnych aplikacji. Studenci poznają zaawansowane techniki programistyczne, które wykorzystają w celu pisania własnych dodatków niedostępnych w arkuszu kalkulacyjnym oraz tworzenia profesjonalnych aplikacji |
|
||
2400-ZEWW947 |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2400-ZEWW941(ACCA) |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2400-ZEWW829 |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Metody bajesowskie są coraz częściej stosowane we wszystkich dziedzinach ekonomii. Dotyczy to zarówno samej teorii ekonomii jak i ekonomii stosowanej (nie tylko ekonometrii). Metody uczenia maszynowego również z powodzeniem stosują koncepcję bajesowską. Kurs będzie składał się z 2-ch modułów. W pierwszej części zajęć dokonamy wprowadzenia do koncepcji bajesowskiej. Pokażemy na przykładzie zwykłej regresji liniowej jak przebiega typowe (analityczne) wnioskowanie bajesowskie. Omówimy również metody Markov Chain Monte Carlo (MCMC), które są powszechnie stosowane w bajesowskim modelowaniu szeregów czasowych. W drugim bloku zajęć będziemy stosować formułę Bayesa w celu estymacji modeli, które należą do kanonu nowoczesnej ekonometrii szeregów czasowych. Będziemy rozważać zarówno jednowymiarowe jak i wielowymiarowe modele. |
|
||
2400-ZEWW943(ACCA) |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2400-ZEWW932 |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podejmowanie kluczowych decyzji biznesowych oparte jest na szczegółowych analizach danych. Niezwykle przydatna jest więc umiejętność wykorzystania programów umożliwiających sprawne przetwarzanie danych. Istotnymi cechami programów służących do pracy z danymi jest możliwość wykorzystania różnego rodzaju źródeł danych (o dużych wolumenach) oraz szybkiego przetwarzania i odświeżania danych. Kluczowa jest także finalna prezentacja raportów w formie wizualizacji. Coraz popularniejsze stają się programy w obszarze Business Intelligence, w tym m.in. Power BI Desktop. Program ten łączy wymienione wyżej cechy pozwalając przekształcić dane w informacje potrzebne do podejmowania kluczowych decyzji biznesowych. |
|
||
2400-ZEWW933 |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs ten jest odpowiedzią na nieustanny wzrost znaczenia analizy danych w otoczeniu biznesowym. W erze bardzo szybko przyrastającej ilości zbieranych danych, tradycyjne narzędzia i arkusze kalkulacyjne są niewystarczającymi narzędziami do formułowania wniosków i podejmowania odpowiednich akcji. Program kursu powstał w oparciu o analizę dotyczącą trendów na rynku pracy. Business Intelligence jest nowym, szybko rozwijającym się obszarem służącym do pracy z danymi (od importu danych, przez przetwarzanie, następnie raportowanie, po tworzenie wizualizacji w formie interaktywnych dashboardów, z których mogą korzystać tysiące użytkowników), który będzie absorbował coraz większą liczbę wykwalifikowanych specjalistów. Główną dewizą firmy Tableau Software jest łatwość w tworzeniu i intuicyjność w obsłudze. Dlatego, praca w Tableau nie wymaga programowania! |
|
||
2400-ZEWW940(ACCA) |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2400-ZEWW944(ACCA) |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2400-ZEWW744 |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Konwersatorium przeznaczone jest dla studentów studiów licencjackich i magisterskich zainteresowanych zagadnieniami z obszaru ekonomii edukacji, w tym uwarunkowaniami decyzji edukacyjnych oraz wpływem kształcenia się na sytuację jednostki na rynku pracy. Celem konwersatorium jest zapoznanie studentów z teorią oraz wynikami badań empirycznych, które dotyczą efektów inwestowania w kompetencje, w tym ich wpływu na aktywność zawodową, rozwój kariery zawodowej, awans płacowy. |
|
||
2400-ZEWW949 |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2400-ZEWW908 |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach przedmiotu studenci mają możliwość poznać metody i proces budowy modeli regulacyjnych i nieregulacyjnych ryzyka kredytowego, jak również zapoznać się z metodami ich monitorowania i walidacji. Tematyka przedmiotu skupia się nie tylko na narzędziach statystycznych, ich zastosowaniach, ale również opisuje, jak operacyjnie odbywa się cały cykl życia modelu w banku. Jest to przedmiot akademicki, gdzie wiedza jest przekazywana przez praktyków i tym samym zawiera najnowsze i zaawansowane praktyki stosowane w bankach. Zajęcia odbywają się m.in. w środowisku R i Python. |
|
||
2400-ZEWW752 |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
- Przedmioty kierunkowe do wyboru - studia II stopnia EP - grupa 4 (1*30h) (Wydział Nauk Ekonomicznych)
Skrócony opis
The course gives both theoretical knowledge and practical skills to model a credit scorecard. During the course all necessary steps to develop a scorecard would be discussed and presented. Starting from data preparation (handling a missing data and outliers, derived variables preparation, data sampling), going through model estimation (i.e. logistic regression) and model quality assessment (discriminatory power, stability) and ending on optimal cut-off choice. During the course examples would be presented in R. |
|
||
2400-ZEWW801 |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Konwersatorium przeznaczone jest dla studentów zainteresowanych zagadnieniami z obszaru ekonomii edukacji, w tym determiantami wyboru ścieżki kształcenia oraz wpływem kształcenia się na sytuację jednostki na rynku pracy (aktywność zawodową, zarobki). Celem konwersatorium jest zapoznanie studentów z teorią oraz wynikami badań empirycznych z tego obszaru. |
|
||
2400-ZEWW791 |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zamierzeniem konwersatorium jest zapoznanie uczestników z szybko rozwijającym się nurtem ekonomii – ekonomią behawioralną, której celem jest zrozumienie i pokazanie faktycznego zachowania uczestników życia gospodarczego – kupowania, oszczędzania, gospodarowania finansami, oceniania poziomu ryzyka, dokonywania wyborów w czasie. Uczeni, rozwijający ten nurt otrzymali ostatnio 6 Nagród Nobla w dziedzinie Ekonomii. W trakcie zajęć uczestnicy zapoznają się zarówno z tekstami teoretycznymi jak i wynikami eksperymentów i badań empirycznych wyborów ekonomicznych różnych grup społecznych. |
|
||
2400-ZEWW177 |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Sport z punktu widzenia teorii ekonomicznej jest dziedziną życia leżącą na styku różnych pól działalności człowieka. Dla większości społeczenstwa jest on forma rekreacji i aktywnego spędzania wolnego czasu, dla innych działalność sportowa lub związana ze sportem jest podstawowym źródłem utrzymania. Imprezy sportowe o charakterze masowym są wykorzystywane przez przedsiebiorstwa w celach marketingowych i promocyjnych. Celem tych zajęć będzie zapoznanie studentów z ekonomiczną stroną działalnosci sportowej. Zostana zaprezentowane praktyczne aspekty działalności klubów sportowych w Polsce, w Europie i USA, z jednej strony, z drugiej zostaną przedstawione teoretyczne ramy analizy ekonomicznej działalnosci sportowej. Towarzyszyć im będą wyniki badań empirycznych. Zajęcia będą miały charakter konwersatorium. Zalicznie zajęć będzie polegało na napisaniu pracy o tematyce związanej z zajęciami. Może być to praca teoretyczna lub empiryczna |
|
||
2400-ZEWW952 |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2400-ZEWW702 |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przedstawienie zasad zarządzania oraz finansowania inwestycjami w obszarze infrastruktury społecznej i technicznej. Dzięki interdyscyplinarnemu charakterowi zajęć uczestnicy zostaną zapoznani z podstawowymi zagadnieniami niezbędnymi do oceny procesu inwestycji. |
|
||
2400-ZEWW800(ACCA) |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Finanse przedsiębiorstwa (ACCA) to kurs przeznaczony dla wszystkich studentów. Dopisek „ACCA” oznacza, że kurs ten, razem z wykładem Finanse I (ACCA) oraz wykładem Finanse II (ACCA), może (ale nie musi) być wykorzystany przez studentów FiR oraz EP do uzyskania zwolnienia z egzaminu ACCA (szczegóły poniżej). Podczas konwersatorium studenci zapoznają się między innymi z takimi zagadnieniami jak: wpływ inflacji, opodatkowania, niepewności i ryzyka oraz ograniczeń w dostępie do kapitału na ocenę projektów inwestycyjnych, analiza źródeł finansowania działalności gospodarczej i ich kosztu, zarządzanie kapitałem obrotowym, wykorzystanie leasingu, czy faktoringu w prowadzeniu działalności. Zajęcia mają formę spotkań bezpośrednich. Po zapoznaniu się z aspektami teoretycznymi danego zagadnienia, studenci analizują konkretne problemy praktyczne. |
|
||
2400-ZEWW862 |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest zapoznanie studentów z kształtowaniem się finansów publicznych i sektora finansów publicznych po zmianach wprowadzonych ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych w wymiarze teoretycznym i praktycznym, ze szczególnym uwzględnieniem finansów publicznych w Polsce w trakcie epidemii COVID-19. Po zakończeniu kursu studenci będą posiadali umiejętność rozumienia i analizowania procesów ekonomicznych zachodzących we współczesnym systemie finansów publicznych w Polsce, stanowiących jedno z kluczowych ogniw całego systemu gospodarczego. |
|
||
2400-ZEWW660 |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest prezentacja podstawowych problemów kształtowania i funkcjonowania finansów publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem tych finansów w Polsce przy wykorzystaniu odniesień międzynarodowych. Zajęcia przeznaczone są dla studentów studiów pierwszego i drugiego stopnia za wyjątkiem studentów FPP |
|
||
2400-ZEWW886 |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
- Przedmioty kierunkowe do wyboru - studia II stopnia FR - grupa 2 (2*30h) (Wydział Nauk Ekonomicznych)
- Przedmioty kierunkowe do wyboru - studia II stopnia FR - grupa 3 (4*30h) (Wydział Nauk Ekonomicznych)
Skrócony opis
This advanced graduate course on interactions between fiscal policy and monetary policy will focus partly on substance and partly on tools. It builds on foundations introduced in Advanced Macroeconomics. Topics will include: positive and normative models of government debt determination and fiscal-monetary interactions. |
|
||
2400-ZEWW953 |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2400-ZEWW827 |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
- Przedmioty kierunkowe do wyboru - studia II stopnia EP - grupa 4 (1*30h) (Wydział Nauk Ekonomicznych)
Skrócony opis
Kurs przygotowany przez Google prowadzony jest w pełni online za pośrednictwem platformy Coursera. Kurs składa się z 4 modułów i kończy się z projektem zaliczeniowym. W każdym module dostępne są materiały wideo oraz quiz sprawdzający wiedzę. W trakcie kursu studentów wspiera wykładowca z UW oraz dział techniczny Google. Szacowany nakład pracy potrzebny do ukończenia kursu to ok. 40 godzin. Kurs przeznaczony jest dla osób początkujących, bez wcześniejszej znajomości narzędzi Google Cloud. Rekomendowana jest znajomość podstaw SQL. |
|
||